کد خبر : 22729
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۲۱
107 views

رئیس سازمان بسیج سازندگی اعلام کرد:

اتمام ساخت ۱۷ هزار مسکن محرومان

اتمام ساخت ۱۷ هزار مسکن محرومان
رئیس سازمان بسیج سازندگی از برنامه‌ریزی برای ساخت ۲۳ هزار واحد مسکن محرومان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۷ هزار واحد به اتمام و تحویل داده شده است.

به گزارش تیتر شمال؛ سردار محمد زهرایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در راستای تشریح مهم‌ترین پروژه‌ها و فعالیت‌های خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدايی بسیج و سپاه با اشاره به اینکه در جنگ ترکیبی دشمن هستیم و باید فعالیت همه‌جانبه داشته باشیم، اظهار کرد: راهبردهای دشمن را با اجرای برنامه‌های دقیق بی‌اثر می‌کنیم و پیشگیری هم باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در جنگ روایت‌ها باید موفق عمل کنیم و با کمک رسانه و فضای مجازی می‌توانیم اقدامات خوبی انجام دهیم، تصریح کرد: با شناخت از دشمن روایت اول را بازگو کنیم و محدود به یک رسانه نباشیم و در بسترهای مختلف حضور داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: بسیج سازندگی در ادامه بیانیه گام دوم رهبری کار قرارگاهی را در دستور کار دارد تا فاصله بین تصمیم و اجرا کم شود و ظرفیت‌سازی در بسیج انجام شود.

این مسئول با اعلام اینکه در دو قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی، چهار موضوع در قرارگاه محرومیت‌زدایی در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: گسترش کمی و کیفی گروه‌های جهادی در دستور کار است.

زهرایی با اشاره به اینکه قرارگاه عملیات جهادی به صورت پهنه‌ای، منطقه‌ای و محلات تقسیم شد، بیان کرد: ۱۱۰ قرارگاه پهنه‌ای، ۵۴۳ قرارگاه شهرستانی و هزار قرارگاه محلات در کشور فعال است و باید ۱۰ هزار محله باید صاحب قرارگاه جهادی شوند.

وی از فعال شدن قرارگاه جهادی اربعین طی دو سال گذشته خبر داد و افزود: در قرارگاه امام رضایی در دهه آخر صفر ۲۵۰ موکب جهادی امسال در مشهد ساماندهی شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه ۶۲ هزار گروه جهادی فعال در کشور داریم و ناگریزیم خدمات تخصصی ارائه دهیم، گفت: به سمت صلاحیت‌دار کردن گروه‌های جهادی هستیم و گواهی صلاحیت در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی صادر می‌شود.

این مسئول از اتمام ۱۹ هزار و ۵۰۰ پروژه‌ در بخش‌های محرومیت‌زدایی در کشور خبر داد و تصریح کرد: طرح آبرسانی به ۲ هزار و ۳۸ روستا توسط بسیج سازندگی محقق شده است.

زهرایی با اشاره به اینکه در طرح از آبخیز تا جالیز ۷۵۰ پروژه به سرانجام رسید، خاطرنشان کرد: استان مازندران در انجام پروژه‌های عمرانی سرآمد کشور است.

وی از راه‌اندازی ۱۴ قرارگاه تخصصی در کشور خبر داد  اظهار کرد: در دو سال گذشته در کمیته امداد امام خمینی (ره) ۲۳ هزار پروژه مسکن محرومان را آغاز کردیم که ۱۷ هزار واحد ساخته شده و بقیه تا ۱۷ اردیبهشت ماه سال بعد به اتمام می‌رسد و تقریباً متقاضی مسکن در روستا به صفر می‌رسد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه در بخش خدمات مومنانه امسال یک میلیون و ۷۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده است، ادامه داد: در سال جاری هزار و ۵۰۰ زندانی آزاد و ۴ هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه بین نیازمندان توزیع شده است.

این مسئول با اعلام اینکه در چهار سال گذشته ۱۸ هزار زندانی آزاد شدند و ۳۵ میلیون بسته معیشتی توزیع شده است، گفت: امسال رزمایش نهضت خدمات مومنانه در هفته بسیج، دهه فجر و ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

زهرایی خاطرنشان کرد: در قرارگاه اقتصاد مقاومتی در ایجاد اشغال کمک حال دولت بوده و با رفع موانع تولید به‌دنبال تثبیت شغلی هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۳ هزار فرصت شغلی ایجاد شد که بخشی با پرداخت تسهیلات همراه بوده است، گفت: امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات داریم و امیدواریم شغل پایدار به ۱۰۰ هزار شغل برسد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.