کد خبر : 18445
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
123 views

مدیرکل بیمه سلامت مازندران اعلام کرد:

تعهد بیمه به ۱۰۸ قلم دارو و تجهیزات خدمات ناباروری

تعهد بیمه به ۱۰۸ قلم دارو و تجهیزات خدمات ناباروری
مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: ۶۳ قلم دارو و ۴۵ قلم تجهیزات در خدمات درمان ناباروری در تعهد بیمه است.


به گزارش تیتر شمال؛ حسین جلاهی ظهر امروز در آئین اختتامیه کنگره ملی دانشجویی مسئله جمعیت در ایران که به مدت سه روز در ساری برگزار شد بیان داشت: خروجی این همایش بسیار خوب است مشروط بر اینکه وقتی چیزی را آموختید باید به دیگران آموزش دهید که این بهترین شکل یادگیری است. همین گونه است که وقتی چیزی را یاد گرفتیم به دیگران هم بیاموزیم و زکات علم نشر آن است. وی یادداشت‌برداری در جلسات آموزشی را یکی از بهترین روش‌ها جهت یادگیری بهتر برشمرد.

مدیر کل بیمه سلامت مازندران در ادامه افزود: سازمان‌های بیمه‌گر در نظام سلامت وظیفه کاهش پرداخت‌ها از جیب مردم را بر عهده دارند و در بیمه سلامت هم در رسیدن به این اهداف برنامه‌های متعددی  به مرحله اجرا درآمده است و در ادامه این مسیر قرار داریم.

وی در ادامه افزود: تعرفه‌ها باید منطقی باشد تا از بروز برخی از نارضایتی‌ها نظیر دریافت برخی از زیرمیزی‌ها کاسته شود و ما باید از نظر اخلاقی و رفتاری خدمتگزار مردم باشیم.

جلاهی افزود: با توجه به بخشنامه های ابلاغی و در راستای اجرای ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده و جوان سازی جمعیت، کلیه مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی ناباروری ملزم به عقد قرارداد با اداره کل بیمه سلامت مازندران شده اند که تاکنون، عقد قرارداد  با شش مرکز در سطح استان انجام شده است که از این مراکز، سه مرکز دولتی شامل: حضرت فاطمه زهرا (س) بابل (مستقل)، بیمارستان امام خمینی (ره) ساری (غیرمستقل) ، بیمارستان خاتم الانبیاء بهشهر(غیر مستقل) همچنین سه مرکز خصوصی شامل: امالبنین قائم شهر(مستقل)، حضرت مریم ساری (مستقل) و بیمارستان بابل کلینیک (غیر مستقل) قرارداد دارند.

وی اعلام کرد: تعداد زوج های نابارور نشاندار شده بیمه سلامت استان مازندران سه درصد از تعداد زوج های نابارور نشاندارشده کشور است. از ابتدای شروع طرح درمان زوجین نابارور، از تعداد حدود ۱۴هزار زوج نابارور شناسایی شده در سطح استان، تقریبا ۱۳درصد به  تعداد هزار و ۸۷۳ زوج نابارور در سامانه های این اداره کل نشاندار و تا پایان آذر ۱۴۰۲، ۷۷ میلیارد ریال بابت دارو و خدمات تخصصی باروری برای این بیماران هزینه شده است.

وی از دیگر خدمات بیمه سلامت به زوجین نابارور به چهار بسته خدمت که جزء خدمات اصلی ناباروری هستند شامل: (ICSI   و IVF  و FET و IUI )  اشاره کرد که  بدون سقف در تعهد می‌باشند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران اعلام کرد: تعهدات در مراکز دولتی ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی و در مراکز عمومی غیر دولتی، خصوصی و خیریه ، ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی می باشد.

وی در خصوص اقلام دارویی در تعهد بیمه سلامت اعلام کرد: ۶۳ قلم دارو و ۴۵ قلم تجهیزات در خدمات درمان ناباروری در تعهد بیمه می باشد که با نشان خدمات تخصصی ناباروری با تعرفه ۹۰ درصد توسط بیمه قابل پرداخت است و در این راستا پوشش بیمه ای کلیه مادران فاقد پوشش بیمه طی دوران بارداری و شیردهی و همچنین کودکان آنها تا پنج سالگی مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط  این سازمان در حال اجرا می باشد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.