کد خبر : 9044
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۳:۵۵
108 views

دپوی برنج کشاورزان در شالیکوبی‌ها/ برنج‌کاران منتظر معجزه برای خرید محصولات هستند

دپوی برنج کشاورزان در شالیکوبی‌ها/ برنج‌کاران منتظر معجزه برای خرید محصولات هستند
رئیس فراکسیون تسهیل تجارت داخلی و خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دپوی برنج تولیدی کشاورزان در شالیکوبی‌ها، گفت: برنج‌کاران منتظر معجزه‌ای برای خرید محصولات‌شان توسط مصرف‌کنندگان هستند.


به گزارش تیترشمال؛ رضا حاجی‌پور در آئین افتتاح و آغاز دومین سال معاملات برنج طارم و فجر در بورس کالای ایران با تلاش مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران، اظهار کرد: حدود ۴۰ درصد از تولیدات برنج مازندران متعلق به آمل است هرچند این شهرستان در حوزه صنعت، معدن و تجارت جزو برترین‌های مازندران بوده و رتبه نخست را در زمینه تجارت، صادرات، گردش بانکی و مالی با حضور صنعتگران و تجار دارا است.

وی با اشاره به قابلیت کشت برنج در ۱۷ استان کشور، گفت: تنها مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل مستقر است و سه مرکز تحقیقاتی برنج، مرکبات و ماهیان خاویاری، سردآبی و گرمابی در مازندران فعالیت دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه با توجه به قابلیت ویژه مازندران و شهرستان آمل باید نگاه ویژه به آنها شود، تصریح کرد: باید در پایانه بین‌المللی برنج برای همه استان‌هایی که قابلیت کشت برنج دارند فضای مناسب برای فعالیت داخلی و صادرات مهیا شود با بدون واسطه تولیدات برنج کشاورزان مدیریت و حمایت شود.

حاجی‌پور با اشاره به دپوی برنج تولیدی کشاورزان در کارخانجات شالیکوبی، گفت: قیمت‌گذاری برنج باید با توجه به زحمت فراوان کشاورزان و میزان هزینه تولید ارقام مختلف برنج محاسبه شود تا عادلانه باشد همچنین امروزه تمام کارخانجات شالیکوبی پر از برنج کشاورزان است و این تلاشگران توانمند منتظر معجزه برای خرید محصولات‌شان توسط مصرف‌کننده هستند.

وی با اشاره به برخی نارضایتی‌های مردم در بازار بورس، افزود: تعدادی ار مردم همه دارایی‌های خود را در بازار بورس سرمایه‌گذاری کردند تا به سود برسند ولی پس از گذشت یک تا دو سال میزان دارایی آنها کاهش یافته و متضرر شدند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه وجود نارضایتی از بازار بورس از دولت می‌خواهم تدبیر و تصمیم‌گیری داشته باشد همچنین عرضه و فروش برنج در بورس نیز باید برای کشاورزان دارای پشتوانه باشد.

حاجی‌پور خواستار حمایت ویژه و ورود وزارت جهاد کشاورزی و صمت برای خرید ارقام مختلف برنج کشاورزان شد که هم‌اکنون در انبار شالیکوبی‌ها دپو شدند، گفت: اگر قرار بر حمایت از کشاورزان است نباید دست‌رنج آنها در انبار دپو شده و با چالش مشتری و قیمت روبرو باشد.

وی با اشاره به اینکه امسال در حوزه تولید برنج با رشد ۵۰۰ هزار تنی روبرو هستیم، در مورد ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت، بیان کرد: برنج‌های وارداتی دپو و انبار شدند و عرضه آن باید مطابق با نیازها باشد تا به صورت مدیریت شده در صورت نیاز روانه بازار شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.