کد خبر : 11086
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
109 views

در شصتمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؛

تصویب نهایی بودجه دو هزار و ۷۸۲ میلیاردی سال آینده شهرداری ساری در صحن شورا

تصویب نهایی بودجه دو هزار و ۷۸۲ میلیاردی سال آینده شهرداری ساری در صحن شورا
شورای اسلامی شهر ساری در شصتمین جلسه خود که امروز دوشنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ در تالار جلسات شورا تشکیل شد، بودجه دو هزار و ۷۸۲ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری مرکز استان را مصوب کرد.



به گزارش تیتر شمال؛  شصتمین جلسه شورای ششم شهر ساری عصر امروز ۱۵ اسفندماه به صورت فوق‌العاده و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

این جلسه که با محوریت بررسی بودجه سال آینده شهرداری ساری برگزار شد با حضور حداکثری اعضا و معاونان شهردار و مدیران و کارشناسان حوزه های مالی و درآمد شهرداری همراه بود.

پرویز شعبانی رئیس شورای دوره ششم شهر ساری در این جلسه ضمن تبریک عید نیمه شعبان، اظهار کرد: امروز ۱۵ اسفند روز درختکاری و نخستین روز هفته منابع طبیعی است که انتظار داریم برنامه‌های مهمی در این راستا اجرا نماید.

وی افزود: تاکنون جلسات متعددی در خصوص بررسی بودجه سال آینده شهرداری ساری برگزار کرده است.

رئیس شورای شهر ساری با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی بودجه سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به اهمیت بودجه در ریل‌گذاری برنامه‌ها و پروژه‌های شهری، رقم مطلوبی برای آن گذاشته شده که امید می‌رود شاهد بهبود مدیریت شهری در سال آتی باشیم.

شعبانی ادامه داد: بودجه امسال ۱۳۰۰ میلیارد بوده که این رقم برای سال آینده به یک هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

در ادامه با قرائت دستور کار، نقطه نظرات حاضرین در خصوص بودجه سال آینده شهرداری آغاز شد.

سیدحسن احمدی در این باره گفت: در مجموع رقم بودجه پیشنهادی شهرداری دو هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان است که یک هزار میلیارد تومان آن از محل تسهیلات حاصل خواهد شد.

حسین حاجاتی نماینده شهرداری به تشریح بندهای مختلف بودجه سال آینده پرداخت و گفت: از مجموع بودجه سال آینده ۳۶ درصد جاری و ۶۴ درصد عمرانی است.

وی افزود: رقم پیشنهادی دو هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان است که تمامی مفاد ابلاغی در آن لحاظ شده است.

نماینده شهرداری ساری خاطرنشان کرد: انتخاب مشاور یکی از شاخصه‌های بودجه سال آینده است تا قبل از هر پروژه‌ای، مشاور طرح ارائه کند و وارد آزمون و خطا نشویم.

وی عنوان کرد: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان جهت حوزه محیط زیست و پسماند اعتبار دیده شده است.

حاجاتی از پیش بینی ۹۸۸ میلیارد تومان در حوزه ترافیک شهری و زیرساخت خبر داد و گفت: طرح تملک نیز در دل این بخش دیده شده است.

وی متذکر شد: هزینه جاری سال آینده حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است که تا ۳۰ درصد افزایش حقوق و مزایا در این بودجه دیده شده است.

نماینده شهرداری ساری گفت: ۷۵۰ هزار میلیارد برای فاز چهارم ابن شهر آشوب، ۲۰۰ میلیارد برای پارک صفر آباد و ۵۰ میلیارد تومان برای بوستان مادر که مجموعا ۱۰۰۰ میلیارد تومان خواهد شد دیده شده است.

بخشی نماینده شورای شهر ساری گفت: ما ۸ پروژه در شورا به تصویب رساندیم شما در طرح عمرانی نیاوردید اما پارک صفر آبادی که در مصوبه ما نبود را در بودجه آوردید؟

وی عنوان کرد: ما انتظار داشتیم که شهردار در جلسه امروز حاضر و اعلام می‌کرد که ما از فردا مکاتبات اخذ تسهیلات را آغاز خواهیم کرد و حداقل دو پروژه شهر را به اتمام خواهم رساند.

احمدی متذکر شد: هر آنچه وارد بودجه می‌شود باید مشاور، طرح داده باشد شورا موافقت کرده باشد و آن گاه در بودجه گنجانده شود.

شهرام ایرجی نیز در این جلسه گفت: اگر بخواهیم تحرکی در شهر ایجاد شود باید رقم تسهیلات را بالاتر ببریم و از آن طرف شهردار را حمایت کنیم تا گام‌های بلندی را بردارد.

احمدی متذکر شد: امروز فقط باید بودجه را تصویب کنیم و حق کم یا زیاد کردن بودجه را نیز نداریم و نمی‌توانیم بودجه را برگردانیم به عقب و اصلاحی شکل بگیرد.

پرویز شعبانی در ادامه گفت: پرداخت حقوق ۵ هزار پرسنل آسان نیست و کاری بس دشوار است؛ لذا ما پیشنهاد هزار میلیارد وام را دادیم و با توجه به اهمیت و حساسیت، افزایش این رقم در قالب متمم در آینده امکان‌پذیر است.

در پایان پس از تبادل نظر و اعلام نقطه نظرات، شورا با ۵ رای با رقم دو هزار و ۷۸۰ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری ساری موافقت کرد.

گفتنی است گفتنی است این بودجه که یک هزار و ۷۸۲ میلیارد آن از محل عوارض عمومی و خصوصی و یک‌هزار میلیارد آن از محل تسهیلات، اوراق یا سرمایه گذاری تامین خواهد شد؛ حدود ۳۵ درصد نسبت به بودجه سال جاری افزایش نشان می‌دهد و ۶۴ درصد آن در بخش عمرانی و ۳۶ درصد در بخش جاری هزینه خواهد شد.

ضمنا بودجه مزبور ، ماموریت های شش‌گانه شهرداری شامل عمران و شهرسازی و معمار ، مدیریت بحران، مسائل زیست محیطی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات مدیریت و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را پوشش خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.