کد خبر : 17811
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
154 views

مدیر توسعه وقف بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی اعلام کرد:

برگزاری همایش منطقه‌ای تکریم واقفین استا‌ن‌های شمالی در ساری

برگزاری همایش منطقه‌ای تکریم واقفین استا‌ن‌های شمالی در ساری
مدیر توسعه وقف بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی گفت: همایش منطقه‌ای تکریم واقفین استا‌ن‌های شمالی در ساری برگزار می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام عبدالرضا اصغری سه‌شنبه‌شب در نشست خبری اظهار کرد: موقوفات آستان قدس رضوی در واقع وقف از مردم به نام امام رضا علیه‌السلام برای مردم است که نام انسان را در تاریخ، حفظ و ماندگار می‌کند.

وی افزود: مشکلی که ما در حوزه وقف داریم آن است که در زمان طاغوت به نام اصلاحات ارضی صورت گرفت که موقوفات به مردم واگذار شد که متاسفانه ما در تمکین متصرفات با مشکل مواجه هستیم.

مدیر توسعه وقف بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با این همایش‌های منطقه‌ای که دارد در سراسر کشور انجام می‌شود از واقفین استان‌ها آئین تکریم برگزار کنیم.

این مسئول ادامه داد: همایش‌های منطقه‌ای تکریم واقفین برای نخستین‌بار در سطح کشور در حال برگزاری است که این همایش در مازندران به میزبانی ساری و با حضور واقفین سه استان شمالی مازندران، گلستان و گیلان برگزار می‌شود.

اصغری عنوان کرد: وقف در کشور هر ساله با اقبال بیشتر در حال انجام است که نشان از علاقه و ارادت مردم به اهل‌بیت علیه السلام است.

وی افزود: واقفین جدید سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این سه استان که موقوفات خود را به آستان قدس رضوی سپرده‌اند در این همایش منطقه‌ای، تکریم خواهد شد.

مدیر توسعه وقف بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، گفت: همایش سراسری از سال ۹۹ تاکنون برگزار نشد که بنا است این همایش سراسری از سال آینده برگزار شود.

این مسئول تاکید کرد: همه مردم می‌توانند واقف باشند و لذا قلمروهای وقف را بسیار  گسترش دادیم بنحوی که تمامی اموال منقول و غیرمنقول قابل وقف است و لذا همه مردم می‌توانند در این سنت حسنه، سهیم باشند.

اصغری بیان کرد: الگو جدید وقف پول و مدل مشارکتی نیز برای وقف تعریف شده است که برای نمونه صرف  احداث زائر سرا، رواق و یا شبستان‌ها در حرم رضوی، حتی اقامتگاه‌های بین‌راهی و حوزه سلامت می‌شود که از یک میلیون تومان شروع می‌شود.

وی متذکر شد: در استان مازندران کمتر از ۳۰ درصد از موقوفات که در جریان اصلاحات ارضی به مردم واگذار شد بازگردانده شده است و تمکین متصرفات با کاربری‌های گوناگون بیش از چهار دهه‌ است که روی زمین مانده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.