کد خبر : 18007
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
129 views

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران:

رکورد عملیات دریایی در بندر نوشهر شکسته شد

رکورد عملیات دریایی در بندر نوشهر شکسته شد
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، گفت: با ورود و خروج ۱۱ فروند کشتی تجاری در روز جمعه ۱۳ بهمن ماه، رکورد عملیات دریایی در بندر نوشهر در طول یک روز شکسته شد.


به گزارش تیتر شمال؛ سعید کیا کجوری مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، گفت: با ورود و خروج ۱۱ فروند کشتی تجاری در روز جمعه ۱۳ بهمن ماه، رکورد عملیات دریایی در بندر نوشهر در طول یک روز شکسته شد. ‎

وی افزود: با توجه به مشکلات ناشی از کاهش سطح تراز آب دریا و با وجود شرایط طوفانی و مواج بودن دریا، با تلاش همکاران واحد دریایی، خوشبختانه در این روز عملیات ورود و خروج تعداد ۱۱ فروند کشتی تجاری در بندر نوشهر با موفقیت انجام شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به ضرورت لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر نوشهر، گفت: همکاران واحدهای فنی و دریایی با تلاش‌های گسترده سعی در ایمن سازی آبراه دارند که زمینه ساز تردد ایمن کشتی‌های تجاری به این بندر شده است و امیدواریم با پیشرفت هرچه بیشتر عملیات لایروبی و برداشت رسوب از مسیر تردد کشتی‌ها و بهینه سازی کانال دسترسی، شاهد افزایش عملیات تخلیه و بارگیری در بندر با سابقه نوشهر باشیم.

مازندران با برخورداری از سه بندر مهم امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار و قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص باتوجه به سیاست گذاری‌های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم در احیای کریدور شمال- جنوب باشکوفایی ظرفیت‌ها و تجارت یک میلیارد دلاری کالا از بنادر استان، این روزها جایگاه امن تولید و اشتغال پایدار را در مقایسه با دیگر نقاط کشور دارد.

بنادر منحصر به فرد و راهبردی مازندران، جایگاه ویژه ای برای صادرات و واردات کالا دارد که یکی از این بنادر بندر امیر آباد با حدود یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و ۲۲۰ هکتار پس کرانه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو- رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای CIS با جمعیت افزون بر ۳۰۰ میلیون است که به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه خزر پهلو می‌زند و ظرفیت فوق العاده‌ای در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.