کد خبر : 17416
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹
141 views

رئيس سازمان سینمایی کشور در دیدار با فعالان سینمایی مازندران:

جشنواره ملی وارش در مازندارن احیا می‌شود

جشنواره ملی وارش در مازندارن احیا می‌شود
رئيس سازمان سینمایی کشور در دیدار با فعالان سینمایی مازندران گفت: جشنواره ملی وارش هم که مورد مطالبه عمده هنرمندان است در دیدار امروز با استاندار صحبت شد و مقرر گردید تا برای سال آینده این جشنواره احیا شود.


به گزارش تیتر شمال؛ بعدازظهر امروز محمدرضا خزاعی معاون  وزیر و رئيس سازمان سینمایی کشور با همراهی آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و سوقندی مدیرکل دفتر حقوقی و عملکرد امور استان‌ها عمرانی مجلس سازمان سینمایی کشور در ادامه سفر یکروزه به مازندران در نشست با هنرمندان و فعالان سینمایی مازندران در آمفی تئاتر حوزه هنری حضور یافت و شنونده سخنان، نظرات، پیشنهادات، مطالبات و انتقادات آنان بود.

خزاعی در جمع هنرمندان و فعالان سینمایی مازندران اظهار کرد: از بدو کار الویت ما سفرهای استانی بوده و امروز مقصد بیست و نهمین سفر ما استان مازندران است.

وی افزود: در این سفرها از نزدیک با مشکلات فعالان سینمایی و هنرمندان در استان‌ها آشنا و با احصای موارد مطروحه اقدام به برنامه ریزی برای حل مشکلات می‌کنیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور خاطرنشان کرد: به لحاظ زیرساختی با مشکلات متعددی روبرو هستیم و ما در بدو کار قول تحویل ۱۰۰۰ سالن سینمایی به جامعه بزرگ سینمایی کشور را تاپایان دولت دادیم که تا به امروز توانستیم بیش از ۲۰۰ سالن سینمایی در کشور را افتتاح کنیم.

این مسئول ادامه داد: طی دهه‌های پس از انقلاب تعداد سینماهای ما رفته رفته با تعطیلی سینماها کاهش یافت و  در همین استان مازندران تنها در یکی از شهرها ۵ سینما وجود داشت که عمده آن تعطیل شده است.

خزاعی اعلام کرد: هم اکنون ۱۳ شهر مازندران فاقد سالن‌های سینمایی هستند و این حق مردم است که در شهر خود یک سالن سینمایی داشته باشند و فیلم‌های سینمایی را تماشا کنند.

وی عنوان کرد: جشنواره ملی وارش هم که مورد مطالبه عمده هنرمندان است در دیدار امروز با استاندار صحبت شد  و مقرر گردید تا برای سال آینده این جشنواره احیا شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور اعلام کرد: معافیت‌های مالیاتی و مشارکت شهرداری‌ها از دیگر موضوعات مطروحه با استاندار مازندران برای توسعه زیرساخت‌های سینمایی در استان بود.

این مسئول گفت: ما بدنبال توانمندسازی سینمای  استان‌ها و هنرمندان و کارگردانان بازیگران و تهیه‌کنندگان استان‌ها هستیم تا با تولیدات فاخر بومی و فولکورها و سوژه‌های منحصربفرد هر استان به سمت تولیدات سینمایی متعالی و فاخر گام برداریم.

خزاعی تاکید کرد: انجمن‌های صنفی استانی و تشکل‌های کارگردانان و تهیه‌کنندگان استانی از دیگر برنامه‌های در دست انجام است که می‌بایست در استان‌ها تقویت و شکل بگیرد.

وی اذعان کرد: حمایت از فیلم‌های کوتاه در حوزه کاری مجموعه فارابی و مجموعه‌های این چنینی است که می‌بایست از این طریق پیگیری شود.

رئيس سازمان سینمایی کشور گفت: مجتمع‌های فرهنگی و هنری که قابلیت تبدیل به سینما در استان‌ها  دارند جزو برنامه‌های ما است که امروز در دیدار  با استاندار نیز مطرح شد.

این مسئول ادامه داد: گام بعدی ما شناسایی اماکن تجاری در دست احداث و تخصیص معافیت‌های مالیاتی برای احداث سالن سینمایی است و در نقاطی که این امکان وجود ندارد از طریق شهرداری، زمین‌هایی در نظر گرفته شود و به مرور زمان، سینماهایی در این مناطق ساخته شود.

خزاعی تصریح کرد: تجهیز دفاتر سینماهای جوان هم در دستور کار قرار دارد و قانون تهیه‌کننده اولی هم مصوب شد تا این نفرات در استان خود بسته به ظرفیت‌ها و سوژه‌های استانی اقدام به تولید فیلم کنند.

مهم‌ترین موضوعات مطروحه فعالان سینمایی در این دیدار صمیمانه، چرایی اخذ مجوز برای آموزشگاه‌های حوزه سینمایی، انتظار چند ساله برای صدور مجوز، اختلال و ایرادات در سامانه صدور مجوز، فقدان دستورالعمل جامع برای صدور مجوز، عدم حمایت مالی از سازندگان فیلم کوتاه، انتقاد از تولید فیلم‌هایی که به اساس و بنیان خانواده لطمه می‌زند، نداشتن اتاق انجمن‌های صنفی سه گانه فعالان سینمایی مازندران، اجحاف در اکران فیلم‌های سینمایی مازندران، لزوم احداث شهرک سینمایی در استان، ساخت فیلم‌های فولکلور به‌جای کمدی در خصوص فرهنگ مازندران، سنگ‌اندازی و به درازا کشیده شدن مجوز برای ساخت فیلم، تحقق عملی انجمن‌های صنفی استانی به جای انجمن‌هایی که به نام تهران در سامانه ثبت شده است، ایرادات در مرکز مهارت و اضافه شدن رشته‌های بازیگری، تدوین و گرافیک به مرکز مهارت، عدم نظارت بر مراکز غیرقانونی، عدم اکران سینما حقیقت در مازندران، عدم حمایت از فیلم خان‌طومان، نبود معاونت مستقل سینمایی در استان، لزوم احداث ساختمان برای انجمن‌های صنفی سینمایی، واگذار شدن ساختمان راکد سینما جوان به انجمن صنفی، لزوم بستر فروش فیلم‌ها در کشورهای همسایه و منطقه، تمرکززدایی از تهران، ضرورت سازماندهی تخصصی عوامل سینمایی در استان‌ها، فقدان آموزش به‌روز برای فعالان سینمایی، پشت در ماندن سوژه‌های ناب استان‌ها، ضرورت شناسایی استعدادها در استان‌ها، بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.