کد خبر : 17969
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۵۹
151 views

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

افتتاح ۲۹ پروژه با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال در ایام دهه فجر امسال

افتتاح ۲۹ پروژه با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال در ایام دهه فجر امسال
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افتتاح ۲۹ پروژه با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال در ایام دهه فجر امسال خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جمع خبرنگاران در  در ستاد گرامیداشت دهه فجر به تبیین دستاوردهای ۴۵ ساله انقلاب اسلامی و نیز دستاوردهای کسب شده از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون پرداخت  گفت: تحولات شگرف بهداشتی و درمانی پس از انقلاب در استان مازندران غیرقابل انکار است و عمده خدمات حال حاضر بهداشتی و درمانی حال حاضر در دوران پس از انقلاب محقق شده است.

وی افزايش امید به زندگی  از ۵۵ سال ابتدای انقلاب به ۷۶ سال را یکی از شاخص‌های خوب ارزیابی کرد و گفت:  امید به زندگی در دوران پس از انقلاب ۲۲ سال افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، کاهش شاخص مرگ و میر نوزادان  زیر یک‌سال از رقم ۱۲۰ در هزار به ۱۵۰ در هزار در مازندران را یکی دیگر از دستاوردهای پس از انقلاب برشمرد و گفت:  یکی دیگر از این مزیت‌ها، کاهش شاخص مرگ و میر مادران باردار از رقم ۲۰۰  در هزار به ۱۵ در هزار است.

این مسئول افزایش تعداد۲۰۰۰ پزشک قبل از انقلاب به ۱۲۰۰۰ پزشک پس از انقلاب را یکی دیگر از دستاوردهای اقلاب اسلامی برشمرد.

دکتر غلامی به فعالیت کنونی ۱۱۰۰  خانه بهداشت، ۳۸۰ مرکز جامع سلامت، ۲۲ شبکه بهداشت و ۴۰ بیمارستان با پوشش ۱۰ هزار تخت در استان مازندران اشاره کرد و گفت: پرونده الکترونیک خانواده با پوشش ۸۰ درصدی جمعیت استان نیز محقق شده است.

وی به انجام غربالگری ۵۳۰ هزار زوج  و شناسایی ۱۱۰۰۰ زوج نابارور در استان اشاره کرد و گفت: مشارکت ۸۶ درصدی مردم در پویش غربالگری دیابت و فشار خون در سال جاری نیز یکی دیگر از فعالیت‌های انجام شده در سال جاری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بهره‌برداری از بیمارستان رازی قائم‌شهر پس از چندین سال وقفه در دولت سیزدهم را یکی از دستاوردهای برجسته در استان مازندران برشمرد و گفت:پیشرفت ۹۷ درصدی بیمارستان تنکابن و پیشرفت ۹۰ درصدی فاز یک بیمارستان آیت الله طبرسی در این دولت نشان از توجه دولت سیزدهم به زیرساخت‌های بخش بهداشت و درمان دارد.

این مسئول ایجاد دو درمانگاه تخصصی در کیاسر و سیمرغ و نیز  راه‌اندازی آنژیوگرافی در بیمارستان قلب ساری را از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم برشمرد و تاکید کرد:  ۵۰ پروژه بهداشتی و خانه سلامت با اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد تومان طی دو سال اخیر به اجرا درآمده است.

غلامی از آغاز عملیات اجرایی احداث خوابگاه ۲۴ واحدی متاهلین دانشگاه خبر داد و گفت: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی مازندران جزو ۱۰ دانشگاه نخست کشور و مرکز کلان منطقه یک کشور است.

وی متذکر شد: ۲۹ پروژه با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال در ایام دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.