کد خبر : 19063
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
114 views

مدیرکل گردشگری مازندران اعلام کرد:

اقامت ۱۳.۵ میلیون نفرشب مسافر در مازندران

اقامت ۱۳.۵ میلیون نفرشب مسافر در مازندران
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: از ۲۳ اسفندماه تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۳ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۵۷۴ نفرشب در استان اقامت کردند.


به گزارش تیترشمال؛ حسین ایزدی در گفتگو با خبرنگاران، اقامت مسافران در اقامتگاه‌های مازندران از ۲۳ تا ۱۳ فروردین ماه سال جاری ۱۳ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۵۷۴ نفر شب اعلام کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تعداد بازدید نظارتی در سامانه جانا را هزار و ۳۵۰ فقره برشمرد.

وی تعداد کل بازدید از جاذبه‌های تاریخی را ۳۷۰ هزار و ۲۱۸ نفر، تفریحی را ۱۲۳هزار و ۱۳۵ نفر، طبیعی را ۲ میلیون و ۸۸ هزار و ۶۸۴ نفر و اماکن مذهبی را ۱۱۳هزار و ۹۳۱ نفر اعلام کرد.

ایزدی تعداد کل بازدید از کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی را ۴۴۸ هزار و۱۲۳ نفر و موزه‌ها را ۶۲هزار و ۷۷۲نفر عنوان کرد.

وی با اشاره به ثبت روستای سلیم‌آباد در سال ۱۳۹۹ به‌عنوان روستای ملی سفال در کشور، گفت: سلیم‌آباد به دلیل توانمندی‌های ساکنین این روستا در تولید سفال سنتی با گل رس بومی منطقه مورد توجه ویژه قرار گرفته و اکنون به عنوان یک مقصد گردشگری در غرب مازندران به شمار می‌آید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر ۲ هزار و ۱۰۷ نفر از ‌کارگاه‌های سفال روستای سلیم‌آباد بازدید کردند و بیش از یک میلیارد ریال محصولات صنایع‌دستی در کارگاه‌های این روستا به فروش رسید.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.