کد خبر : 22077
تاریخ انتشار : جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
153 views

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

موردی از تب دنگی در مازندران گزارش نشد

موردی از تب دنگی در مازندران گزارش نشد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به کانون آلودگی در شهرهای رامسر، تنکابن و عباس آباد گفت: تاکنون مورد مشکوک از گزیدگی و تب دنگی نداشتیم.


به گزارش تیتر شمال؛ رضا صفری عربی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پشه آئدس در رامسر، تنکابن و عباس‌آباد دیده شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هفته اخیر کانون‌های جدیدی از پشه آئدس در استان گزارش نشد، خاطرنشان کرد: پشه آئدس در سه شهرستان دیده شد اما پشه آلوده پیدا نکردیم و نمونه‌گیری‌هایی هم انجام شد که آلودگی نداشتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در شهرها کانون بیشتر شده اما شهر جدیدی اضافه نشده است و با توجه به شروع فصل بارندگی و خنکی هوا نگرانی بیشتر می‌شود چرا که بارندگی سبب تخم ریزی این پشه می‌شود.

وی تصریح کرد: سم‌پاشی در دستور کار است و دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در حال همکاری با ما هستند.

صفری عربی افزود: آگاهی مردم نسبت به پشه آئدس و رعایت نکات بهداشتی ضروری است و توصیه می‌کنیم تا مردم لباس بلند و گشاد و روشن بپوشند.

وی گفت: نمونه گیری انجام شده و تاکنون بیمار مبتلا به تب دنگی در مازندران شناسایی نشد.

صفری بیان کرد: برای زائران اربعین هم توصیه شده نکات بهداشتی را رعایت کنند چرا که پشه در عراق هم دیده شده است و زائران لباس‌های بلند بپوشند و از لوازم بهداشتی دافع پشه استفاده کنند و اگر علائمی مانند آنفلوانزا، درد پشت چشم و یا علائم دیگر داشتند به بیمارستان مراجعه کنند؛ از افراد مشکوک هم نمونه گیری انجام و مورد مشکوک گزارش نشد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.