کد خبر : 17611
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
136 views

استاندار مازندران در جمع دهیاران میاندورود تاکید کرد:

لزوم تدوین طرح جامع کشاورزی و تشکیل شرکت تعاونی کشاورزان در میاندورود

لزوم تدوین طرح جامع کشاورزی و تشکیل شرکت تعاونی کشاورزان در میاندورود
استاندار مازندران خواستار تدوین طرح جامع کشاورزی میاندرود شد و گفت: هم اکنون در این شهرستان حتی یک تشکل کشاورزی وجود ندارد و لذا تشکیل تعاونی کشاورزی به‌عنوان مدافع حقوق کشاورزان شکل بگیرد.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور بعدازظهر امروز در جلسه با دهیاران و شوراهای بخش میاندورود در روستای طبقده این شهرستان اظهار کرد: مسائلی که توسط دهیاران و شورای بخش و نمایندگان مجلس مطرح شد یادداشت شد.

وی افزود: موضوعات متنوعی مطرح شد و در این شهرستان موضوعات و مباحث فراوانی وجود دارد که باید حل شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: مردم میاندورود مردمی نجیب، مومن و انقلابی هستند که باید با همدلی، مشکلات را یکی پس از دیگری، مرتفع کنیم.

این مسئول ادامه داد: به واسطه سایه‌ای که مرکز استان به طور طبیعی در اطرافش دارد این سایه بر روی میاندورود وجود دارد و این طبیعت همسایگی با مراکز استان است که در کل کشور عمومیت دارد.

حسینی‌پور گفت: پس از تفکیک میاندورود که تصمیم درستی بود و یک منطقه ویژه‌ای است که باید تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری شود.

وی عنوان کرد: نکات خوبی در جلسه امروز مطرح شد اما انتظار داشتم که دو تا سه خواسته بزرگ شهرستان مطرح می‌شد اما عمده مطالبات جزئی و در سطح روستاها بود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: توقع ما آن بود که جوانان نخبه میاندورود یک برنامه استراتژیک برای برون‌رفت از چالش‌های موجود مطرح می‌کردند.

مقام عالی دولت در استان تاکید کرد: ما چند تا مسئله داریم که اولین آن موقعیت جغرافیایی میاندورود است و باید ببینم در افق ۲۵ ساله مازندران در کجا قرار می‌گیرد؛ بطور طبیعی در میاندورود اگر بنا باشد کارهای بزرگی صورت گیرد باید بدست مردم انجام گیرد؛ لذا مردمی‌سازی یکی از راهبردهای اساسی دولت مردمی سیزدهم است.

حسینی‌پور اذعان کرد: هر جا مردم پای کار و در صحنه بودند کار بخوبی انجام شد و هر کجا مردم دیده نشدند به نقطه ضعف مبدل شد.

وی افزود: امام عزیز دفاع از کشور را مردمی کرد و مردم را در دفاع مقدس بسیج کردند و پیروز میدان هم شدند اما پس از جنگ در جبهه اقتصاد، مردم کنار گذاشته شدند.

استاندار مازندران اعلام کرد: دولت در حوزه اقتصادی تولی‌گری کرد و مردم کنار گذاشته شدند و لذا به نقطه ضعف ما مبدل شد.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: نگاه دولت سیزدهم آن است که باید عرصه‌های مهم اقتصادی را به مردم بسپاریم و لذا استانداری‌ها و فرمانداری‌ها ماموریت پیدا کردند تا برنامه‌های اقتصادی را به مردم بسپارند و لذا مازندران پس از چند سال رکود به رشد مثبت چهار درصدی برسد.

حسینی‌پور عنوان کرد: ظرفیت ۳ هزار و ۶۰۰ روستای مازندران یک ظرفیت بسیار بزرگی است که ما نتوانستیم در روستاها شغل پایدار ایجاد کنیم تا هم ایجاد اشتغال کنیم و هم ثروت روستاها را رشد دهیم.

وی افزود: ۵۰۰ روستا فعلا در فاز نخست در طرح حمایت اقتصاد روستا قرار گیرند و در درجه نخست میاندورود یکی از شهرستان‌‌های ویژه با گرایش کشاورزی است که باید روش سنتی کشاورزی آن تغییر یابد.

استاندار مازندران مطرح کرد: بهره‌وری در اراضی ما در کجا قرار گیرد و آیا با دنیای امروز، تطبیق دارد؛ هنوز کشاورزان ما در پی تسهیلات بانکی برای گذران امور کشاورزی هستند.

مقام عالی دولت در استان، گفت: یکی از مصوبات مهم امروز ماموریت ویژه به جهاد کشاورزی با محوریت نخبگان میاندورود است تا به یک طرح راهبردی کشاورزی برای میاندورود ارائه و کشاورزی این شهرستان متحول شود.

حسینی‌پور اذعان کرد: با کار انفرادی در حوزه کشاورزی، به جایی نخواهیم رسید و هم اکنون در این شهرستان حتی یک تشکل کشاورزی وجود ندارد و لذا تشکیل تعاونی کشاورزی به‌عنوان مدافع حقوق کشاورزان شکل بگیرد.

وی افزود: اگر این تعاونی شکل بگیرد بسیاری از امور کشاورزان نظیر توزیع سموم و کود و غیره به این شرکت واگذار می‌شود و این یعنی مردمی‌سازی که بسیار حائز اهمیت و کارگشا است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: قرار شد تمامی شهرستان‌های مازندران دارای شرکت تعاونی کشاورزی شوند، تا ما آن را به بورس ببریم و این به اقتصاد کشاورزی بسیار کمک خواهد کرد و ثروت واقعی کشاورزان ما را به آنان باز خواهند گرداند.

مقام عالی دولت در استان، اشاره کرد: برای تشکیل شرکت تعاونی اصلا نگاه‌تان به دستگاه‌های دولتی نباشد و باید خودتان پای کار بیایید و شخصا حمایت خواهم کرد.

حسینی‌پور با طرح این سوال که سهم میاندورود در صادرات استان چقدر است؛ گفت: باید دانش‌بنیان‌ها را در روستاها و کشاورزی فعال کنید و از این ظرفیت ارزشمند در کنار همسایگی با فرودگاه و بنادر استان استفاده کنید.

وی متذکر شد: کشورهای همسایه مشتاق تولیدات زراعی و باغی هستند و باید با استفاده از این موارد به نقطه‌ای برسید که از همین شهرستان به کشورهای همسایه، صادرات داشته باشیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: باید در طرح جامع کشاورزی میاندرود به این نکته توجه شود که چه میزان ظرفیت گلخانه‌ای در آن وجود دارد، باید به سایر ظرفیت‌های کشاورزی و راهبردی نیز توجه شود.

مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: روستای خرماکلا پس از تلاش هشت ساله جوانان روستایی امروز محصولات خود را به کشورهای همسایه صادر می‌کند و این اراده در جوانان میاندورود وجود دارد.

حسینی‌پور عنوان کرد: امروز در بازدید از منطقه گردشگری لالیم متوجه عظمت گردشگری میاندورود شدم و باید پرسید که سهم جوانان میاندورود در گردشگری و بومگردی چیست و خبر خوش اینکه ما تا ۲۰۰ متر خارج از بافت اجازه بوم‌گردی در بافت روستایی را دادیم.

وی افزود: ثروت مردم میاندورود نیروی انسانی نخبه است که باید پای کار بیایند و باید بستر برای ورود نخبگان از سوی مسئولان شهرستان فراهم شود.

استاندار مازندران یادآور شد: ادعای منیت باید کنار رود و تبدیل به ما شود تا تحول، پیشرفت و رشد رقم بخورد؛ لذا تشکیل تشکل‌های نخبگی یک ضرورت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.