کد خبر : 20418
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
130 views

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران تاکید کرد:

لزوم تسهیل گری امورات مجمع خیرین برای تکمیل موزه دفاع مقدس

لزوم تسهیل گری امورات مجمع خیرین برای تکمیل موزه دفاع مقدس
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه تسهیل گری امورات سرمایه گذاران و خیرین برای تکمیل موزه دفاع مقدس استان باید مورد توجه باشد، اذعان داشت: هر مانعی در جهت مجموعه‌های فعال خیرین است باید رفع شود.


به گزارش تیتر شمال؛ جلسه خیرین دفاع مقدس مازندران امروز به ریاست «عزیزاده گرجی» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، سردار سرتیپ پاسدار «علی شالیکار» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غدیر شمال، سرهنگ «سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و جمعی از خیرین حوزه جهاد و مقاومت در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد.

«قاسم عزیززاده گرجی» سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه کمک به نیازمندان از بارزترین شاخصه‌های انبیاء و اولیای دین است، اظهار داشت: احسان و نیکوکاری از اصول ارزشمند جامعه اسلامی است.

وی به نقش خیرین در جامعه اسلامی پرداخت و افزود: خیرین استان مازندران ذر حوزه‌های اجتماعی، سلامت، مدرسه سازی، دانشگاه و… فعال هستند.

این مسئول به کمک ۱۵۰۰ میلیاردی خیرین در بخش‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: به همت استاندار مازندران با همراهی خیرین نیک اندیش ۴۰۰ روستای استان آبرسانی شد.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه سیاست جاری دولت برگزاری همایش خیرین است، به نقش خیرین در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نقش فرد فرد مردم در مدیریت جنگ تأثیرگذار بود.

این مسئول با بیان اینکه شهدا از خیرین بودند که جان خود را فدا کردند، اذعان داشت: خیرین در ایثار و از خودگذشتگی و خیرخواهی با شهدا مشترک هستند و نقش خیرین در حمایت از رزمندگان جبهه‌های حق علیه باطل باید تبیین شود.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه به فرموده شهید جمهور «خیرین شریکی راهبردی بری دولت هستند.» نقش خیرین را در کاهش آلام و تسکین درد‌های مردم اثرگذار دانست و ادامه داد: نقش خیرین در کرونا و سیل نکا و سیمرغ را عینه دیدیم و خیرین در کنار مردم برای رفع مشکلات آنها به خط هستند که شایسته تقدیر است.

این مسئول با بیان اینکه دستاورد‌های دفاع مقدس باید به عنوان یک سرمایه اجتماعی و هویت ملی حفظ و منتقل شود، افزود: برای نگه داشتن آن همه باید پای کار بیائیم و این هویت ماست و باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس باید در سراسر استان بین مردم تبیین شود، خاطرنشان شد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران نیز باید با همراهی خیرین تکمیل و به بهره برداری برسد.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه تسهیل گری امورات سرمایه گذاران و خیرین برای تکمیل موزه دفاع مقدس استان باید مورد توجه باشد، اذعان داشت: هر مانعی در جهت مجموعه‌های فعال خیرین است باید رفع شود.

وی با بیان اینکه جلسات مجمع عمومی خیرین باید منظم و مستمر برگزار شود، افزود: در موزه دفاع مقدس نیز باید دفتری برای مجمع خیرین دفاع مقدس تعبیه شود.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه دعوت از خیرین برای تکمیل موزه دفاع مقدس باید همگانی باشد، تصریح کرد: باید زمینه مشارکت اقشار مختلف جامعه نظیر دانش آموزان و … را در تکمیل این پروژه فراهم کنید.

این مسئول با بیان اینکه مجمع خیرین دفاع مقدس نباید بعد از افتتاح موزه دفاع مقدس به فعالیت خود پایان دهد، خاطرنشان کرد: خیرین باید برای تولید محتوا و انتقال آن از بستر این مرکز فرهنگی به مردم به ویژه نسل نو فعالیت کنند.

 

 

سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» نیز مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه انقلاب اسلامی معجزه اسلام در قرن حاضر بود، اظهار داشت: امام با انقلاب اسلامی اسلام را به متن جامعه و زندگی مردم بازگرداند.

وی افزود: اوایل شکل‌گیری انقلاب دشمنان با انواع توطئه‌ها، ترور‌ها و غائله‌های کوچک و بزرگ سعی در مهار، انحراف و شکست انقلاب داشتند که موفق نشدند و جنگ تحمیلی هشت ساله را به راه انداختند و برای نابودی انقلاب همه دنیا پشت سر صدام قرار گرفتند و جوانان مومن با قدرت ایمان، ایثار، شجاعت و روحیه جهادی و حماسی مجاهدت کردند و به پیروزی رسیدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار جهاد مقاومت و شهادت برگرفته از آموزه‌های دینی ماست، ادامه داد: ما جوانان بسیاری را برای عزت اسلام و مسلمین و کشور و ملت‌مان تقدیم کردیم و پیام شهیدان به نسل‌های انقلاب آن است که راه شهدا فراموش نشود و ادامه پیدا کند.

سرهنگ سلامی اذعان داشت: روحیه ایستادگی و مقاومت، معنویت و مجاهدت در جامعه و تقویت اخلاق و ایثار نیاز امروز و فردای جامعه اسلامی و راهکار مقابله با دشمن است.

وی عنوان کرد: مازندران پرافتخار و ارزشمند اگر بخواهد فرهنگ ارزش‌های فرهنگی و تاریخی خودش را حفظ کند باید این ارزش‌ها را گرامی داشت و حفظ کرد و به نسل‌های آینده منتقل کرد.

سرهنگ سلامی عنوان کرد: مازندران در گذر تاریخ، مازندران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت و شهدای مازندران از جمله مواردی است که در بزرگترین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و مقاومت کشور برای همیشه زنده خواهد ماند و به نسل‌های آینده منتقل خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه موزه دفاع مقدس مازندران بزرگترین و خاص‌ترین موزه دفاع مقدس کشور است، گفت: این مرکز با وسعت ۶۰ هکتاری آبی خاکی جذابیت‌های خاص دارد.

سرهنگ سلامی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی موزه دفاع مقدس مازندران اذعان داشت: این مجموعه با سالی ۹۰ هزار زائر و گردشگر گروه‌های دانش‌آموزی دانشجویی و هیئت مذهبی یک مجموعه ارزشمند، عام المنفعه و ارزشی محسوب می‌شود و بنا دارد نگذارد یاد و سیره شهدا و ارزش‌های انقلابی و حماسی این ملت بزرگ فراموش شود.

این مسئول اضافه کرد: بنا داریم به جز اعتبارات دولتی از ظرفیت‌های مختلف استان در این زمینه که به عنوان یک خیر مطلق است، استفاده کنیم که خیرین، وقف و نذر از آن جمله هستند.

وی ظرفیت خیرین را ظرفیت ارزشمند برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران برشمرد و گفت: در جنگ ترکیبی که دشمن به دنبال آسیب رساندن به نسل جوان است ظرفیت این مجموعه ظرفیت تأثیرگذار خواهد بود.

سرهنگ سلامی بازدید سالانه ۳۰ هزار دانش آموز و سه هزار دانشجو و سه هزار سرباز را از این مجموعه یکی از اثرگذارترین اقدامات در جهت ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.