کد خبر : 18753
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
114 views

استاندار مازندران خبر داد:

آمادگی مازندران برای اسکان یک‌ میلیون مسافر

آمادگی مازندران برای اسکان یک‌ میلیون مسافر
استاندار مازندران بیش از ۱۰۰ هزار اسکان رسمی در استان داریم اما با احتساب مراکز غیررسمی می‌توانیم بیش از یک میلیون اسکان در اختیار مسافران قرار دهیم.


به گزارش تیترشمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر بر لزوم توجه به زیرساخت‌های جاده‌ای استان با توجه به حجم بالای سفر به مازندران تأکید کرد و افزود: هر ساله در حوادث جاده‌ای هموطنان زیادی داغدار  و مصدوم می‌شوند و این زیبنده نیست.

وی تصریح کرد: در این زمینه علاوه بر اینکه زیرساخت‌ها باید درست شود، مسافرانی که به استان مازندران سفر می‌کنند باید مسائل ایمنی و جاده‌ای را رعایت کنند.استاندار مازندران از تشکیل قرارگاهی در دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: با تشکیل این قرارگاه خدمات آسان‌تر به مردم ارائه می‌شود.این مسئول با اشاره به کاهش دما، بارش برف و سرما در روزهای آینده، تصریح کرد: با سرد شدن هوا و احتمال شیوع ویروس و بیماری‌ها قرار است دانشگاه علوم پزشکی در این بخش تدبیر کند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

حسینی‌پور تصریح کرد: امسال تأکیدمان حضور پررنگ پزشکان در درمانگاه‌ها و متخصصان در بیمارستان‌ها در سطح استان در ایام نوروز است و در این رابطه اقدامات خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان مازندران نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش مسافر را داشتیم ولی با برنامه‌ریزی که در سطح ملی انجام شد امسال بیشترین جمعیت را در ایام تعطیلات در استان داریم.

استاندار مازندران گفت: بیش از ۱۰۰ هزار اسکان رسمی در استان داریم ولی به طور کلی با احتساب مراکز غیررسمی می‌توانیم بیش از یک میلیون اسکان در اختیار مسافران قرار دهیم.

این مسئول از پیش‌بینی اسکان اضطراری در استان خبر داد و افزود: امسال بقاع متبرکه، مساجد، تکایا و مراکز مذهبی در ایام تعطیلات بدون استثناء به مردم خدمات می‌دهند.

حسینی‌پور با قدردانی از سازمان‌های مردم‌نهاد در توجه به محیط زیست خاطرنشان کرد: نظارت بر اماکن عمومی، رستوران‌ها، پمپ‌بنزین‌ها در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: رسانه‌ها و صداوسیما در فرهنگ‌سازی پویش«نه به زباله» کمک کنند تا امسال کمترین مشکل را در حوزه پسماند و زباله داشته باشیم.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.