کد خبر : 16216
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
193 views

استاندار مازندران:

کلاردشت باید به مقصد نمونه گردشگری مازندران مبدل شود

کلاردشت باید به مقصد نمونه گردشگری مازندران مبدل شود
استاندار مازندارن در جمع اقشار مردمی کلاردشت گفت: آمایش کلاردشت یک شهرستان گردشگری است لذا باید با ترمیم و تکمیل زیرساخت‌ها به هاب گردشگری مازندران مبدل شود.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور صبح امروز در هفدهمین سفر شهرستانی با همراهی ۴۰ تن از مدیران استانی به کلاردشت در دیدار با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و فعالان فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کلاردشت در فرمانداری این شهرستان ضمن محکومیت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن مردم مظلوم غزه، اظهار کرد: ایران امروز پرچم‌دار مبارزه با استکبار جهانی است و بیش از چهار دهه‌ است که درس مقاومت را به تمام ملت‌های آزاده دنیا داده است.

وی افزود: این منطقه ۱۲۳ شهید را تقدیم جمهوری اسلامی کرده و نگین این شهرستان هستند‌.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: نگاه ویژه دولت سیزدهم در محرومیت‌زدایی و کاهش فاصله میان مردم و مسئولان، این اتفاق در استان مازندران نیز در قالب سفرهای شهرستانی در حال انجام است.

این مسئول ادامه داد: مسئولان باید در عمل خود را خادم مردم بدانند و این دولت، صادق‌الوعد است و ممکن است کمی تاخیر شده باشد اما بدنبال عملیاتی کردن وعده‌ها هستیم.

حسینی‌پور گفت: تاکنون ۶ هزار و ۳۹۰ نامه توسط مردم دریافت کردیم که بلافاصله پس از سفر بررسی می‌شود.

وی عنوان کرد: تاکنون از یک هزار و ۱۴۰ روستا و ۲۵ شهر بازدید شده است.

استاندار مازندران بیان کرد: تاکنون ۹۲۸ مصوبه داشتیم که ۱۳۹ مصوبه اجرا و ۵۳۶ مصوبه در حال اجرا و ۱۰۹ مصوبه هنوز اجرا نشده است.

این مسئول افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این سفرها، برگزاری جلسات اقشار است و مسائل مهمی مطرح می‌شود که این پیام را می‌خواهیم برسانیم که نباید با حضور استاندار باشد و باید به صورت ماهانه با حضور فرماندار برگزار و کارگروه‌های تخصصی شکل بگیرد.

حسینی‌پور عنوان کرد: هر کجا مطالبات مردمی منسجم پیگیری شد به نتیجه رسید و لذا باید نمایندگان اقشار با تشکیل کارگروه از فرماندار، مطالبه‌گری کنند.

وی مطرح کرد: در ۱۶ سفر قبلی در شهرستان‌هایی که آباد بودند نخبگان آن شهر دارای انسجام و بسیار پیگیر هستند و این شاخصه مهمی است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: امروز باید کار را مردمی کنید و  خاصیت این انقلاب، مردمی‌بودن آن است؛ لذا توسعه کلاردشت در گرو مطالبه‌گری مردم است.

این مسئول گفت: کلاردشت شهرستان منحصر بفردی است چرا که مفاخر بزرگی در حوزه‌های علمی، پزشکب، ورزشی را این شهرستان دارد؛ این شهرستان یک قطب گردشگری است و دارای ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی است.

حسینی‌پور تاکید کرد: مشکلات ورزشی این شهرستان امروز طی جلسه ورزشکاران با مدیرکل ورزش و جوانان احصا و در این خصوص در جلسه عصر تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی افزود: آمایش کلاردشت یک شهرستان گردشگری است که باید به عنوان نماد گردشگری معرفی شود و سایر امور در ذیل این مهم، تعریف شود؛ به طور نمونه اگر دانشگاهی تعریف می‌سود باید با گرایش‌های گردشکری باشد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: شهرستانی که مقصد گردشگری است نباید المان، شهرسازی و جاده آن، وضع کنونی باشد.

این مسئول گفت: در مطالبه‌گری باید مطالبات راهبردی مطرح شود و لازمه آن تشکیل کارگروه‌های تخصصی شهرستانی است.

حسینی‌پور مطرح کرد: در طول این دو سال، ۱۹ اقدام در کلاردشت انجام شده است که سطح این اقدامات را در شان کلاردشت نمی‌بینم و کلاردشت باید به هاب گردشگری مازندران تبدیل شود.

وی ادامه داد: کلاردشت دارای ۲۱ روستا است که باید به ۲۱ مقصد گردشگری دهکده‌های کشاورزی و دامپروری تبدیل شوند.

استاندار مازندران اذعان کرد: کلاردشت با این همه گردشگر یک هتل پنج ستاره ندارد و مشخص است که تکانی نمی‌خورد؛ این شهرستان باید ۲۰ هتل درجه یک داشته باشد.

این مسئول گفت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید اتفاق بیفتد همدلی میان تمامی اقشار کلاردشت است و این می‌شود که پروژه در شهر چند موافق و چند مخالف دارد و کار متوقف می‌شود و این امور، موانع کار می‌شود.

حسینی‌پور عنوان کرد: در دو سال گذشته دولت، خروجی امروز کلاردشت قابل قبول نیست و حتما نیاز به تحول و دگرگونی در کلاردشت داریم.

وی بیان کرد: تاکنون تنها دو اداره در این شهرستان جهت استقرار اعلام آمادگی کردند اما جانمایی نشده است و باید بستر و زمین لازم فراهم شود.

استاندار مازندران گفت: باید تلاش کنیم تا تمام ادارات در کلاردشت مستقر شوند و در کنار فراهم کردن زمین، مسئولان و نمایندگان نیز مجدانه پیگیری کنند.

این مسئول ادامه داد: اینکه تامین اجتماعی تنها دو روز در هفته به کارگران خدمات می‌دهند امروز هماهنگی انجام و خدمات باید به صورت هفتگی ارائه خواهد شد.

حسینی‌پور اعلام کرد: زیرساخت‌های این شهرستان باید متحول شود و شهرداری این شهرستان باید در شان یک شهرستان قطب گردشگری باشد و این شهر باید متحول شود؛ ساختمان شهرداری نیز باید در شان کلاردشت باشد و ما بقی امور که روشن است.

وی افزود: ما چقدر زباله در کلاردشت دیدیم، چقدر دپوی زباله‌ها دیدیم و اصلا این شهر یک المان شهری ندارد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی در شهری که قطب گردشگری است از المان‌های انقلاب اسلامی استفاده کنید و متاسفانه گردشگری با ولنگاری اشتباه گرفته می‌شود و ولنگاری با گردشگری متفاوت است.

این مسئول ادامه داد: باید برنامه توسعه داشته باشید و قطعا این شهرستان دارای مهندسان خبره‌ای است که باید شناسایی شوند و از ظرفیت این نخبگان بهره ببرید.

حسینی‌پور تصریح کرد: شما مشکل مالی ندارید و تمام مشکل کلاردشت، مدیریتی است.

وی افزود: عمده گردشگران کلاردشت افراد متمکن و مرفهی هستند که قطعا در سازندگی کلاردشت مشارکت خواهند کرد؛ چرا که مرتبا به این شهرستان می‌آیند و پیشرفت کلاردشت برای آنان مهم و ارزشمند است.

استاندار مازندران اشاره کرد: کلاردشت در اذهان عمومی به عنوان یک شهرستان برخوردار و مرفه‌نشین جا افتاده است و این در حالی است که فقر در زیر آن نهفته است و اگر این ویلانشینان را حذف کنیم صاحبان اصلی کلاردشت دارای کاستی هستند و نباید رفاه مهمان بیشتر از میزبان باشد.

این مسئول گفت: اگر آب آشامیدنی بومیان کلاردشت کم است مهمانان این آب را مصرف می‌کنند؛ لذا از مهمانان عوارض بگیرید و کاستی‌ها را مرتفع کنید و لذا دایره مدیریتی شهرستان باید این اتفاق را رقم بزنند.

حسینی‌پور گفت: یکی از اقداماتی که برای غرب استان شد راه‌اندازی و انجام ۳۷ هفته ملاقات مردمی در دفتر غرب استانداری است که باید ارتقا ببخشیم.

وی گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان تاکنون در موضوع آب شرب در کلاردشت هزینه شد و کارها نیز ادامه دارد و امروز در این خصوص تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

استاندار مازندران تاکید کرد: بیمارستان کلاردشت مناسب نیست و گلایه‌های شدید شهروندان در خصوص امکانات به ما اعلام شده است.

وی افزود: اینجا پیشانی مازندران است و اینکه گردشگر خارجی بیاید و خدماتی نباشد موجب تاسف است و باید بیمارستان کلاردشت، تجهیز شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: جدا از تحول تجهیزات باید نیروی انسانی مناسب نیز برای این بیمارستان تأمین شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.