کد خبر : 20528
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
106 views

حمایت قاطع ستاد اجرایی فرمان امام از زنجیره توسعه گیاهان دارویی در مازندران

حمایت قاطع ستاد اجرایی فرمان امام از زنجیره توسعه گیاهان دارویی در مازندران
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان مازندران با هدف رونق و توسعه در مناطق محروم و حمایت از کسب و کارهای خانگی، بویژه در حوزه کشاورزی، آمادگی خود را برای پشتیبانی کامل از زنجیره توسعه گیاهان دارویی در این استان اعلام کرد.


به گزارش تیتر شمال؛ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان مازندران با هدف رونق و توسعه در مناطق محروم و حمایت از کسب و کارهای خانگی، بویژه در حوزه کشاورزی، آمادگی خود را برای پشتیبانی کامل از زنجیره توسعه گیاهان دارویی در این استان اعلام کرد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مازندران، با اشاره به اولویت‌های این ستاد در زمینه اشتغالزایی و توانمندسازی اقتصادی در مناطق کم‌برخوردار، اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اصلی ستاد اجرایی رونق و توسعه کشاورزی، به خصوص در دشت کجور از طریق طرح جهش تولید در دیمزارها است. این طرح در حال حاضر با استفاده از ادوات مکانیزاسیون و پوشش بیمه‌ای در حال اجرا می‌باشد.

همچنین آهنگران در خصوص حمایت از زنجیره گیاهان دارویی گفت: ستاد اجرایی در نظر دارد از زنجیره کامل گیاهان دارویی، از تامین نهاده‌ها تا فرآوری، بازار فروش، مشاوره کاشت، داشت و برداشت، در قالب طرح “زنجیره سبز بنیاد برکت” پشتیبانی کند.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی تاکنون خدمات و تسهیلاتی را در این راستا ارائه داده است، اما برای انسجام بیشتر و تقویت انگیزه کشاورزان و بهره‌برداران، نیازمند تشکیل ستاد ویژه گیاهان دارویی و ارائه حمایت‌های همه‌جانبه در کل زنجیره تولید می‌باشد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در استان مازندران افزود: منطقه دشت کجور با دارا بودن اقلیمی مناسب و وسعتی بالغ بر ۱۷۰۰ متر، پتانسیل کشت گیاهان دارویی نادر و باارزش را دارد. ستاد اجرایی متعهد به حمایت از کشاورزان و بهره‌برداران در این زمینه خواهد بود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.