کد خبر : 10844
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
120 views

معاون وزیر ارشاد:

لزوم انجام آمایش رسانه‌ای با ارزیابی توانمندی و جریان‌سازی رسانه‌های کشور/ جهت‌دهی تولید محتوا به سمت موضوعات بومی یک ضرورت است

لزوم انجام آمایش رسانه‌ای با ارزیابی توانمندی و جریان‌سازی رسانه‌های کشور/ جهت‌دهی تولید محتوا به سمت موضوعات بومی یک ضرورت است
معاون مطبوعاتی فرهنگ‌وارشاد اسلامی کشور گفت: باید یک آمایش رسانه‌ای در استان‌های کشور با ارزیابی توانمندی، نقش‌آفرینی، جریان‌سازی در استان‌ها صورت بگیرد.


به گزارش تیترشمال؛ فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی کشور در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ابوذر مازندران اظهار کرد: جشنواره ابوذر می‌تواند نقش جهت دهنده و پویا به رسانه‌های مازندران تزریق کند.

وی افزود: همگرایی دستگاه‌های متولی می‌تواند در استانی که پیشران بسیاری از موضوعات در کشور است قطعا باید نقش اهالی رسانه برجسته‌تر از حال حاضر باشد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی کشور خاطرنشان کرد: در جریان اغتشاشات اخیر که یک جنگ شناختی و ترکیبی بود استان مازندران نیز جزو استان‌هایی بود که مورد هدف معاندان انقلاب بود و تلاش شد بخشی از رخدادهای این استان در تراز ملی و بین المللی انعکاس داده شود و ورود اهالی رسانه مانع از این اتفاق و هدف دشمنان انقلاب شد.

این مسئول ادامه داد: باید از این اتفاق درس گرفت و یک برنامه منسجم و روشنگری بومی می‌تواند بسیار موثرتر از تصمیمات ملی در اتفاقات این چنینی باشد.

مهدی‌پور گفت: هر چقدر جشنواره ابوذر بتواند به موقعیت بومی استان توجه کند و تمرکز بر حل معضلات را سرلوحه قرار دهد قطعا موثرتر خواهد بود و باید پرداخت موضوعی به مسایل بومی پررنگ تر شود.

وی عنوان کرد: وجود ۲۰ روزنامه و بیش از ۲۰۰ پایگاه خبری در مازندران در کنار بسیاری از رسانه‌های دیگر قطعا اگر به سمت تولیدات بومی در راستای زیست بوم و الویت‌های استانی پیش برویم به حل مشکلات استان کمک خواهد کرد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی کشور اعلام کرد: با این میزان از رسانه‌های استانی که بخشی در مقیاس ملی نقش آفرینی می‌کنند باید پرسید در سپهر رسانه‌ای کشور چه میزان جریان سازی صورت گرفته است.

این مسئول متذکر شد: اگر ما نتوانیم با اخبار جعلی مواجه شویم و افکار عمومی را اقناع کنیم اتفاقات معکوسی در حوزه رسانه رخ خواهد داد و لذا باید ارزیابی دقیق از رسانه‌ها و نیز اثربخشی آنان صورت گیرد.

مهدی‌پور یادآور شد: باید یک آمایش رسانه‌ای در استان‌های کشور با ارزیابی توانمندی، نقش آفرینی، جریان سازی و نیز شناسایی فیک نیوزها در استان‌ها صورت بگیرد.

نقش مهم مازندران در فضای رسانه‌ای کشور

روح‌الله سلگی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران نیز در این مراسم اظهار کرد: مازندران نقش مهمی در فضای رسانه‌ای کشور دارد.

وی افزود: مازندران از اقشاری برخوردار است که رجوع آن‌ها به رسانه فراوان است و وسعت طبقه متوسط و چالش‌های متعدد می‌طلبد که از ظرفیت رسانه استفاده بهینه شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته آخرین ترفندهای دشمن را دیدیم و مدرن ترین جنگ ترکیبی و رسانه‌ای را پشت سر گذاشتیم که بخشی از جوانان ما را مورد هدف قرار دادند.

این مسئول ادامه داد: آن‌ها به وضوح استراتژیک خود را از فتح سرزمینی به سمت فتح قلوب بردند و با فریب، بخشی از جوانان ما را به اهرمی برای دستیابی به اهداف خود قرار دادند.

سلگی بیان کرد: ما باید دل‌های تحت تصرف دشمن را فتح کنیم و پاره‌های تن‌مان را به انقلاب برگردانیم.

وی عنوان کرد: امروز رمز ماندگاری ما گفت‌وگوی مستقیم و اقناعی با قشر دهه هشتادی است که یک قرارگاه بصیرتی نیز به همین منظور راه‌اندازی شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: استدلال‌های ما در این گفت‌وگوها کاملا عقلانی است و در دیدارها کاملا ادله ما مورد پذیرش حتی منتقدان است و باید این پیام توسط رسانه‌ها مخابره شود.

این مسئول افزود: اینکه ما طی ۴۴ سال گذشته غرب ستیزی را دنبال کردیم قطعا توهم توطئه نیست و آنچه با این مضمون از سوی معاندان انقلاب عنوان می‌شود قابل قبول نیست.

سلگی تاکید کرد: ملت ایران سرسپردگی و وابستگی را نمی‌پذیرد و استقلال یک اصل مهم در انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: نباید گمان کنیم کار تمام شده است و همه باید در این کارزار کنار هم بایستیم ولو اینکه اختلاف سلایق وجود داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، اعلام کرد: علت زوال و فاصله مردم از جریان معاند همانا دین ستیزی آنان است و آنان از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی ملت ایران غافل شده‌اند.

سلگی گفت: امیدواریم در حوزه معیشت رسانه نیز گام‌های موثری برداشته شود و از این ظرفیت ارزشمند باید بهینه بهره ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.