کد خبر : 18843
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
114 views

مدیرکل گردشگری مازندران اعلام کرد:

اقامت بیش از ۷.۵ میلیون نفرشب مسافر در مازندران

اقامت بیش از ۷.۵ میلیون نفرشب مسافر در مازندران
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: در ۱۲ روز اخیر ۷ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۶۳۱ نفرشب مسافر در استان اقامت کردند.


به گزارش تیترشمال؛ حسین ایزدی در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: اقامت مسافران در اقامتگاه‌های مازندران را از ۲۳ اسفندماه سال گذشته تا پنج فروردین‌ماه امسال ۷ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۶۳۱ نفر شب اعلام کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تعداد بازدید نظارتی در سامانه جانا را ۷۵۱ فقره برشمرد.

وی تعداد کل بازدید از جاذبه‌های تاریخی را ۱۸۷ هزار و ۸۸۹ نفر، تفریحی ۷۳ هزار و ۱۱۲ نفر، طبیعی را ۹۰۷ هزار و ۸۶۱ نفر و اماکن مذهبی را ۵۷ هزار و ۴۷۶ نفر اعلام کرد.

ایزدی تعداد کل بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی را ۱۳ هزار و ۷۹۲ نفر و موزه‌ها را ۲۸ هزار و ۹۶۴ نفر عنوان کرد.

وی از افتتاح بازارچه صنایع‌دستی نوشهر در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و اظهارکرد: این نمایشگاه با ۱۱۰ غرفه در مساحت هزار و ۸۰۰ مترمربع آغاز به کار کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به عرضه محصولات متنوع از ۵۱ رشته مختلف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در این بازارچه گفت: لاک‌تراشی، خراطی، مس و چاقو زنجان، گلیم، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم، حجاری سنگ، سفال و سرامیک و زیورآلات سنتی از جمله رشته‌های صنایع‌دستی پرمخاطب این بازارچه ملی صنایع‌دستی است.

وی از حضور ۱۵ استان کشور در این بازارچه خبر داد و افزود: دست ساخته‌های هنری هنرمندان استان‌های خراسان رضوی، سمنان، گلستان، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذزبابجان غربی، مازندران، البرز، تهران، همدان و فارس در این نمایشگاه عرضه شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.