کد خبر : 17752
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۱۲
131 views

رئیس کل دادگستری مازندران خبر داد:

اجرای حکم قلع‌وقمع ۲۴ واحد مسکونی غیرمجاز در کلارآباد

اجرای حکم قلع‌وقمع ۲۴ واحد مسکونی غیرمجاز در کلارآباد
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: اجرای حکم قلع‌وقمع ۲۴ واحد مسکونی غیرمجاز شهرک موسوم به پالم پلازا در کلارآباد آغاز شد.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری اظهار کرد: به موجب احکام قطعی صادره، عملیات اجرای حکم قلع و قمع و تخریب ۲۴ واحد مسکونی کاملاً لوکس و مجلل که به صورت غیرمجاز در شهرک موسوم به پالم پلازا در بخش کلارآباد شهرستان عباس‌آباد ساخته شده، آغاز شد و تا اجرای کامل حکم طی روز‌های آتی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اشخاصی که این زمین ۹ هکتاری را مورد استفاده قرار داده‌اند، صرفاً مجاز بودند در ۲۰ درصد آن احداث بنا کنند؛ ولی از این میزان تجاوز کرده و در بیشتر مساحت این مجموعه ساخت‌وساز غیرمجاز داشتند.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: با شکایات مطروحه و طرح دعاوی، بسیاری از این پرونده‌ها از جمله پرونده مطرح در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، منتج به نتیجه شد که با اعتراض ذینفع و نهایتاً تایید حکم در دیوان عدالت اداری، مقرر شد بنا‌هایی که خارج از محدوده ۲۰ درصد و بصورت غیرمجاز ساخته شده‌اند، قلع و قمع و تخریب شده و زمین به حالت سابق بازگردد که امروز این حکم به مرحله اجرا درآمد.
اکبری تاکید کرد: هموطنان گرامی حتماً قبل از هرگونه خریداری ملک و عملیات ساخت‌وساز، استعلام‌های لازم را از مراجع مربوطه دریافت و ضوابط و مقررات ساخت‌وساز را به صورت دقیق رعایت کنند که در ادامه با خسارت هنگفت مواجه نشوند.

وی دقت در مورد اعطای مجوز و صدور پروانه توسط ادارات ذیربط را جهت پیشگیری از ایجاد ضرر و زیان برای مردم مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: دستگاه قضایی با افرادی که بدون رعایت مقررات و ضوابط اقدام به ساخت‌وسازغیرمجاز داشته باشند و همچنین دستگاه‌هایی که بدون رعایت مقررات با سوءاستفاده از موقعیت شغلی، عدم نظارت صحیح و روابط ناسالم اداری نسبت به صدور مجوز، خارج از مقررات صادر کنند برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.