کد خبر : 12127
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
130 views

نماینده مردم‌ ساری و میاندورود:

حمایت از آمران معروف باید در اجرای قانون تقویت شود/لزوم اجرای قاطعانه قانون در قبال عاملان جنایت

حمایت از آمران معروف باید در اجرای قانون تقویت شود/لزوم اجرای قاطعانه قانون در قبال عاملان جنایت
نماینده مردم‌ ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرای صریح قانون در قبال عاملان جنایت جوان سبزواری، گفت: قوانین موجود در حوزه آمران به معروف و ناهیان از منکر، روشن است و به وضوح در بند هشتم قانون اساسی به آن اشاره شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ یک جوان سبزواری، با مجاهدت و فداکاری قهرمانانه خود توانست، دو دختر نوجوان را از چنگال دو عنصر لاقید رها سازد؛ جوانی که تبلور غیرت مرد ایرانی است و به درستی نام «شهید غیرت» برای او برگزیده شده است.

شهید غیرت «حمیدرضا الداغی» حالا نه تنها تبدیل به نماد غیرت و شهامت شده بلکه یک کشور را نسبت به مقوله امنیت دختران و زنان و ناموس مردم حساس کرده و با خون پاکش باطل بودن و فسادزایی شعارهای شهوت‌طلبانه‌ای چون «زن، زندگی، آزادی» را به رخ کشیده است.

اما از سویی دیگر این ماجرا ابعاد دیگری نیز در دل خود دارد؛ موضوعاتی نظیر وجود قوانین حمایتی از آمران معروف، صدور به موقع احکام و اجرای آن، برخورد با عاملان جنایت، نقش خانواده و جامعه در بروز چنین اتفاقات ناخوشایند و ده ها موارد دیگر که ما را بر آن داشت تا در این رابطه گفت‌وگویی را با منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی انجام دهیم که در ذیل این مطلب می‌خوانید:

 آیا قوانین موجود از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند؟

زارعی: قوانین موجود در حوزه آمران به معروف و ناهیان از منکر، روشن است و به وضوح در بند هشتم قانون اساسی به آن اشاره شده است.

قانون در این خصوص کاملا تعیین تکلیف کرده است و مشکلی به لحاظ قانون در این حوزه وجود ندارد.

اما اگر بخواهیم بیشتر به آن بپردازیم باید تامل اصلی را بر روی اجرای قوانین و آیین نامه‌های موجود، متمرکز کنیم تا به گونه‌ای رقم بخورد که ضمن اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر، برابر ضوابط آیین نامه اجرایی خود عمل کنند، از آن سو نیز حمایت از آنان و برخورد با هنجارشکنان نیز به درستی در عمل صورت گیرد.

چرا باید جانیان چاقو به‌دست سبزوار زودتر به اشد مجازات برسند، تاثیر این اتفاق چيست؟

زارعی: هر کسی که موجب نا امنی در جامعه می شود و مقابل قانون که می تواند امر به معروف و یا رعایت حجاب باشد بایستد، باید برخورد قانونی نیز با او صورت گیرد.

لذا می بایست هر کسی که هنجارشکن است، قانون شکن است و به قانون کشور احترام نمی گذارد و در واقع نسبت به قانون، بی اعتنا است باید برخورد قانونی با او صورت گیرد و باید برای او مجازات در نظر گرفته شود.

در حادثه اخیر نیز می بایست با عاملان جنایت که سبب نا امنی در جامعه و شهادت این شهید آمر به معروف شده اند، برخورد قاطع و اشد مجازات لحاظ شود.

 آیا فداکاری شهید الداغی، نمود احساس تکلیف و ایفای بهنگام آن نیست؟

زارعی: قطعا فداکاری این شهید عزیر نمود احساس تکلیف و مهم‌تر از آن، ایفای بهنگام این احساس تکلیف است که در کشور نمونه آن بسیار است و می بایست این فرهنگ و این اقدام با حمایت و برخورد با عاملان جنایت، زنده بماند.

نقش خانواده در پرورش عناصری همچون عوامل جنایت سبزوار چگونه ارزیابی می‌کنید؟

زارعی: در پدید آمدن این اتفاقات، بحث و نقش ایجابی داریم و در واقع، نمی توان تنها به خانواده و جامعه محدود کرد.

همه در بروز چنین اتفاقات ناخوشایندی نقش دارند و در کنار خانواده و جامعه، سازمان‌های متولی، دانشگاه، آموزش و پرورش و هر دستگاه و مسئولی که در امور فرهنگی، مسئولیتی دارند در این اتفاق نقش دارند.

منکرات تنها بی حجابی نیست و لذا باید با همه منکرات برخورد قانونی صورت گیرد و متاسفانه پس از وقایع و اغتشاشات سال گذشته، بحث بی حجابی در کشور شتاب گرفت.

تاکید بنده در این ماجرا، اجرای صریح قانون در قبال عاملان این جنایت است و امیدواریم که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در کشور نباشیم.

منبع: بلاغ

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.