کد خبر : 18982
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۴۸
111 views

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

کمبود دارویی مازندران از ۲۰۰ قلم به ۷۰ قلم رسیده است

کمبود دارویی مازندران از ۲۰۰ قلم به ۷۰ قلم رسیده است
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: امسال کمبودهای دارویی ما از ۲۰۰ قلم سال گذشته به کمتر از ۷۰ قلم در سال‌جاری کاهش یافته است.


به گزارش تیترشمال؛ ابراهیم صالحی‌فر در گفتگویی در خصوص وضعیت تأمین دارو در مازندران، اظهار کرد: درخصوص دارو  وضعیت کنونی به نسبت گذشته بهتر است.

وی افزود: امسال کمبودهای دارویی ما از ۲۰۰ قلم سال گذشته به کمتر از ۷۰ قلم در سال‌جاری کاهش یافته است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خاطرنشان کرد: برای تأمین نیاز بیمارستان‌ها خرید ویژه و راهبردی در اسفندماه صورت گرفت تا با مشکلی در ایام تعطیلات نوروزی و ارائه خدمات دارویی به مسافران و هم استانی‌های مازندرانی، مواجه نشویم.

این مسئول ادامه داد: در خصوص برخی اقلام نظیر انسولین نوومیکس کمبودها در سطح ملی است که باید تمهیدات ملی برای رفع این کمبود اتخاذ شود.

صالحی‌فر اعلام کرد: سیاست وزارت بهداشت، حمایت از تولید داخل است و لذا طبیعتاً از واردات کاسته خواهد شد و این موضوع بعضاً موجب کمبود برخی اقلام در بازار خواهد شد.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل کمبود دارو به برندها باز می‌گردد؛ چرا که اعتمادسازی نسبت به برندهای جدید نیز زمان‌بر خواهد بود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: در خصوص ملزومات بیماران دیالیزی هیج مشکلی در استان وجود ندارد و هماهنگی‌ برای ارائه خدمات به مسافران نیز انجام شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.