کد خبر : 19116
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
111 views

نمایشگاه قرآن و عترت مازندران در ایستگاه بیست‌و چهارم

نمایشگاه قرآن و عترت مازندران در ایستگاه بیست‌و چهارم
بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن استان مازندران با حضور آیت‌الله لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران افتتاح شد.


به گزارش تیترشمال؛ کمتر نمایشگاهی در استان مازندران سابقه بیست و چهارساله دارد.در بررسی انجام شده حتی روز و ساعت آن در طول این مدت تغییرات کمی داشته در ارتباط با برگزاری کیفت این نمایشگاه اگرچه جا دارد که اقدامات مناسبی انجام داد اما اصرار به برگزاری این نمایشگاه و درگیر کردن ادارات و نهادها و موسسات قرآنی تا حدودی ضعف‌های برگزاری نمایشگاه را پوشش می‌دهد.
بیست‌ و چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت مازندران با حضور نماینده ولی‌فقیه در مازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مسئولین استانی و فعالان قرآنی و فرهنگی آغاز بکار کرد.
آیت‌الله محمدباقر لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در حاشیه مراسم افتتاحیه آیین افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت مازندران، اشاره‌ای به کیفت برگزاری نمایشگاه قرآنی کرده و تاکید داشت که باید هر ساله به کیفت برگزاری نمایشگاه قرآنی اضافه شود.
نماینده ولی فقیه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه قرآنی در این ماه مبارک اقدام ارزشمند و اثرگذاری است و بهتر بود که نمایشگاه منتسب به قرآن از ابتدای ماه مبارک رمضان پیگیری شود.
وی با اشاره به همکاری ادارات و نهادها در برگزاری این نمایشگاه، گفت: اینکه در این زمینه خرد جمعی و همکاری مناسب وجود دارد جای تقدیر دارد.
آیت‌الله لائینی خواستار طولانی‌تر شدن زمان برگزاری این نمایشگاه حتی تا بعد از ماه مبارک رمضان شده است.وی در ادامه خواستار ارائه محصولات قرآنی در این نمایشگاه با قیمت مناسب‌تر شد و افزود: انتظار داریم این نمایشگاه آخرین دستاوردهای علمی در زمینه قرآن و تولیدات قرآنی را معرفی کند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اعلام اینکه نسبت به سابقه ۲۳ ساله این نمایشگاه آَشنایی ندارم، افزود: انتظار داریم که کیفیت برگزاری این نمایشگاه با چند سال قبل متفاوت‌تر باشد و در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های مناسب‌تری انجام شود.

 

برپایی ۴۰ غرفه قرآنی و فرهنگی در نمایشگاه بیست و چهارم

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن و عترت استان در ارتباط با اقدامات انجام شده برای برگزاری نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه قرآن و عترت در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان از ۱۸ تا ۲۱ فرودین ماه با مشارکت موسسات قرآنی مردم پایه و دستگاه‌های فرهنگی در حال برگزاری است.

احسان آهنگر تصریح کرد: برای برگزاری این نمایشگاه بیش از ۴۰ غرفه در زمینه فروشگاه و ارائه محصولات قرآنی و فرهنگی پیش‌بینی شده است.

وی با اعلام اینکه همه محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود، ماهیت قرآنی دارد، افزود: فروش کتاب‌های دینی، صنایع دستی با موضوع قرآنی و نمایش آثار هنرمندان در ارتباط با قرآن را در دستور کار داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ارتباط با برنامه‌های جنبی نمایشگاه گفت: روزانه برنامه‌های محفل قرآنی ویژه دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.

آهنگر ادامه داد: برنامه‌ قرآن بخوانید جایزه بگیرد، رونمایی از تولیدات قرآنی و برنامه‌های مرتبط با کودک و نوجوان و ارائه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه محصولات فرهنگی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این نمایشگاه است.

وی اضافه کرد: ویژه برنامه کتاب وحی در روز دوشنبه صبح و عصر در دستور کار بوده و همچنین نشست هم‌اندیشی حوزه‌های فعال قرآن کریم در حاشیه نمایشگاه در تالار گفت و گو پیش‌بینی شده است.

آهنگر در پایان گفت: با توجه به اینکه هدف ما برگزاری ترویج مفاهیم قرآنی است از عموم مردم استان مازندران دعوت می‌کنیم از این ظرفیت در ایام ماه مبارک رمضان استفاده کنند.

گفتنی است: بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت استان مازندران از امروز به مدت چهار روز در سالن مرحوم هراتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ۲ نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.