کد خبر : 19213
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
130 views

یادداشت؛ دکتر مهران حسنی

صنعت گردشگری، جهش تولید و مشارکت مردم

صنعت گردشگری، جهش تولید و مشارکت مردم
سال  ۱۴۰۳به مانند چند سال اخیر با رویکرد اقتصادی و توجه به امورمعیشت مردم"جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شد. در هرموضوعی اعم از اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و... اعتماد اصل محوری است، جهت تحقق این مهم، مشارکت جامعه نیازمند این است که در نزد برنامه ریزان اعتقاد و باور به حقوق عامه و اعتماد متقابل وجود داشته باشد.


به گزارش تیتر شمال؛ هرساله باتوجه به وضعیت جامعه مقام معظم رهبری در پیام نوروزی سال جدید را نامگذاری می فرمایند؛ شعارهای تعیین شده بیانگر سیاست کلان است و دستگاه ها و نهادها و متولیان امور اجرایی کشور تکلیف دارند، برنامه ها و طرح های سال را منطبق با نفس پیام برنامه ریزی و استراتژی ها را مشخص و به منصه اجرا بگذارند.

سال  ۱۴۰۳به مانند چند سال اخیر با رویکرد اقتصادی و توجه به امورمعیشت مردم”جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شد. در هرموضوعی اعم از اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و… اعتماد اصل محوری است، جهت تحقق این مهم، مشارکت جامعه نیازمند این است که در نزد برنامه ریزان اعتقاد و باور به حقوق عامه و اعتماد متقابل وجود داشته باشد.

در بین موارد متعدد درجامعه آنچه که باذات و نفس پیام تطابق کامل دارد، صنعت پویاگردشگریست. صنعتی با رویکرداقتصادی، مردم پایه و محرک دیگر صنایع تولیدی وخدماتی استان مازندران که مقصد برترگردشگری درکشور است، اقتصاد مردم آن وابستگی شدید به این صنعت دارد؛ و اغراق نیست اینکه عمده شهرستانها امور معیشت مردم به آن گره خورده است.

ازبخش های مهم پیام سال “موانع حضور مردم را برطرف کنیم”برای حفظ، توسعه و رونق درسرمایه گذاری گردشگری و بهره برداری تاسیسات گردشگری موانع و مشکلاتی در قوانین،آیین نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و سایرموارد اداری وجود دارد، استفاده و بهره گیری از منابع استان که ظرفیت بالقوه مناسبی برای ایجاد امکانات وخدمات و توسعه در زمینه های گردشگری دریایی ،روستایی ،کشاورزی و مزرعه، ماجراجویانه، کوهستان ،آبی،طبیعت گردی و… برخوردارمی باشند، سد ایجادکرده اند.

شاید بارها مواردی تکرار شوند، ولی عزم جدی واراده قوی برای حل آنها باید وجودداشته باشد. بنابراین”جهش تولید با مشارکت مردم”می تواند این عزم و اراده را ایجادکند و منافع ملی و مشارکت مردمی را که ایجاد تحول و تغییر لازمه آن با استفاده ازخردجمعی متخصصان متعهد، اندیشمندان و دانش آموختگان آشنا با ادبیات و موضوعات گردشگری، صاحبان اندوخته های گران سنگ و ذی قیمت تجربه در قالب یک کمیته معتبر، با ایجادفضای بارش فکری موانع را احصاو راهکارهای اصولی و منطقی برای آنها ارائه نمایند.

باتامل و تعامل قطعا فرزندان دیار سرسبز این ایثار را دارند،تا با دانش و همت شان ادای دین نسبت به سرزمین مادری شان داشته باشند.

عبادات وطاعتان قبول حق

دکترمهران حسنی

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.