کد خبر : 16513
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
116 views

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران اعلام کرد:

هزینه ۷ میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌ روستاها

هزینه ۷ میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌ روستاها
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: در اجرای طرح توانمندسازی ۵۰۰ روستا، به پیشرفت زیربنایی روستاها نیز توجه ویژه خواهد شد.


به گزارش تیتر شمال؛ احمد توکلی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اينکه بر اساس سیاست‌گذاری انجام‌شده، صد روستا از ۵۰۰ روستای شناسایی شده برای اجرای طرح توانمندسازی روستاهای مازندران، در اولویت نخست قرار گرفتند، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت عظیم تولیدی و اقتصادی نهفته شده در روستاهای مازندران، توانمندسازی روستاها مورد تاکید استاندار مازندران است و اجرای طرح در روستاهای استان آغاز شد.

وی از توجه به زیرساخت‌های روستاها در اجرای طرح توانمندسازی روستاهای مازندران خبر داد و افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، حدود ۷ میلیارد تومان برای روستاهای هدف جهت پیشرفت زیربنایی هزینه خواهد شد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه این اعتبار در بخش توسعه راه‌ها به ویژه بین مزارع، گاز و برق‌رسانی کشاورزی با مشارکت کشاورزان و اهالی هزینه خواهد شد، تصریح کرد: براساس نیاز هر روستا، طرح تعریف می‌شود و اعتبار اختصاص می‌یابد و نیازمندی روستاها در اجرای توانمندسازی روستاها با یکدیگر متفاوت است.

توکلی با بیان اينکه با اجرای طرح توانمندسازی روستاها که با حمایت دولت سیزدهم در حال اجرا است، شاهد افزایش بهره‌وری و رشد اشتغال و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی در روستاها خواهیم بود، یادآورشد: طرح توانمندسازی روستاها که مورد تاکید استاندار است، در راستای سیاست محرومیت زدایی رئیس جمهور در حال اجرا و نوید بخش بازگشت روستاها به چرخه تولید با دانش روز است.

وی بیشترین نیازمندی روستاها در توانمندسازی برای اجرای طرح‌های اقتصادی و تولیدی را ایجاد زیرساخت در مسیرهای مشخص برای ساخت واحدهای تولیدی به ویژه بخش کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: برای هر روستا از مسئولان و معتمدین روستا شورای پیشرفت روستاها مشخص شدند که باید در راستای سیاست قرارگاه استانی، کار را در سطح روستاها آغاز کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.