کد خبر : 12157
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
119 views

نماینده ولی فقیه در مازندران:

انتظار مردم از دستگاه قضایی برخورد بدون اغماض با هنجارشکنان است

انتظار مردم از دستگاه قضایی برخورد بدون اغماض با هنجارشکنان است
نماینده ولی فقیه در مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید الداغی، از وی به عنوان شهید راه حفظ ناموس و عفاف و حجاب یاد کرد و گفت: از دستگاه قضایی انتظار برخورد قاطع با هنجارشکنان را داریم.


به گزارش تیتر شمال؛ آیت الله محمدباقر محمدی لائینی و امام جمعه ساری- امروز(۱۵اردیبهشت) در خطبه های نمازجمعه ساری در بین نمازگزاران حاضر در مصلی امام خمینی(ره) با بیان اینکه چیزی بهتر از تقوا نیست و باتقوا می‌شود همه خوبی‌ها را به دست آورد، اظهار کرد:همه شما نمازگزاران و خودم رو به تقوا، حلال خواری، پاکدامنی، ایمان، اخلاص در عمل سفارش می‌کنم.

وی با اشاره به سختی ها در راه دینداری و تقوا پیشه گی گفت: رعایت عفاف و حجاب، انفاق، روزه داری، حلال خواری، عبادت ، خود را از گناه حفظ کردن و…سختی دارد و مطابق احادیث و روایات باید براین سختی ها صبر پیشه کرد چرا که خدا با صابرین و انسان باتقواست.

محمدی لائینی با اشاره به گرامیداشت یاد و نام شیخ صدوق و مرحوم کلینی، افزود: این بزرگان در حفظ آثار اهل بیت(علیهم السلام) نقش آفرین بوده اند. از این برزگان باید درس جهاد علمی و فرهنگی و دفاع از حریم اهل بیت(علیهم السلام) را بیاموزیم.

وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و نام حضرت عبدالعظیم حسنی و حمزه سیدالشهدا، ادامه داد: ما از حضرت عبدالعظیم حسنی ها باید درس دینداری و اعتقادات دینی را بیاموزیم و از حضرت حمزه سیدالشهدا ها باید درس حماسه، فداکاری، جهاد و شهادت را بیاموزیم.

امام جمعه ساری با اشاره به سیره علمی و رفتاری شهید آیت الله عباسعلی و سلیمانی، عضو فقید مجلس خبرگان رهبری، گفت: این عالم وارسته در سنگر علم، جهاد، تقوا، امامت جمعه،‌نمایندگی ولی فقیه و… برکات بیشمری را در جای جای ایران اسلامی رقم زدند.

وی به سالگرد شیخ محمد کوهستانی(ره) اشاره کرد و گفت: این عالم فقیه و وارسته در عمر با برکتشان در راستای تربیت دینی طلاب بسیار کوشیدند. شهید آیت الله عباسعلی کوهستانی از جمله شاگردان آیت الله کوهستانی بوده است.

محمدی لائینی با اشاره به شروع فصل کشاورزی در استان از مسئولان جهاد کشاورزی خواست تا از کشاورزان حمایت ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به جایگاه صرفه جویی در دین اسلام،  گفت: همگان باید در مصرف بهینه آب و دیگر حامل های انرژی نظیر برق، گاز و بنزین کوشا باشیم.

نماینده ولی فقیه درمازندران با گلایه مندی از اوضاع نابسامان بی حجابی در جامعه امروز، گفت: همه ما باید از آمران به معروف و نهادهایی که از حجاب و عفاف دفاع می‌کنند، نظیر نیروی انتظامی حمایت کنیم .

وی ضمن گرامیداشت شهید حمیدرضا الداغی شهید امربه معروف و نهی از منکر ، اظهار کرد: کشف حجاب توطئه و هجمه دشمنان اسلام است و این هجمه‌ها مقدسات اسلامی را نشانه گرفته است و باید حساس و هوشیار باشیم.

محمدی لائینی برلزوم برخورد جدی با قاتلین این شهید والامقام تاکید کرد و از دستگاه قضا خواست در امر مجازات این خاطیان تعلل نکند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید استاد مرتضی مطهری(ره) به منویات رهبری در دیدار با معلمان اشاره کرد و افزود: رهبری فرمودند: توقع ما از معلمان این است که دانش آموزان را به حضور در  مراکز برکت آفرین«مساجد و هیات‌ها» تشویق کنند.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: همچنین رهبری از معلمان خواست که «زنده کردن احساس هویت ایرانی-اسلامی و شخصیت ملی در نوجوانان و جوانان باهوش کشور را وظیفۀ اساسی» خود بدانند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز  در سخنان پیش ازخطبه های نماز جمعه ساری با گرامیداشت مقام والای معلم افزود:معلمان باید همسنگ شهید مطهری باشند و با کار جهادی و انقلابی به تربیت نسل ها بپردازند.

حسین کمالی با گرامیداشت مقام و منزلت معلم از تلاش‌های فعالان عرصه تعلیم و تربیت تقدیر کرد و گفت: آیت الله شهید مطهری دارای شخصیت منحصر به فردی بود و با اندیشه ناب خود در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته است.

وی خواستار مطالعه آثار شهید مطهری توسط معلمان و دانش آموزان شد و گفت: همه ما نیازمند آن هستیم تا آثار شهید مطهری را مطالعه و با دیدگاه‌های این مرد بزرگ آشنا شویم.

این مسئول با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در کلام حضرت امام راحل، مقام معظم رهبری و رئیس جمهور از آن به عنوان یک نهاد مهم و حساس یاد کرد و گفت: این نهاد از نظر زیربنایی اهمیت بسیار زیادی دارد و برای رسیدن به توسعه همه بخش‌ها باید به آن توجه کنیم.

کمالی افزود: مقام معظم رهبری توجه ویژه به آموزش و پرورش دارند زیرا این نهاد مولد و اثرگذار بوده و در توسعه متوازن کشور نقش بسزایی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: برای اینکه زیرساخت‌های کشور اساسی اصلاح شود باید به آموزش و پرورش و نهاد آموزشی توجه ویژه‌ای داشته باشیم، زیرا آموزش و پرورش نهادی ترین رکن در کشور به شمار می‌رود و اگر جوان ما هویت اسلامی و ایرانی داشته باشد آن کشور قوی خواهد بود.

وی با اظهار اینکه آموزش و پرورش طبق فرمایش مقام معظم رهبری تمدن‌ساز است، افزود: تمدن سازی در گام دوم انقلاب اسلامی از آموزش و پرورش شروع می‌شود و این نهاد سرمایه ملی و متعلق به همه مردم بوده و متعلق به گروه، شخص و جناح خاصی نیست.

کمالی با بیان اینکه همه مردم در آموزش و پرورش سهیم هستند، افزود: آموزش و پرورش بزرگ‌ترین دستگاهی است که بیشتر مردم با آن تماس ارتباط دارند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در ساخت آبادانی کشور، فرهنگ و توسعه نقش مهمی دارد، به جایگاه والای معلم اشاره کرد و گفت: بار سنگین تعلیم و تربیت را باید به کسی بسپاریم که توانایی لازم را داشته باشد زیرا کار معلم همتراز با کار انبیا و اولیای الهی است و اگر بخواهیم هدایتگر باشیم و دانش آموزان را هدایت کنیم باید مؤمن و انقلابی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خودسازی در معلمان را ضروری دانست و گفت: معلمان باید همسنگ شهید مطهری باشند و با روحیه انقلابی و کار جهادی به تربیت نسل‌ها بپردازند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش سنگر تعلیم و تربیت و جهاد محسوب می‌شود، افزود: مدرسه به عنوان کانون تربیت به شمار می‌رود و اصلی ترین واحد تحول در کشور به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اظهار اینکه باید بهترین مکان‌ها و فضا و امکانات برای تحصیل دانش آموزان در مدارس مهیا باشد، افزود: بهترین امکانات و فضا باید اختیار آموزش و پرورش باشد و خوشبختانه ارتباط تعامل بین دولت و مدرسه و خانواده خوب و مطلوب است.

کمالی به قانون رتبه بندی معلمان اشاره کرد و آن را قانون کامل و جامع دانست و گفت: این قانون تازه شروع شد و هنوز کامل اجرا نشده است و در آغاز راه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه فرایند رتبه بندی معلمان در حال کامل شدن است تصریح کرد: در مازندران تلاشم بر این بود که گفتمان انقلابی و جهادی را تقویت کنیم و رویکرد دولت نیز بر این مبنا استوار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.