کد خبر : 23050
تاریخ انتشار : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
98 views

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی در مازندران؛

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی در مازندران؛ انسداد محور چالوس تا ادامه بارش باران

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی در مازندران؛ انسداد محور چالوس تا ادامه بارش باران
طبق پیش‌بینی و هشدا هواشناسی مازندران محور چالوس - کرج محدوده کندوان به علت ریزش کوه بسته است.


به گزارش تیتر شمال؛ با تقویت سامانه سرد بارشی از صبح امروز تا روز فردا بارش باران (گاهی رگبار و رعدوبرق)، وزش باد نسبتا شدید، کاهش محسوس دما، در برخی مناطق با تگرگ و در مناطق سردسیر و کوهستانی با بارش برف در استان خواهیم داشت.

آب‌گرفتگی معابر، طغیان و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها صاعقه و کاهش دید، لغزندگی، رانش زمین و ریزش سنگ در جاده‌ها و محور‌های کوهستانی، خسارت به سازه‌های کم مقاوم و سست بنیان از پیامد‌های این سامانه است.

بارش شدید باران که از دیشب در مازندران آغاز شده تا امشب ادامه دارد و تاکنون بیشترین میزان بارندگی از دیشب تاکنون از بورخانی رامسر به میزان ۱۰۱ میلیمتر، میان لات رامسر ۶۱ میلی‌متر، سنگ پشت رامسر ۵۹ و رامسر ۵۶ میلی‌متر گزارش شد.

مردم از اسکان و بیتوته در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و برپایی چادر در پارک‌ها و جنگل‌ها پرهیز و خودداری کنند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران گفت: محور چالوس و آزادراه تهران – شمال مسیر (رفت و برگشت) تا اطلاع بعدی به علت ریزش کوه مسدود است.

علی صادقی با تردد روان در محورهای هراز، فیروزکوه، محور چالوس دارای بارش برف و باران و مه‌گرفتگی و سایر محورهای شمالی دارای بارش باران و مه‌گرفتگی در ارتفاعات است.

توصیه می‌شود شهروندان عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع، لایروبی کانال‌های آب و دهانه پل‌ها، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، مقاوم سازی سازه‌های کم مقاوم و سست بنیانو سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.