کد خبر : 18386
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
122 views

رئیس کل دادگستری مازندران اعلام کرد:

برخورد قاطع دستگاه قضا با برهم‌زنندگان امنیت

برخورد قاطع دستگاه قضا با برهم‌زنندگان امنیت
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: دستگاه قضایی با برهم‌زنندگان امنیت در همه بخش‌ها برخورد سریع و قاطع دارد.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری بعد از ظهر امروز در جلسه تکریم و معارفه رئیس جدید دادگستری چالوس با اشاره به بیانات حضرت امام علی (ع) در نامه‌ای خطاب به مالک اشتر، افزود: حق‌مداری باید به عنوان اولویت مهم مدنظر ویژه مسئولین قضایی استان قرار گرفته و با رعایت اعتدال در راستای احقاق حقوق مردم، اهتمام شود.‌‌

رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر عدل گستری، افزود: شایسته است با عام‌نگری اقداماتی انجام شود که از حیث عدالت، عموم مردم از آن اقدام بهره‌مند شوند و برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات باید رضایت عامه مردم را با خود به همراه داشته باشد.

اکبری به آمار بالای تردد مراجعان به دستگاه قضایی استان نیز اشاره و اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح و دقیق، برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم تلاش شود.‌‌

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به فرمایشات ائمه اطهار(ع)، تاکید کرد: ایمان و اعتقاد راسخ به خداوند متعال و نافع بودن برای بندگان خدا خصلت هایی هستند که از همه نیکی ها بالاتر و بسیار ارزشمند بوده و در مقابل، شریک قائل شدن برای خدا و زیان داشتن برای مردم از جمله بدترین خصلت ها محسوب می شوند که در راستای این فرمایش، همه مسئولین باید ضمن تقویت ایمان و مفید بودن برای عموم مردم، از آنچه برای مردم مضر است دوری کنند.

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم رعایت حقوق شهروندی و تکریم مراجعان به دستگاه قضایی، افزود: رسیدگی بهنگام به پرونده‌ها همراه با سرعت، دقت و قاطعیت باید مد نظر ویژه قرار گیرد.
رئبیس کل دادگستری مازندران ارتقای امنیت در همه مولفه‌ها را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: دستگاه قضایی استان با برهم زنندگان امنیت در همه بخش‌ها برخورد سریع، قاطع و قانونی خواهد داشت.

اکبری با اشاره به اقدامات مطلوب دادگستری مازندران در راستای دادرسی الکترونیک و ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی، خاطرنشان کرد: باید با بهره مندی از فناوری‌های نوین در دادرسی‌ها، هزینه مردم در راستای پیگیری پرونده‌ها کاهش یابد که در این خصوص قضات استان دادرسی الکترونیک را بیش از پیش گسترش دهند.

در این مراسم محمد خانلری المشیری به سمت رئیس شعبه اول دادگاه عمومی(حقوقی) و رئیس دادگستری شهرستان چالوس منصوب و از زحمات علی ادبی فیروزجایی رئیس پیشین دادگستری این شهرستان قدردانی شد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.