کد خبر : 19171
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
111 views

مدیرکل دیوان محاسبات مازندران:

۱۶۵۰ پروژه عمرانی در مازندران نیمه کاره است/ معضل زمین‌خواری در اولویت نخست

۱۶۵۰ پروژه عمرانی در مازندران نیمه کاره است/ معضل زمین‌خواری در اولویت نخست
مدیرکل دیوان محاسبات مازندران وجود هزار و ۶۵۰ پروژه عمرانی نیمه کاره را از جمله دغدغه ها و مسائل فراروی این استان بیان کرد.


به گزارش تیترشمال؛ حسن بابایی کشتلی صبح یکشنبه در دیدار با عالیه زمانی، منتخب مردم ساری ومیاندرود در مجلس شورای اسلامی دیوان محاسبات را بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: دیوان محاسبات یک مجموعه نظارتی تخصصی در حوزه‌های مالی و عملکردی دولت به ویژه در عرصه بودجه عمومی است و می‌تواند به به نمایندگان مجلس در رفع چالش‌ها و مشکلات استان کمک ویژه ای بنماید.

وی افزود: دیوان محاسبات استان مازندران از سال گذشته با تمرکز بر برخی از مشکلات اصلی استان، به ویژه در حوزه درمان اقدام به احصاء مشکلات و ارائه راه حل جهت برون رفت از این مسائل به دستگاه‌های اجرایی و نظارتی نموده است.

مدیرکل دیوان محاسبات مازندران با اشاره به فعالیت ۹ هیأت حسابرسی در این مجموعه، اظهار کرد: دیوان محاسبات مازندران ۱۴۹ دستگاه اعم از ادارات و شرکت‌های دولتی را در سطح استان مورد حسابرسی قرار می‌دهد و با توجه به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری در حوزه حسابرسی شرکت‌های دولتی درجه ۲ و ۳ هم ورود خواهد کرد.

وی با اشاره به قابلیت‌های استان در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: جاذبه و قابلیت‌های طبیعی اعم از دریا و جنگل و ظرفیت‌های بالای گردشگری برای این استان یک فرصت محسوب می‌شود اما به رغم این قابلیت، درآمدهای استان در این حوزه بسیار پایین است و نتوانستیم از این ظرفیت در افزایش درآمد دولت در استان بهره لازم را ببریم.

بابایی تاکید کرد: برای بهره گیری از قابلیت‌های متعدد و منحصر به فرد در حوزه‌های مختلف استان باید با شناختن این ظرفیت‌ها و توانمندی در جهت توسعه بهره گرفته شود و لذا هماهنگی و هم افزایی میان نمایندگان مازندران برای پیگیری معضلات یک ضرورت است.

وی با تاکید بر این نکته که ما با تمام ظرفیت در این امر کمک کار و یاریگر نمایندگان مجلس خواهیم بود، ادامه داد: وجود هزار و ۶۵۰ پروژه نیمه تمام استانی، زمین خواری، مشکلات زیست محیطی و مشکلات حوزه درمانی از مسائلی است که رفع آن را توسط دیوان محاسبات در اولویت نخست قرار داده‌ایم.

عالیه زمانی، منتخب مردم ساری و میاندرود نیز در این دیدار تحلیل وضعیت موجود استان و ظرفیت‌ها را برای رفع مسائل یک امر مهم عنوان کرد و گفت: با شناخت چالش‌ها و بررسی کارشناسی آن جهت رفع آن باید با یک برنامه مدون نوع مداخلات شناسایی و برای رفع آن اقدام کنیم.

وی ادامه داد: ظرفیت کارشناسی دیوان محاسبات یک ظرفیت بسیارمهم در حسابرسی عملکرد مدیران و شاخص‌های مورد استفاده بر نوع مدیریت در سطح استان است تا با اصلاح فرایندها در جهت رشد و توسعه درست در سطح مازندران اقدام جدی صورت پذیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.