کد خبر : 17504
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
179 views

افتتاح سلامتکده طب ایرانی حکیم طبری در ساری

افتتاح سلامتکده طب ایرانی حکیم طبری در ساری
آئین افتتاح سلامتکده طب ایرانی حکیم طبری دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضورا مدیرکل طب ایرانی و مکمل وزاربهداشت و تنی چند از مسئولین ارشد استانی در ساری برگزار شد.


به گزارش تیتر شمال؛ آئین افتتاح سلامتکده طب ایرانی حکیم طبری دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور سرکار خانم دکتر حسینی یکتا مدیرکل طب ایرانی و مکمل وزاربهداشت و تنی چند از مسئولین ارشد استانی واقع در طبقه سوم ساختمان داروخانه ۱۳ آبان ساری واقع در میدان معلم برگزار شد.

دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در آیین افتتاح سلامتکده طب ایرانی حکیم طبری در ساری اظهار کرد: افتتاح این دانشکده گام بلند دیگری برای توسعه طب ایرانی است که می‌بایست این میراث ارجمند را ارج نهیم.

‌وی افزود: طب ایرانی یک میراث بزرگ نیاکان ما است که گنجینه علمی و فرهنگی دانشمندان و حکیمان گذشته است که سال‌ها تجربه خود را در قالب طب ایرانی ارائه دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: در استان مازندران شخصیت بزرگی است به نام حکیم طبری که در قرن سوم می‌زیست و استاد دانشمند رازی بود.

این مسئول ادامه داد: در کشور ایران و با این سابقه بزرگ علمی و فرهنگی که تنها حکومت شیعه در دنیا هستیم که در کنار طب ایرانی طب اهل بیت علیه السلام را در دل خود دارد باید تلاش کنیم همه جنبه‌های این مذهب را نشان دهیم.

دکتر غلامی عنوان کرد: ما باید در همه زمینه‌ها پیش‌رو باشیم و شیعه اساسا بن بست ندارد و لذا باید به عظمت علمی دست یابیم.

وی بیان کرد: عرصه‌های بسیاری از علم وجود دارد که هنوز فتح نشده است و ما باید این مسیر را طی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد: بسیار خرسندیم که وزارت بهداشت به دنبال حفظ، توسعه و تثبیت طب ایرانی است.

این مسئول گفت: ارزش علمی، درمانی، پیشگیری و فرهنگی و حتی مذهبی در طب سنتی آمیخته شده است که باید از آن بهره ببریم.

دکتر غلامی تاکید کرد: ارزش اقتصادی طب ایرانی نیز برای کشور مفید خواهد بود و در تولید دارو اگر بتوانیم در جهان خود را معرفی کنیم قطعا آورده‌های فراوانی در پی خواهد داشت.

دکتر نفیسه حسینی یکتا در آیین افتتاح سلامتکده طب ایرانی حکیم طبری دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری اظهار کرد: حوزه طب ایرانی دارای اسناد بالادستی است که حتی در حوزه بین‌الملل هم حرفی برای گفتن دارد.

وی افزود: این سند در حال بروزرسانی است و به واسطه فعالیت خوبی که داشتیم ۲۰ متخصص دنیا برای بروزرسانی این سند دعوت شده‌اند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: هر روز به کشورهایی که در حال توسعه و ترویج طب سنتی در دنیا هستند، افزوده می‌شود.

این مسئول ادامه داد: رتبه جهانی ایران در حوزه پژوهشی رتبه چهارم است که جایگاه ایران را در حوزه پژوهشی تثبیت کرده است.

دکتر حسینی یکتا، اعلام کرد: در حوزه تصمیم‌گیری در سطح دنیا نیز مکانی وجود ندارد که نماینده‌ای از ایران حضور نداشته باشد.

وی بیان کرد: در عرصه ملی نیز بند ۱۲ نظام کلی سیاست را داریم که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تاکید کرد: سیاست وزارت بهداشت ترویج طب سنتی و ارائه خدمات ایمن به جامعه است.

این مسئول ادامه داد: وجود دانشکده طب ایرانی در واقع ادغام در حوزه پژوهش است که برنامه مدونی در دست تدوین است.

دکتر حسینی یکتا گفت: در عرصه بهداشت نیز ادغام طب سنتی در شبکه بهداشت تا پایان امسال در دستور کار است که دانشگاه علوم پزشکی مازندران جزو نخستین دانشگاه‌های کشور برای ورود به این موضوع بود.

وی مطرح کرد: امیدواریم با تلاش دانشگاه‌های کشور به نقطه نهایی بهره‌برداری از طب سنتی در کشور برسیم که مورد تاکید و حمایت مقام معظم رهبری است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: توسعه طب ایرانی پیشران اثرگذار بر متغیرهای مختلف همچون سلامت و معیشت و اقتصادی است که می‌شود این موسسه را در حوزه گردشگری سلامت نیز دید.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.