کد خبر : 16808
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
120 views

وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد:

اصلاح سقف محدودیت تعاملات ارزی تجار مازندرانی تا استمهال ۸۰ درصد بدهی‌های معوق باغداران و کشاورزان

اصلاح سقف محدودیت تعاملات ارزی تجار مازندرانی تا استمهال ۸۰ درصد بدهی‌های معوق باغداران و کشاورزان
وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه بانک مرکزی هفته آینده اصلاحیه‌ای را نسبت به سقف محدودیتی تعاملات ارزی روزانه تجار استان صادر می‌کند؛ گفت: تا ابتدای هفته آینده در خصوص استمهال 80 درصد بدهی‌های معوق، بخشنامه‌ای به بانک کشاورزی استان ابلاغ می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در سالن شهید رجایی استانداری مازندران که با حضور استاندار، معاونین، نمایندگان مجلس و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار شد؛ در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در این جلسه در خصوص موانع مباحث اقتصادی مطرح و نسبت به چندین موضوع نیز تصمیم‌گیری شد.

وی افزود: موضوع نخستی که در این جلسه در خصوص آن تصمیم‌گیری شد به سقف محدودیتی که تعاملات ارزی روزانه تجار استان مازندران با کشور روسیه داشتند اختصاص داشت که در نهایت مقرر شد بانک مرکزی هفته آینده اصلاحیه‌ای را نسبت به این سقف صادر کند.

وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: امیدواریم در پی این اصلاحیه تجار مازندران بتوانند با فراغ بال بیشتری فعالیت‌های تجاری خود را از استان به مقصد روسیه انجام دهند.

این مسئول ادامه داد: یکی از پروژه‌های عقب افتاده استان، مسئله تامین مالی نیروگاه بود که ۱۷۵میلیون یورو ال‌سی مربوط به نیروگاه نیز با طرف چینی گشایش شد و این پروژه نیز به‌زودی پس از اولین واریزها وارد فعالیت اجرایی خودش می‌شود.

خاندوزی عنوان کرد: در موضوعات مربوط به حوزه کشاورزی با توجه به گلایه‌هایی که هم برنجکاران و هم باغداران مرکبات استان نسبت به ناتوانی بازپرداخت برخی از تسهیلات داشتند مقررشد تا بانک کشاورزی تا ابتدای هفته آینده در خصوص استمهال ۸۰ درصد بدهی‌های معوق، بخشنامه‌ای را به بانک کشاورزی استان ابلاغ خواهد کرد.

وی بیان کرد: مولدسازی نیز بخش دیگری از ظرفیت‌هایی بود که با توجه به تفویظ اختیاری که به استانداران صورت گرفته است، امروز گفت‌وگوهایی انجام شد برای اینکه  از ظرفیت مولدسازی برای پروژه‌های عقب افتاده استان که لازم است سریع‌تر تامین مالی انجام گیرد، استفاده شود.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: نگرانی‌هایی در خصوص واردات برنج وجود داشت که حتما این نگرانی و مطالبه را با وزیر جهاد مطرح خواهم کرد، اما سیاست رسمی و قطعی وزارت جهاد کشاورزی فعلا هیچگونه انجام واردات برنج نیست.

این مسئول تصریح کرد: در موضوع تامین مالی آزاد راه ساری به قائم‌شهر که یکی از پروژه‌های ترانزیتی جدی و مهم و آینده‌دار استان محسوب می‌شود نیز مقرر شد با توجه به اینکه ۳۵ درصد سهم این پروژه به بانک ملی متعلق است، امروز با مدیرعامل بانک ملی مذاکره شد.

خاندوزی اعلام کرد: هفته آینده تفاهم‌نامه را امضا خواهند کرد و بلافاصله مصوبه‌ای که کمیسیون اقتصادی دولت باید صادر کند تا بانک ملی مجوز دهد تا ظرفیت آزادراهی آن آزاد شود توسط کمیسیون اقتصادی مصوب خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.