کد خبر : 11831
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
143 views

دولت و مجلس در شدیدترین شرایط تنش آبی کنار کشاورزان باشند

دولت و مجلس در شدیدترین شرایط تنش آبی کنار کشاورزان باشند
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس در کنار هم به کشاورزان کمک کنند تا مشکلات آن‌ها حل شود.


به گزارش تیتر شمال؛ علی بابایی کارنامی در گفتگو با خبرنگار ما با تاکید بر اینکه باید تصمیمات به نفع مردم باشد، گفت: متاسفانه در مصرف گاز در پله‌های بالا اقشار ضعیف و روستاییان و در پله‌های پایین دهک‌های بالای جامعه قرار دارند حال اینکه نمی‌توانیم روستاییان را از مصرف گاز منع کنیم.

وی ادامه داد: مجلس در کجا مصوب کرد که قیمت گاز در یک بازه زمانی ۵ تا ۶ ماه تقریبا ۵ تا ۸ برابر افزایش پیدا کند؟ این موضوع مشکلاتی را برای اقشار آسیب‌پذیر ایجاد کرده است. باید دولت و مجلس این موضوع را حل کنند.

بابایی همچنین گفت: لازم است دولت و مجلس تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ کنند تا تعرفه‌ها و قبض ها اصلاح شده و کاهش یابد؛ مردم به گاز نیاز دارند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خشکسالی و تنش‌های آبی در استان‌های شمالی گفت: بحث سوخت برای کشاورزان حل نشده و در این شرایط امسال با شدیدترین تنش آبی در استان‌های شمالی مواجه بودیم؛ کنار کشاورزان باشیم.

وی با بیان اینکه سوخت برای کشاورز مهم است، افزود: باید به کشاورزان کمک کنیم و نه اینک مشکلاتی برای آن ها ایجاد شده تا امنیت غذایی به خطر بیفتد؛ دولت و مجلس در کنار هم به کشاورزان کمک کنند تا مشکلات آن ها به ویژه در بحث سوخت و گازوئیل حل شود.

بابایی افزود: اخیرا نیز دیدار و گفت و گویی با وزیر نیرو داشتم که پیرامون دغدغه کشاورزان در حوزه بحران آب، توقف کامل سد فینسک و لایروبی آب بندان ها بحث و بررسی شد و وزیر در رابطه با سد فینسک تاکید کردند که هیچ جای نگرانی ندارد چرا که قابلیت اجرایی ندارد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این نشست بر رفع مشکل بحران بی آبی کشاورزان تاکید شد تا هر چه سریع تر به این موضوع ورود کنند و قول مساعد دادند تا جهت رفع این این موضوع پیگیری های لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از دغدغه های کشاورزان لایروبی بیش از ۵۰ آب بندان حوزه انتخابیه بوده است که مقرر شد در یک برنامه دو ساله و با مشارکت جهاد کشاورزی و کشاورزان با اعتباری بالغ بر  ۲۰۰ میلیارد تومان انجام گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.