کد خبر : 21121
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
149 views

استاندار مازندران در نشست کارگروه آرد و نان:

نظام یکپارچه تامین گندم آرد و نان در مازندران تشکیل شود

نظام یکپارچه تامین گندم آرد و نان در مازندران تشکیل شود
جلسه کارگروه گندم، آرد و نان استان به ریاست یوسف نوری استاندار مازندران و با حضور مدیران دستگاه های ذیربط در سالن جلسات استانداری برگزار گردید.


به گزارش تیتر شمال؛ استاندار مازندران در این نشست ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران ایشان و قدردانی از حضور و مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد راه رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی با قدرت ادامه یابد.

یوسف نوری در ابتدای جلسه به موضوع پرداخت مطالبات کشاورزان گندمکار اشاره کرد و گفت: پیگیری های لازم برای پرداخت باقیمانده مطالبات گندم کشاورزان عزیز استان انجام شده و با تامین بودجه لازم برای پرداخت این مطالبات ، بزودی وجه گندم کشاورزان پرداخت خواهد شد.

استاندار مازندران در ادامه با قدردانی از اداره کل غله در راستای تامین گندم ، آرد و نان استان اظهار داشت: اهتمام جدی مجموعه غله و اعضای کارگروه آرد و نان استان در تامین آرد و نان مورد نیاز شهروندان و مسافرین استان و هیات های مذهبی و همچنین تامین گندم کیفی و خرید گندم رطوبت بالا در مناطق بالادست استان شایسته تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه کشاورز، بذر گندم، کود ، کارخانجات آرد، خبازی ها ، واردات گندم و … باید در یک زنجیره واحد وجود داشته باشد و فقدان این یکپارچگی است که موجب افزایش هزینه ها در تولید گندم، آرد و نان می شود، از اعضای کارگروه گندم ، آرد و نان استان خواست: نظام یکپارچه تامین گندم آرد و نان استان تشکیل شود تا با استفاده از تجربیات همه دستگاه های ذیربط بخشی از فرآیند تامین اصلاح شود.

ذخیره سازی ۱۴۳ هزار تن گندم در سیلوهای مازندران
در ادامه جلسه دبیر کارگروه آرد و نان و مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تامین گندم استان پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ هزار تن گندم وارداتی و بیش از ۸۴ هزار تن گندم تولید داخل از استان های با کیفیت بالای گندم تولیدی برای مصرف و تبدیل به آرد در استان تامین گردید.

عباسعلی وفائی نژاد به ذخیره استراتژیک گندم در استان اشاره کرد و افزود: با احتساب ۸۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان که تاکنون در ۲۸ مرکز فعال خرید تضمینی استان تحویل گرفته شد هم اکنون بیش از ۱۴۳ هزار تن گندم که غالب آن گندم کیفی می باشد در سیلوهای استان ذخیره شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران همچنین اظهار امیدواری کرد: به منظور تامین نیاز مصرفی و همچنین ارتقای کیفیت محصولات تولیدی استان، پس از پیگیری های صورت گرفته از هفته آینده واردات گندم از بنادر استان پس از یکسال وقفه مجددا آغاز خواهد شد.

وفائی نژاد در خصوص نحوه خرید گندم های با رطوبت بالا از کشاورزان استان اظهار داشت: با توجه به بارندگی های اخیر در مناطق بالادست استان و افزایش رطوبت گندم های برداشت شده، هماهنگی های لازم برای خرید این محصولات در یک مرکز خرید در شهرستان بهشهر به عمل آمده تا نسبت به جمع آوری این گندم ها اقدام گردد.

دبیر کارگروه آرد و نان استان با اشاره به تامین آرد مورد نیاز استان با توجه به ورود مسافران در تعطیلات و مناسبت های مختلف و ورود کارگران فصلی در ایام کشاورزی نیز اظهار داشت: در راستای تامین نان مورد نیاز استان، از ابتدای سالجاری تا کنون ۱۷۱ هزار و ۶۷۰ کیسه آرد به صورت فوق العاده در اختیار کارگروه های آرد و نان شهرستان ها قرار گرفت تا به نانوایان منتخب تخصیص یابد.

وی همچنین با تاکید بر تامین نان هیات های مذهبی افزود: دستورالعمل نحوه خرید نان توسط هیات های مذهبی مشخص است و با ثبت نام در سامانه نانینو و تایید فرمانداران هر شهرستان میتوانند نان مورد نیاز خود را به راحتی تامین نمایند.

در ادامه جلسه ، مواردی همچون تدوین ساز و کار اجرایی مناسب در خصوص صدور مجوز خبازی های نوع ۶ و وضعیت توزیع آرد یارانه ای نوع یک و مشکلات موجود در زمینه حمل و توزیع آرد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.