کد خبر : 13136
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
190 views

رئیس ستاد انتخابات کشور تشریح کرد:

طراحی سازوکارهای لازم برای ارتقای سلامت انتخابات/ کاندیداها چگونه رد یا احراز صلاحیت می‌شوند

طراحی سازوکارهای لازم برای ارتقای سلامت انتخابات/ کاندیداها چگونه رد یا احراز صلاحیت می‌شوند
رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ساز و کارهای لازم برای ارتقای سلامت انتخابات طراحی شده است، گفت: در فرایند رد صلاحیت شدگان ملاک امروز افراد خواهد بود و هیئت های اجرایی از مراجع چهارگانه استعلام خواهند کرد.


به گزارش تیتر شمال؛ محمدرضا غلامرضا در اولین همایش آموزش منطقه‌ای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در محمودآباد، بیان کرد: یکی از اهداف مهم برگزاری همایش منطقه‌ای آن است که با استفاده از تجربه همدیگر، زمینه انتخابات پرشور و سالم را برای مردم مهیا کنیم.

رییس ستاد انتخابات کشور، افزود: آموزش در فرایند انتخابات از جایگاه ممتازی برخوردار است که همه عوامل اجرایی باید این نکته مهم را مد نظر داشته باشند.

معاون سیاسی وزیر کشور، تصریح کرد: قوانین انتخابات باید آنقدر در ذهن عوامل اجرایی تکرار و تمرین شود تا آنان به همه امور مسلط شوند.

غلامرضا با بیان اینکه، در این وادی دشمن به هیچ عنوان بیکار نخواهد نشست و با تبلیغات سوء خود به‌دنبال تردید در ذهن مردم است، تصریح کرد: جایگاه ممتاز جهاد تبیین در این مقطع حساس مشخص می‌شود که باید با روشنگری، واقعیت‌های درست را برای مردم بیان کرد.

این مقام مسئول، اظهار داشت: دشمن با روی آوردن به یک جنگ ترکیبی و شناختی قصد وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها را دارد و با این روش ذهن مردم و جوانان را نشانه گرفته است.

معاون سیاسی وزیر کشور، ادامه داد: نقش فرمانداران و بخشداران در برگزاری انتخابات بسیار برجسته است که باید از الان با حساسیت این موضوع را دنبال کنند.

غلامرضا بیان کرد: کشورهایی که در یک مقطعی از زمان در مقابل ایران بودند در حال حاضر علاقمند به انعقاد قرارداد و همکاری با ایران هستند.

وی گفت: در عرصه اقتصادی دستاوردهای ارزشمندی داشتیم و این عملکرد در ابعاد مختلف قابل ملاحظه است.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: هرچه انتخابات اسفند ماه امسال با مشارکت حداکثری انجام شود، دستاوردهای ارزشمندی در منطقه و عرصه بین الملل برای ایران خواهد داشت.

غلامرضا افزود: دشمن در یک جنگ ترکیبی و شناختی بر علیه ملت بزرگ ایران در حال توطئه است و این دشمنی قطع نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در خنثی سازی جنگ ترکیبی دشمن نقش بسیار برجسته‌ای دارند و نباید از این مهم غافل شد.

این مقام مسوول گفت: اگر در حوزه روایتگری نقاط ضعفی داریم، باید آن را رفع کنیم و خبرنگاران ما تلاش کنند تا روایت گری درست و دست اول داشته باشند.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه، ما به دنبال برگزاری یک انتخابات باشکوه با مشارکت حداکثری هستیم، افزود: امروز دامنه شبکه‌های اجتماعی گسترده است و از این ظرفیت باید به خوبی استفاده کرد.

وی ادامه داد: در انتخابات پیش رو طبق قانون موجود، ۲۵ فرایند برای برگزاری آن لازم بوده که بخش زیادی از این قانون در حوزه فناوری است.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: آموزش و انتقال تجربه در انتخابات بسیار حائز اهمیت است که فرمانداران و عوامل اجرایی انتخابات باید این امر را جدی بگیرند.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران نیز بیان کرد: مازندران با تمام ظرفیت‌های ممتاز خود از جنگل و دریا گرفته تا سه بندر بزرگ و سه فرودگاه بین المللی به مدت ۱۰ سال رشد اقتصادی آن متوقف بود.

وی گفت: دولت سیزدهم با برنامه ریزی های درست و به کارگیری دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه توانست مازندران را از رکود خارج و در سال گذشته این دیار به رشد اقتصادی پنج درصدی رسید.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود: دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته دستاوردهای ارزشمندی در مازندران داشته و توانست ۱۳۲ واحد تولیدی را از تملک بانک‌ها خارج و ۱۹۸ واحد صنعتی راکد را به مدار تولید برگرداند.

استاندار مازندران با بیان اینکه، این دولت نرخ اشتغال در مازندران را ۱۱۸ درصد افزایش داد و از طرف دیگر نرخ بیکاری استان ۳.۲ درصد کاهش یافت، اضافه کرد: دولت با تلاش‌هایی که انجام داد از تعطیلی ۳۰۰ واحد تولیدی در سراسر مازندران جلوگیری کرد.

وی افزود: در سال گذشته ترانزیت کالا از مازندران ۱۱۵ درصد افزایش یافت و این آمار از دستاوردهای ماندگار دولت مردمی سیزدهم است.

حسینی پور با بیان اینکه، روسیه ۳۷۰ میلیارد دلار بازار واردات دارد که ما باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم، گفت: در زمان حاضر تمام تلاش ما این است که با ایجاد و توسعه شبکه‌های گلخانه‌ای سهم خود را از بازار روسیه افزایش دهیم.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر اتحاد و همدلی رمز موفقیت است و در انتخابات پیش رو این اصل مهم را باید مد نظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه، جمهوری اسلامی ایران تاکنون ۴۰ انتخابات برگزار کرد که این اصل مردمی بودن نظام اسلامی ما را ثابت می‌کند، اضافه کرد: وظیفه همه ما این است که با روشنگری آحاد مردم را تشویق به شرکت در انتخابات کنیم.

اولین همایش آموزش منطقه‌ای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور فرمانداران استان‌های تهران، سمنان، گلستان، البرز، مازندران و گیلان به مدت سه روز در محمودآباد برگزاری می‌شود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.