کد خبر : 15567
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
143 views

انتقاد زارعی از تعطیلی ۳ مجموعه ورزشی و عمر طولانی پروژه‌های نیمه‌کاره در ساری/پای زیرساخت‌های گردشگری و کشاورزی می‌لنگد

انتقاد زارعی از تعطیلی ۳ مجموعه ورزشی و عمر طولانی پروژه‌های نیمه‌کاره در ساری/پای زیرساخت‌های گردشگری و کشاورزی می‌لنگد
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه، پاسخگوی سوالات متعدد خبرنگاران بود.


به گزارش تیتر شمال؛ منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما در استان چند مزیت اصلی‌ داریم که کشاورزی یکی از این مزیت‌ها است.

وی افزود: ما حدود ۴۷۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی در استان داریم و کشاورزی امروز نیاز به یک تغییر اساسی دارد.

نماینده مردم ساری و میاندورود، خاطرنشان کرد: کشاورزی باید از حالت سنتی به حالت صنعتی تغییر ماهیت دهد تا شاهد جهش و دستیابی به ضریب بهره‌وری مطلوب در این بخش باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، ادامه داد: ایجاد شهرک غذایی و تبدیلی جزو ضروریاتی است که از همان بدو کار پیگیر این مسئله بودیم.

زارعی اعلام کرد: موضوع منطقه آزاد نتیجه یک کار جمعی است که پیگیری و تلاش نمایندگان منتج به حصول نتیجه موردنظر شد.

عمر برخی از پروژه‌های ساری بیش از دو دهه است

وی در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام، عنوان کرد: در سال‌های گذشته پروژه‌های متعددی داشتیم که نیمه تمام باقی ماند و عمر برخی حتی به ۲۵ سال می‌رسد.‌

نماینده مردم ساری و میاندورود، بیان کرد: در قانون ماده ۲۳ مقرر شده است که هر پروژه باید این مجوز را داشته باشد و بنا آن است که پروژه جدید کلید نخورد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، اعلام کرد: همین پروژه زباله‌سوز ساری در سال ۹۰ آغاز شد و خوشبختانه اکنون در این دولت به پیشرفت خوبی رسیده است.

این مسئول افزود: پروژه تعریض جاده تاکام نیز پروژه‌ای نیمه تمام است که کاری که در دو سال اخیر انجام شده با کارهای انجام شده یک دهه قبل، برابری می‌کند و در مجموع نمی‌توان گفت که دولت نسبت به پروژه‌های نیمه تمام بی‌تفاوت است.

دستیابی به خودکفایی برنج نیازمند سرمایه‌گذاری ۶۰ هزار میلیاردی است

زارعی، در خصوص چرایی عدم خودکفایی برنج اظهار کرد: ما می‌توانیم در برنج به خودکفایی برسانیم که باید حداقل ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام گیرد و تبدیل سرمایه‌های غیرمولد به مولد یکی از راهکارهای مهم در این خصوص است.

وی مطرح کرد: باید زیرساخت‌هایی را به بخش کشاورزی بیاوریم که یک ضرورت برای خودکفایی و افزایش بهره‌وری است.

نماینده مردم ساری و میاندورود، اشاره کرد: ثمردهی در بخش دانش‌بنیان کمی به کندی صورت می‌گیرد و تحرک دانش بنیان در استان آغاز شده است.

لزوم تقویت زیرساخت‌های کشاورزی و گردشگری در مازندران/ بزرگ‌ترین طرح رودخانه‌ای کشور در ساری احداث می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، تاکید کرد: حوزه گردشگری یک موضوع پایه اساس است و کميسيون ‌های سرمایه‌گذاری در استان به راه افتاده است؛ البته باید زیرساخت‌های لازم برای ورود سرمایه‌گذاران ایجاد شود.

این مسئول افزود: بزرگ‌ترین طرح گردشگری رودخانه‌ای کشور با رعایت محیط زیست و تغییر کاربری  به مساحت ۴۵کیلومتر از تجن تا دریای خزر در ساری در دست مطالعه است.

زارعی خاطرنشان کرد: شهرداری باید سرمایه‌های غیرمولدش را به مولد تبدیل کند و نباید حقوق پرسنل را با تسهیلات پرداخت کند.

وی بیان کرد: متاسفانه سد لاستیکی تجن در فصل گردشگری، تعطیل بود ‌و توجهی بدان نشد.

انتقاد نماینده ساری از تعطیلی ۳ مجموعه ورزشی ساری

نماینده مردم ساری و میاندورود، افزود: نگاه استان باید به مرکز استان یک نگاه ویژه باشد و نگاه به مرکز باید متفاوت با سایر نقاط استان باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، عنوان کرد: متاسفانه هر سه مجموعه ورزشی بزرگ ساری، تعطیل است و اتفاقی در این خصوص نیفتاده است.

عوارض شهری هایپر قدمت دست کم ۵۰  میلیارد تومان است/تبلیغات گسترده اما بدون مجوز!

این مسئول ادامه داد: در حالی تابلوهای دکه‌های شهری در ساری را پایین آوردند که هایپر بزرگ قدمت در تمام شهر تبلیغات کرد که دارای مجوز نیست و حداقل ۵۰  میلیارد تومان، عوارض شهری آن است.

زارعی تصریح کرد: ما مخالف ایجاد اشتغال نیستیم اما قانون باید برای همگان، یکسان اجرا شود و قانون برای همه، یکی باشد.

با احداث پتروشیمی به شرط رعایت تمامی الزامات محیط زیست موافقیم/ نیمی از میانکاله خشکیده است

وی گفت: پتروشیمی سال‌ها است که روی آن بحث است و باید در این مقوله حتما محیط زیست لحاظ شود و محیط زیست، خط قرمز مازندران است.

نماینده مردم ساری و میاندورود، عنوان کرد: سرمایه‌گذار باید الزامات محیط زیستی را رعایت می‌کرد و در صورتی که تمام الزامات محیط زیستی رعایت شود کسی مخالف پتروشیمی نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: نیمی از میانکاله، خشکیده است و از ۶۰ هزار هکتار وسعت میانکاله، ۳۰ هزار هکتار آن خشک شده است.

اجرای مصوبات دولت در مازندران رضایت‌بخش نیست/صدور دستور توقف پروژه سد فینسک مطالبه اصلی از رئیس‌جمهور  در سفر دوم 

این مسئول افزود: اجرای مصوبات دولت در استان، اجرایی نشده است که به طور نمونه در بازدید اسفند ۱۴۰۰ از نیروگاه ساری اعلام شد که باید تا ۶ ماه دیگر به اتمام برسد که تاکنون عملی نشده است.

زارعی، خاطرنشان کرد: در هفته‌های نخست ورود مجلس، مطالبه ما از وزیر نیرو توقف سد فینسک بود و یکی از مطالبات اصلی ما در سفر پیش روی رئیس جمهور به استان، صدور دستور توقف پروژه سد فینسک است.

پای لنگ صادرات در سایه نبود پایانه بین‌المللی حمل‌ونقل

وی اعلام کرد: در حوزه صادرات یکی از چالش‌های اصلی، حمل‌ونقل است و متاسفانه در استان از داشتن یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی نداریم.

نماینده مردم ساری و میاندورود، گفت: زمینه صادرات در این دولت، بهبود یافته است و ارتباطات خوبی را استاندار با کشورهای همسایه برقرار کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، تاکید کرد: در دو سال گذشته به شدت با ویلا سازی مخالفت و مقاومت شد و جلوی آن تا حد زیادی گرفته شد.

تغییر مدیریت جهاد کشاورزی در حیطه اختیارات استاندار است

این مسئول تصریح کرد: هرگونه تغییرات و جابه‌جایی در حوزه مدیریت ارشد استاندار است و در حوزه تغییر مدیریتی در سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز از این مسئله، مستثنی نیست و انتخاب مدیر کاملا به دست استاندار است.

زارعی گفت: بنده هم موضوع تغییر مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان را شنیده‌ام و این موضوع البته مدت‌ها است که مطرح شده است.

نرخ‌گذاری مرکبات نباید دستوری باشد

وی مطرح کرد: همه کارها باید به مردم واگذار شود و معتقدم نرخ مرکبات نیز باید از حالت دستوری خارج و قیمت را عرضه و تقاضا، تعیین کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود، گفت: اکنون دیگر در شورای قیمت‌گذاری تنها تعیین قیمت صورت نمی‌گیرد، بلکه سیاست‌های حمایتی نیز تدوین می‌شود.

نرخ برنج‌های وارداتی نباید از برنج بومی کمتر باشد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، اعلام کرد: دولت نباید برنجی را وارد کند که قیمت آن کمتر از هزینه تولید و سود متعارف برنج در کشور باشد و این مطالبه اصلی ما است.

این مسئول ادامه داد: وجود مافیای واردات نگذاشته است که دانش‌پژوهان حوزه کشاورزی، پای‌شان به وزارت کشاورزی برسد.

زارعی متذکر شد: نظارت متعلق به مردم است و انتقاد نمایندگان در راستای همین حق مردم است.

وی یادآور شد: هر کجایی لازم باشد ما با شفافیت سخن می‌گوییم، انتقاد می‌کنیم و در کنار آن، کمک نیز جهت بهبود شرایط، خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.