کد خبر : 17446
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۷:۴۹
278 views

داستان هایپر قدمت ساری چیست؟

داستان هایپر قدمت ساری چیست؟
مدتی است که افتتاح یک فروشگاه بزرگ مواد غذایی در جاده ساری - قائمشهر سر و صدای زیادی به راه انداخته، براستی هایپر قدمت داستانش چیست؟


به گزارش تیتر شمال؛ مدتی است که افتتاح یک فروشگاه بزرگ مواد غذایی در جاده ساری – قائمشهر سر و صدای زیادی به راه انداخته، براستی هایپر قدمت داستانش چیست؟ این روزها کسی نیست که فروشگاه را نشناسد یا سری به آنجا نزده باشد، فروشگاهی که همه چیز در آن یافت می‌شود و قیمتی نسبتا مناسب دارد، گفتیم سروصدا، البته منظور سکوت پیش از افتتاح و صدای پس از معروفیت آن است.

از تبلیغات در سطح شهر و خودنمایی نام هایپر قدمت بر روی بیلبوردها که بگذریم، از اعتراض منصور علی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس و البته کاندیدای دور بعدی انتخابات نمی‌توان گذشت.

*ماجرای اعتراض نماینده مجلس 

۱۲ مهر ماه ۱۴۰۲ بود که این نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه تاکید کرد که هایپر قدمت مجوز قانونی ندارد و اسامی افراد و دستگاه‌هایی که در تخلف این فروشگاه ترک فعل کردند را اعلام می‌کند‌.

منصورعلی زارعی همچنین در گفت‌‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس با بیان اینکه همه افراد در برابر قانون یکسانند و مردم باید طعم شیرین عدالت را بچشند، نماینده مجلس ادامه داد که دست یک سرمایه‌گذار را در دست وزیر می‌گذارم تا مشکلش حل شود ولی اجرای قانون و عدالت را مهم‌تر می‌داند.

به تاکید عضو کمیسیون کشاورزی یک دکه‌ای که در حاشیه جاده اشتغال خود را ایجاد می‌کند برایش مهم است، در قضیه هایپر قدمت هم بحث اشتغال‌زایی مطرح است و مهم است و اگر تخلفی صورت گرفته باشد باید برای همه یکسان باشد.ی

وی یادآور شد که برخی‌ها به بنده اعلام می‌کنند که شما الان که این ساختمان بنا شده اعلام کردید و چرا قبل از ساختن آن اعلام نکردید؟ در صورتی که بنده مسؤول و متولی این موضوع نیستم، این ساختمان بنا شد و اصل را بر این می‌گذاریم که مجوز دارد ولی وقتی به بنده اطلاع می‌دهند که مجوزهای لازم را  ندارند پس بنده باید اعلام کنم.

*هایپر قدمت مجوز صنفی را کسب کرده

در پی این اظهارات و با توجه به اینکه عملکرد این فروشگاه رضایت شهروندان را در پی داشته، به سراغ مجتبی کواکبیان رئیس هیأت مدیره اتاق اصناف ساری رفتیم تا درباره جزئیات مجوز هایپر قدمت سخن بگوید.

وی در مصاحبه تلفنی با فارس اظهار کرد که قطعا هایپر قدمت مجوزی که باید یک واحد کسبی داشته در سامانه نوین اصناف تعریف شده را اخذ کرده است، مجوز صنفی به واحدی دارای مکان و برخی از استعلامات از بهداشت، اماکن، بحث ترافیکی و کلاش آموزشی ارائه صدور پروانه کسب می‌شود.

کواکبیان درباره اظهارنظر درباره تخلف این فروشگاه گفت: شاید بیشتر تاکید بر تغییر کاربری فضا و مکان بوده است که ما از نظر قانون نظام صنفی دخل و تصرفی در این حوزه نداریم.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ساری اضافه کرد که هر چند معتقدم سازه‌ای که ساخته شده قطعا یک روزه دو روزه و یک ماهه نبوده و همه از چند ماه قبل از افتتاحیه می‌دانستند که چنین فروشگاهی در حال احداث است، چطور می‌شود کسی اعتراضی نمی‌کند، اصلا چرا باید اعتراضی در کار باشد سرمایه‌گذار هزینه کرده برای چند صد نفر اشتغال ایجاد کرد و هیچ آسیبی هم به کسبه جز ما نزده است.

*ابلاغ پرونده تغییر کاربری به کمیسیون ماده ۹۹ 

همچنین سیدحجت‌الله هادیان بخشدار مرکزی ساری نیز در گفت‌وگو با ما درباره بحث تغییر کاربری، اعلام کرد که با توجه به اینکه زمین سازه هایپر قدمت داخل بافت قرار داشت اقداماتی که باید از سوی دهیاری و بخشداری انجام می‌شد صورت گرفت.

وی یادآور شد که در حال حاضر مثل خیلی از پروژه‌های ساختمانی در شهر یا روستا در بحث اضافه بنا طبق قانون این پرونده به کمیسیون ماده ۹۹ ابلاغ شد. و مجوز صدور پروانه از سوی دهیاری برای رای قانونی به این کمیسیون ارسال و کار در مراحل پایانی صدور رای قرار دارد.

گفتنی است باتوجه به اینکه زمین ساختمان فروشگاه داخل بافت قرار دارد جهادکشاورزی نیز دخل و تصرفی در آن ندارد و عملا تغییر کاربری زراعی صورت نگرفته است.

گفتی است؛ طبق مستندات دریافتی از دستگاهی اجرایی متولی صدور مجوزها، هایپر قدمت تمامی مجوزهای نظام مهندسی ساختمان،  پروانه ساختمان، پروانه بهداشتی بهره‌برداری، مجوز احداث راه دسترسی اختصاصی در حاشیه راه و پروانه صنفی را قبل از افتتاح اخذ و پیگیر نظرکمیسیون ماده ۹۹ جهت تعیین میزان جرائم و عوارض قانونی مازاد بنا احداثی است.

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.