کد خبر : 20547
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
108 views

استقرار ۳ هزار و ۲۸۸ شعبه اخذ رأی تا انتصاب اعضای ستاد مرکزی انتخاباتی قالیباف در مازندران

استقرار ۳ هزار و ۲۸۸ شعبه اخذ رأی تا انتصاب اعضای ستاد مرکزی انتخاباتی قالیباف در مازندران
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اعلام فعالیت ۵۹ حوزه انتخابیه در استان، گفت: بیش از ۶۰ درصد شعبات اخذ رای مازندران در روستاها بوده و تعداد ۳ هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رای در استان مستقر می‌شوند.


به گزارش تیتر شمال؛ اعضای شورای راهبری ستاد مرکزی انتخاباتی محمدباقر قالیباف در استان منصوب شدند.
طی حکمی ازسوی علی نیک‌زاد رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی محمدباقر قالیباف، آقایان مهدی سعادتی، منصوری زارعی، کمال علیپور خنکداری، ماشالله عظیمی و حسین محمدی به‌عنوان اعضای شورای راهبری ستاد مرکزی انتخاباتی محمدباقر قالیباف در استان منصوب شدند.
قاسم عزیززاده گرجی در برنامه زنده تلویزیونی، در مورد آخرین وضعیت روند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مازندران، اظهار کرد: تمام ساز و کار اجرای انتخابات کامل فراهم است و هیچ مانع و مشکل برای برگزاری انتخابات وجود ندارد.
وی با اشاره به اصل ششم قانون اساسی کشورمان مبنی بر اینکه امور کشور باید به اتکا آرای عمومی اداره شود، افزود: در عمر پربرکت انقلاب اسلامی همیشه مردم نقش اساسی در انتخابات و تعیین سرنوشت خود داشتند و حضور پرشور مردم در انتخابات، تضمین کننده آینده انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اعلام اینکه ۵۹ حوزه انتخابیه در سطح استان وجود دارد که شامل ۲۲ حوزه اصلی شامل فرمانداری‌ها و ۳۷ حوزه فرعی شامل بخشداری‌ها است، تصریح کرد: مازندران همیشه پیشتر از برنامه زمان بندی گام برداشته است و برخلاف بسیاری از استان‌های دیگر تعداد شعبات روستایی در مازندران بیشتر از شعبات شهری است.
عزیزاده گرجی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد شعبات اخذ رای مازندران در روستاها بوده هممچنین تعداد ۳ هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رای در استان وجود دارد که تعداد یک هزار و ۷۷۰ شعبه روستایی، ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ شعبه سیار است.
رئیس ستاد انتخابات ریاست جمهوری در مازندران با اعلام اینکه این دوره از انتخابات به صورت نیمه الکترونیکی برگزار خواهد شد، ادامه داد: از ۲۶ مرحله فرایند برگزاری انتخابات، ۲۵ مرحله آن به صورت الکترونیکی برگزار شده و تنها مرحله آخر که أخذ رای است به صورت دستی انجام می‌شود.
وی افزود: تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری از ۲۱ خرداد ماه آغاز شده و روز هفتم تیر امسال ادامه دارد همچنین نامزدهایی که تمایل به بازگشایی ستاد انتخابات در سطح شهرستان‌ها دارند می توانند در نامه رسمی به فرمانداران درخواست فعالیت خود را اعلام کنند.
رئیس ستاد انتخابات ریاست جمهوری در مازندران با اشاره به آموزش و توجیه عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، متذکر شد: افرادی که به عنوان مجری انتخابات تعیین می‌شوند باید اشراف کامل به قوانین انتخابات داشته باشند هرچند جلسات متعدد برای فرمانداران و بخشداران نیز برپا شد.
عزیززاده گرجی با اعلام برگزاری آموزش کاربران مستقر در شعب اخذ رای برای استفاده از دستگاه‌های احراز هویت یادآور شد: همه دستگاه‌های احراز هویت در سطح استان بروزرسانی شد و آنتن دهی شعبات اخذ یکی از زیرساخت‌های مهم برگزاری انتخابات است و این دستگاه‌ها در شعبات اخذ رای به صورت آزمایشی مستقر و تست شدند.
وی با اعلام اهمیت ویژه مشارکت مردم مازندران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: مازندرانی ها در ادوار گذشته انتخابات ریاست جمهوری حضور پرشور و استقبال خوبی داشتند و مشارکت مجموعه‌های فعال مردمی که مخاطب فراوانی دارند بیانگر آن است که در این دوره از انتخابات حضور پرشور مردم مازندران را پای صندوق‌های اخذ رای شاهد باشیم.
منبع: خبرگزاریفارس
انتهای خبر/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.