کد خبر : 9193
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
95 views

استاندار مازندران:

صدور مجوز سرمایه‌گذاری در مازندران به 30 روز رسید/عزل در انتظار مخلان اداری توسعه اقتصادی

صدور مجوز سرمایه‌گذاری در مازندران به 30 روز رسید/عزل در انتظار مخلان اداری توسعه اقتصادی
حسینی‌پور با بیان اینکه با ایجاد پنجره واحد زمان صدور مجوز هر سرمایه‌گذار به یک ماه رسید؛ گفت: هر فردی خللی در این کار ایجاد کند قطعا موجبات عزل خود را فراهم کرده است.


به گزارش تیترشمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور در نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرهای ساری و میاندرود اظهار کرد: امروز شاهد نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران هستیم که این آغاز راه است و هفت همایش در این رابطه برگزار خواهد شد.

وی به چرایی برگزاری چنین همایشی پرداخت و افزود: اولین خروجی آن گفتمان مشترک است و ما نیازمند تمرین برای رسیدن گفتمان واحد و غالب هستیم که این پیام را برساند که ظرفیت خدادادی این استان با مردمان سخت کوش آن، در مسیر توسعه قرار دارد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: جایگاه ویژه مازندران در بسیاری از محصولات کشاورزی کشور اعم از برنج، مرکبات، کیوی، گوشت سفید و ده‌ها موارد دیگر نشان از ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد که باید از سنتی موجود به صنعتی تبدیل شود تا شاهد حضور و سهم ویژه در بازارهای جهانی باشیم.

حسینی پور گفت: ما در حوزه صنایع تبدیلی و مادر دچار عقب ماندگی هستیم و عمده اقتصاد استان بر پایه مالیات است و این زیبنده مازندران نیست.

وی عنوان کرد: معادن این استان مغفول مانده است که باید در خدمت مردم و اشتغال، فعال شوند.

استاندار مازندران اعلام کرد: متاسفانه  ۵ درصد صنعت گردشگری در مازندران فعال نیست و این نوید را بدهیم که طی هفته‌های آینده نخستین کشتی دریایی مازندران با ظرفیت ۱۰۰ مسافر در نوشهر آغاز به کار خواهد کرد.

حسینی پور گفت: زمینه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری فراهم شده است و از ورود سرمایه‌گذاران به این بخش استقبال می‌کنیم.

وی مطرح کرد: سرمایه گذاری در محور اقتصادی و نیز تعامل در حوزه گردشگری مهمترین موضوع مطروحه در دیدار با سفرا و مسئولان کشورهای همسایه بود.

استاندار مازندران تاکید کرد: قطار توسعه در مازندران به حرکت درآمده است و هر مدیری در هر رده‌ای اگر توان همراهی با این قطار را ندارد قطعا با او برخورد خواهد شد.

حسینی پور گفت: مصوبات ستاد تسهیل  را یک مدیر غلط می‌کند اجرا نکند و نباید کسی در این مسیر، خللی ایجاد کند.

وی مطرح کرد: این استان با این همه ظرفیت، حیف است که مقام نخست طلاق را داشته باشد و متاسفانه یک دهه است که رشد جمعیت در این استان متوقف شده است.

استاندار مازندران تاکید کرد: دو جریان هستند که مقابل توسعه استان ایستاده‌اند، یک جریان مفسدینی هستند که سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهند و بدنبال منافع خود هستند و برای خود لانه‌ای را ایجاد کردند؛ لذا به آنها می‌گوییم کور خوانده‌اند.

حسینی پور گفت: جریان دوم کسانی هستند که توسعه را ولنگاری می‌پندارند؛ اتفاقا باید کمک کنیم تا ثروت مردم زیاد شود و در کنار آن بیکاری و تورم را کنترل کنیم.

وی متذکر شد: فرصت سرمایه‌گذاری در برابر این تفکرات، برنامه ریزی شد که در نهایت ۱۳۲ پروژه در ساری و میاندرود تعریف شد و باید اعتماد سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در این پروژه ها جلب کنیم.

استاندار مازندران یادآور شد: گفتمان واحد مسئولان، مبارزه با ریشه‌های فساد و تسهیل در امر صدور مجوز این اعتماد را جلب خواهد کرد.

حسینی پور گفت: در استان مازندران با ایجاد پنجره واحد این نوید را می‌دهیم که هر سرمایه‌گذار ظرف یک ماه مجوزش را صادر و تحویل خواهیم داد.

وی افزود: هر فردی خللی در این کار ایجاد کند قطعا موجبات عزل خود را فراهم کرده است و با هیچ کسی تعارف نداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.