کد خبر : 22970
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
13 views

فرماندار ساری در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه احداث زباله سوز:

دستگاه‌های نظارتی و قضایی به موضوع و قرارداد زباله‌سوز ساری ورود پیدا کنند

دستگاه‌های نظارتی و قضایی به موضوع و قرارداد زباله‌سوز ساری ورود پیدا کنند
فرماندار ساری گفت: ما نمی‌توانیم کم‌کاری دستگاه متولی اجرایی را در پروژه احداث زباله سوز نبینیم و باید دستگاه قضایی و نظارتی با متخلفان برخورد کند.


به گزارش تیتر شمال؛ محمدعلی نوبخت فرماندار ساری در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه احداث زباله سوز ساری گفت: علی رغم تخصیص اعتبارات مناسب(بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان) ملی و استانی در جهت تکمیل نهایی این پروژه اما همچنان شاهد طولانی شدن عمر این پروژه و عدم حصول نتیجه مطلوب هستیم. ‎

اجرا و راه اندازی نیروگاه باید با دغدغه و شتاب بخشی بیشتری انجام گیرد

مقام عالی دولت در مرکز مازندران در ادامه با بیان اینکه تولید زباله شهرستان ساری حدود ۳۰۰ تن در روز است و لذا اجرا و راه اندازی نیروگاه باید با دغدغه و شتاب بخشی بیشتری انجام گیرد افزود: دستگاه‌های نظارتی و قضایی به موضوع و قرارداد زباله‌سوز ساری ورود پیدا کنند و بانیان وضع موجود را به مردم معرفی نمایند.

رئیس شورای تأمین شهرستان ساری با بیان اینکه در مسیر اجرای قانون و در جهت حفظ منافع مردم و بیت المال با احدی تعارف نداریم افزود: حسب دستور استاندار محترم نسبت به تعیین تکلیف نهایی این پروژه، با ارائه زمانبندی دقیق از جانب سرمایه گذار و پیمانکاران به منظور بررسی اقدامات و فعالیتهای آنان گام برمی داریم.

 نوبخت در پایان تکمیل نیروگاه ۴۵۰ تنی زباله سوز ساری را به عنوان یکی از مهم ترین طرح عمرانی زیست محیطی در مرکز مازندران ذکرکرد و گفت: بی شک از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود و ظرفیت نماینده ولی فقیه، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل نهایی این نیروگاه به شکل مطلوب استفاده خواهیم کرد و بر روند اجرای آن را بصورت میدانی نظارت‌ خواهیم کرد.

شرکت TTS  به تعهدات خود عمل نکرده است

وی افزود: در گام نخست مقرر شد تا مجریان، پیمانکاران و دستگاه‌های مرتبط در نهادهای نظارتی و قضایی حاضر و عملکرد آنان از سال ۹۱ تاکنون مورد بررسی قرار گرفته و اگر سهل‌انگاری و کم‌کاری بوده پیگیری‌های قضایی صورت گیرد.

فرماندار ساری، خاطرنشان کرد: نکته دوم اتخاذ روش‌های مختلف جهت تامین و پیگیری منابع مالی این پروژه از واگذاری املاک تا کسب اعتبارات ملی بوده است.

این مسئول، ادامه داد: بسیج سازندگی تاکنون ۹۷ درصد از تعهدات خود را انجام داده و باید در اسرع وقت بخشی از مطالبات خود را دریافت کند و مابقی کار نیز انجام شد.

نوبخت اعلام کرد: باید دستگاه‌های نظارتی به موضوع شرکت TTS ورود کند و به تعهدات خود عمل نکرده است و در مجموع ۴۱۱ میلیارد تومان در طول دو سال گذشته به این پروژه اختصاص داده شده و لذا باید نظارت عالیه بر این پروژه از سوی مدیران شهری انجام گیرد.

وی عنوان کرد: این پروژه با مشکل اعتباری مواجه نیست و هیچ پروژه‌ای طی دو سال گذشته این میزان اعتبار دریافت نکرده است.

دستگاه قضایی و نظارتی با متخلفان برخورد کند
فرماندار ساری بیان کرد: ما نمی‌توانیم کم‌کاری دستگاه متولی اجرایی را در این پروژه نبینیم و باید دستگاه قضایی و نظارتی با متخلفان برخورد کند.

این مسئول ادامه داد: پیمانکار، اعتبارات و دستگاه متولی اجرایی، سه ضلع اصلی هر پروژه هستند که باید عملکرد هر یک مورد بررسی قرار گیرد.

نوبخت تصریح کرد: حاضرم اگر استاندار دستور و تکلیف کند آمادگی آن را دارم که به مدت پنج ماه تمام در محل پروژه بمانم و دوستان اگر توان اجرا و اتمام پروژه را ندارند به طور رسمی اعلام کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.