کد خبر : 17476
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
132 views

رمز پیشرفت پرهیز از اختلافات است؛

گفتمان‌سازی «مازندران قوی» مطالبه استاندار از رسانه‌ها

گفتمان‌سازی «مازندران قوی» مطالبه استاندار از رسانه‌ها
استاندار مازندران گفت: گفتمان مازندران قوی را باید رسانه‌ها شکل دهند و باید از ایجاد اختلاف‌ها در استان پرهیز کنیم که عامل اصلی عقب‌ماندگی‌های چندین ساله در استان است.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر در جام رسانه امید در ساری، اظهار کرد: رسانه‌ها در نقد، بیان و دفاع از عملکرد دولت فعالیت مستمر و مفیدی داشتند که جای قدردانی دارد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در استان مازندران نخستین دغدغه دولت سیزدهم بحث معیشت و اقتصاد استان بود که در اولویت‌گذاری انجام شده آمار رشد و نرخ اقتصادی یک دهه گذشته احصا شد که در عمده این سال‌ها این رقم منفی بود که در این راستا ستاد عالی رشد اقتصادی با هفت کارگروه استان تشکیل شد.

مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: این هدف‌گذاری صورت گرفت تا استان تا پایان سال ۱۴۰۱ از رشد چهار درصدی اقتصادی عبور کند و مهم‌ترین مولفه ما آن بود که چه کنیم تا چرخ اقتصادی استان به حرکت درآید.

حسینی‌پور بیان کرد: در حالی که کارشناسان رشد اقتصادی نرخ یک درصد را توفیق و یک اقدام بزرگ می‌دانستند که ما تلاش‌مان عبور به نرخ چهار درصدی بود.

وی عنوان کرد: وجود سه بندر اقتصادی، سه فرودگاه فعال یک زیرساخت تقریبا منحصربه‌فرد در کشور است که باید در کنار جنگل، دریا، کشاورزی، باغداری و نیروی انسانی تحصیلکرده به رشد اقتصادی دست یافت.

استاندار مازندران اعلام کرد: در ستاد عالی رشد اقتصادی بررسی موانع در دستور کار قرار گرفت و ما برای دستیابی به رشد اقتصادی به دو اصل مهم، سرمایه‌گذاری و رشد بهره‌وری نیاز داشتیم.

این مسئول گفت: استان مازندران را به هفت محور تقسیم‌بندی و هفت همایش فرصت سرمایه‌گذاری را برگزار کردیم که برای نخستین‌بار بیش از هزار و ۲۰۰ پروژه و فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران احصا و آماده‌سازی شد.

حسینی‌پور تاکید کرد: با فعال شدن کریدور شمال – جنوب این استان نقش کلیدی خواهد داشت و دستاوردهای خوب اقتصادی را بدنبال خواهد داشت.

وی افزود: کمتر بندری در کشور وجود دارد که دسترسی به ریل قطار داشته باشد و این ظرفیت در بندر امیرآباد فراهم است و این یک امتیاز است.

استاندار مازندران اذعان کرد: وقتی این حجم بالای ترانزیت با کشورهای حوزه خزر و شانگهای وجود دارد؛ این استان مازندران است که دارای جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت و لذا برنامه‌های راهبردی برای به حرکت درآمدن چرخ اقتصادی استان تدوین شد.

این مسئول افزود: اینگونه بود که در سال ۱۴۰۱ به رشد اقتصادی ۴.۱ رسیدیم که برای امسال رشد اقتصادی هشت درصدی تعریف شد که یک رقم قابل توجهی است.

حسینی‌پور تاکید کرد: یکی از کارهای انجام شده دیپلماسی فعال اقتصادی با کشورهای همسایه بود که در این زمینه با هیئت‌های مختلفی دیدار کردیم و در سال گذشته تیر با معاونان و وزاری کشورهای اکو اجلاسی برگزار شد.

وی اذعان کرد: بر اساس مراودات انجام شده برای نخستین‌بار با کشور روسیه و در مسکو سه قرارداد به مبلغ ۲۴۰ میلیون دلار به امضا رسید.

استاندار مازندران تصریح کرد: با سه فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای روسیه قراردادی منعقد و هم اکنون محصولات کشاورزی و باغی مازندران در حال صادرات به کشور روسیه است.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: فعال‌سازی حمل‌ونقل دریایی و خرید کشتی باری در دستور کار قرار دارد و در این راستا، ساخت پنج کشتی سفارش داده شده است.

حسینی‌پور گفت: برای اینکه بتوانیم در رشد اقتصادی مازندران اثر بیشتری بگذاریم اولین فاینانس با کشور چین به مبلغ ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم توسط استان مازندران صورت گرفت و امسال اثر آن در رشد اقتصادی مازندران روشن خواهد شد.

وی مطرح کرد: تصویب منطقه آزاد تجاری مازندران یکی دیگر از اقدامات بود که با یک عملیات وسیع دیپلماسی سرانجام توانستیم منطقه آزاد تجاری مازندران را ثبت کنیم و موانع بسیاری را پشت سر گذاشتیم.

استاندار مازندران اشاره کرد: در حال حاضر یک بستری برای فعالان اقتصادی مازندران و کشورهای همسایه باز شد که می‌توانند از معافیت‌های گمرکی برخوردار شوند.

این مسئول افزود: طی سال‌جاری نرخ مشارکت اقتصادی استان به ۴۴.۶ رسیده است و این در حالی است که نرخ تورم استان نیز در آذرماه امسال، به ۴۳.۱ درصد کاهش یافته است.

حسینی‌پور عنوان کرد: صدور ۹ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی و صادرات بیش از ۵ میلیون دلاری محصولات دانش‌بنیان، بخشی از اقدامات انجام شده است.

وی متذکر شد: ۳۵۶ هزار تن صادرات به کشورهای اوراسیا انجام شد که رشد محسوسی را نشان می‌دهد.

استاندار مازندران گفت: رشد ۲۸ درصدی صادرات و صادرات ۲۴۲ میلیون دلاری را داشتیم.

وی افزود: ۲۲۱ واحد راکد تولیدی مازندران احیا و راه‌اندازی شد که راه درازی در این راستا پشت سر گذاشته شد.

استاندار مازندران گفت: گفتمان مازندران قوی را باید رسانه‌ها شکل دهند و باید از ایجاد اختلاف‌ها در استان پرهیز کنیم که عامل اصلی عقب‌ماندگی‌های چندین ساله در استان است.

#پیشرفت_ایران
#پیشرفت_مازندران
#اخبار_امید_آفرینی

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.