کد خبر : 16413
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸
119 views

در هفتادوهفتمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؛

موافقت با واگذاری حق‌انتفاع موزه اسناد به کنگره شهدا تا مخالفت با تغییر نام بوستان بانوان

موافقت با واگذاری حق‌انتفاع موزه اسناد به کنگره شهدا تا مخالفت با تغییر نام بوستان بانوان
در هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر ساری با واگذاری حق‌انتفاع موزه اسناد به کنگره شهدا موافقت شد.


به گزارش تیتر شمال؛ بعدازظهر امروز هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری به صورت علنی و با حضور اصحاب رسانه در تالار جلسات شورا برگزار شد.

پرویز شعبانی رئیس شورای شهر ساری در سخنان پیش از دستور کار جلسه، عروج شهادت‌گونه سیدحبیب حسینی جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس را تسلیت گفت و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران ام‌القری جهان اسلام است و سکوت در برابر جنایت غزه را جایز ندانسته و آن را محکوم می‌داند.

وی افزود: مردم مرکز استان نیز در ۱۳ آبان امسال این جنایت رژیم صهیونیستی کودک‌کش را در فلسطین محکوم و حمایت خود را از جبهه مقاومت اعلام کردند.

رئیس شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: تغییر کاربری، ترافیک، بلندمرتبه‌سازی و طرح تفصیلی از نکات قابل تامل مدیریت شهری در سطوح کلان ملی است که نیازمند توجه و اتخاذ سیاست‌های اجرایی متناسب است.

شعبانی ادامه داد: پرداخت حقوق مورد حمایت ما است اما پرداخت اضافه کار محله گلایه کارکنان شهری است که باید متناسب با کار انجام گرفته صورت گیرد.

سید ذوالفقار شریفی منشی اول شورای شهر ساری، نخستین دستور کار جلسه هفتاد و هفتم را تغییر نام بوستان بانوان به بوستان خانواده عنوان کرد و گفت: شهردار ساری طی نامه‌ای به رئیس شورا با اعلام بازدید از این پارک به اتفاق تعدادی از اعضای شورای شهر ساری، خواستار تغییر نام بوستان بانوان به بوستان خانواده شد.

وی به‌عنوان موافق این پیشنهاد، اعلام کرد: این بوستان که بنا شد تنها مختص بانوان باشد اما در عمل محقق نشده و ۹۹ درصد استفاده‌کنندگان، خانواده‌ها هستند.

این عضو شورا، عنوان کرد: در حال حاضر در حالیکه نام بوستان به نام بانوان است اما در عمل خیلی از آقایان از آن استفاده می‌کنند که یک تناقضی است که چندان شایسته نیست.

عاشقان دیگر عضو شورای شهر ساری نیز در این رابطه گفت: تغییر نام زمانی‌که زیرساختی برای آن تعریف و ایجاد نشده است، چه کاربردی دارد.

وی افزود: بله درست است ساختمان‌های مجاور، مشرف به بوستان بوده و محل استفاده بانوان قرار نگرفته است؛ اما باید دید که چقدر زیرساخت برای این بوستان اعم از آب، برق و غیره فراهم شده است.

شجاعی دیگر عضو شورای شهر ساری به عنوان مخالف، بیان کرد: بنده با تغییر نام و کاربری این پارک مخالفم.

وی افزود: اگر می‌توانیم مشکل اشرافیت را حل کنیم و اگر نمی‌توانیم یک بوستان برای بانوان بسازیم سپس بیاییم و این پارک را به‌نام خانواده تغییر دهیم.

احمدی سقندکلایی عضو شورای شهر ساری نیز خاطرنشان کرد: اینکه نام بوستان بانوان برای بانوان باقی بماند تا دلخوشی برای آنان باشد در واقع نیست.

وی افزود: بنده با تغییر نام مخالفم چون در عمل این پارک مورد استفاده اختصاصی بانوان قرار نمی‌گیرد.

بخشی دیگر عضو شورای شهر ساری عنوان کرد: پیشنهاد من تغییر نام بوستان بانوان به بوستان مادر است تا ضمن نام بوستان به جامعه بانوان استفاده از آن برای خانواده‌‌ها نیز دچار ایراد نباشد.

در نهایت اعضای شورا با برگشت این نامه موافقت و رای به بازدید مجدد از بوستان و بررسی بیشتر دادند.

دومین دستور کار جلسه امروز به واگذاری حق انتفاع موزه اسناد و خطی به ستاد کنگره شهدای استان باز می‌گشت.

ذوالفقار شریفی منشی اول شورای شهر ساری در این باره تشریح کرد: این ساختمان واقع در بوستان ولایت و به متراژ بیش از ۵۰۰ مترمربع است که مقرر شده به مدت یک‌سال با مالکیت شهرداری در اختیار ستاد کنگره شهدای استان جهت انتفاع و استفاده قرار گیرد.

نماینده حقوقی شهری در خصوص واژه انتفاع گفت: منظور از انتفاع استفاده از فضای آن است و منظور نفع بردن نیست.

راسخ عضو شورای شهر ساری در این باره گفت: فضاهای رها شده در پارک‌های ساری نیاز است و باید برای این فضاها، فکر و پیگیری کرد.

نماینده شهرداری ساری توضیح داد: دو ساختمان آخر بوستان ولایت تنها در حد بنا است و دارای تهویه مناسب و زیرساخت‌های لازم نیست و اگر بنا به واگذاری باشد هرگونه تغییر سازه‌ای باید با  مجوز و تایید شهرداری باشد.

در نهایت اعضای شورا پس از بحث و تبادل نظر با این دستور کار موافقت کردند.

سومین دستور کار جلسه به بهره‌برداری از جایگاه‌های CNG کمربندی شرقی باز می‌گشت.

افشین راسخ عضو شورای شهر ساری در این باره گفت: پمپ‌های این جایگاه‌ها دارای ایراداتی بودند که می‌بایست تعمیر و اصلاح می‌شد که برآورد آن حدود ۵ میلیارد تومان است.

وی افزود: یک پیمانکار اعلام آمادگی برای انجام تعمیرات این جایگاه‌ها کرده و شیوه هزینه از محل کسر اجاره است.

عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: از آنجا که تعمیر این دو جایگاه مستلزم هزینه نقدی است انعقاد قرارداد با این پیمانکار قابل توجیه است.

بخشی دیگر عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: این جایگاه تک منظوره است و لذا با توجه به نرخ بسیار کم آن نه برای شهرداری و نه برای سرمایه‌گذار، آورده ندارد.

وی افزود: بهتر است ما عطای این دو جایگاه را به لقایش ببخشیم و رایگان تجهیزات آن را به شرکت نفت دهیم تا زمین این جایگاه برای شهرداری، آزاد شود.

احمدی سقندکلایی در این‌باره گفت: ابتدا باید شهرداری به سمت پایان اجاره قبلی و انعقاد قرارداد جدید برود و لازمه آن برای انعقاد جدید، اورهال جایگاه‌ها است که شهرداری قادر به هزینه ۵ میلیاردی جهت به نوسازی و سرویس سالانه این جایگاه‌ها نیست.

وی افزود: بنظر می‌رسد این لایحه نیازمند اصلاح است و در کمیته تطبیق فرمانداری بازگشت داده می‌شود.

شعبانی رئیس شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: هنوز رقم دقیق اورهال جایگاه‌ها معلوم نیست و ممکن است حتی با اجاره به پیمانکار در نهایت به او بدهکار هم شویم.

وی افزود: این موضوع نیازمند بازنگری و کارشناسی دقیق است.

در نهایت اعضای شورا رای به بازگشت این نامه به شهرداری دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.