کد خبر : 23005
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
110 views

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد:

برگزاری سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حضور ۱۰۳ ناشر کشور در قائم‌شهر

برگزاری سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حضور ۱۰۳ ناشر کشور در قائم‌شهر
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت از هشتم مهرماه با حضور ۱۰۳ ناشر و پنج هزار عنوان کتاب در قائم‌شهر خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ احسان آهنگر پیش از ظهر امروز در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ایام برگزاری دومین کنگره شهدای استان مازندران با ماهیت تماماً فرهنگی هستیم.

وی افزود: این رویداد فرصت بسیار مناسبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

رئیس ستاد سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس اتفاق بزرگی در انقلاب اسلامی است که باید ابعاد مختلف این واقعه را به نسل‌های بعدی، منتقل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، ادامه داد: حوزه هنر یک حوزه متفاوت و اثرگذاری در این بخش است و باید از ابزار هنر جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود.

آهنگر بیان کرد: یکی دیگر از ابزارهای مهم قطعاً کتاب است و لذا سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت در حاشیه برگزاری دومین کنگره شهدا از هشت الی ۱۳ مهر برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: استان مازندران میزبان سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب است که در هر سال تنها یک‌بار در استان‌های برگزارکننده کنگره شهدا اتفاق می‌افتد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد: جلسات متعددی برای اجرای هر چه بهتر این رویداد شکل گرفت که مقرر شد از هشت مهرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی قائم‌شهر برگزار شود.

رئیس ستاد سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت گفت: تا به امروز حضور ۱۰۳ انتشارات کشور با ارائه ۵ هزار عنوان کتاب دفاع مقدس و مقاومت، قطعی شده است.

آهنگر بیان کرد: در سالن شماره یک نمایشگاه بین‌المللی قائم‌شهر فروش کتاب دفاع مقدس را خواهیم داشت و در سالن شماره دو نیز نمایشگاه فروش نوشت‌افزار ایرانی و پوشاک عفاف و حجاب را خواهیم داشت.



وی افزود: این نمایشگاه شامل ۳۰ غرفه مختص عفاف و حجاب، ۳۰ غرفه صنایع دستی، ۱۵ غرفه نوشت‌افزار ایرانی و ۱۰ غرفه به نهادهای مردم نهاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: همایش‌ها و محافل مختلفی در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت افزود: مراسم تجلیل از ناشران حوزه دفاع مقدس، همایش اساتید و دانشجویان، محافل ادبی و شعر مقاومت، نشست فعالان ادبی دفاع مقدس، نقالی دفاع مقدس، تئاتر خیابانی و رادیو نمایشگاه از دیگر برنامه‌های سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت خواهد بود.

آهنگر، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب دفاع مقدس را ویژگی منحصربه‌فرد این دوره دانست و ادامه داد: برای نخستین‌بار در استان مازندران فروش اینترنتی کتاب در این دوره از نمایشگاه محقق شده است.

وی افزود: عرصه بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب ترجمه شده از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد: برای افزایش قدرت خرید مردم بنا است تا برای هر کد ملی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد تخفیف درنظر گرفته شود.

رئیس ستاد سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت، گفت: از پنج کتاب حوزه نشر دفاع مقدس مازندران نیز در حاشیه برگزاری نمایشگاه سیزدهم رونمایی خواهد شد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.