کد خبر : 14478
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
202 views

معاونت عمرانی استانداری مازندران در بازدید از مرکز دیسپاچینگ منطقه‌ای شمال:

نیروگاه جدید محمودآباد احداث می‌شود/لزوم همراهی مردم و اصناف برای عبور از پیک تابستان

نیروگاه جدید محمودآباد احداث می‌شود/لزوم همراهی مردم و اصناف برای عبور از پیک تابستان
معاونت عمرانی استانداری مازندران در بازدید از مرکز دیسپاچینگ منطقه‌ای شمال کشور، گفت: ایجاد نیروگاه جدید محمودآباد برای منطقه میانی استان مازندران که شامل بابلسر تا نوشهر است، جزو ضروریات است که در برنامه کاری است.


به گزارش تیتر شمال؛  ظهر امروز احمد توکلی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با همراهی محمدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری از مرکز دیسپاچینگ منطقه‌ای شمال کشور بازدید کرد.

توکلی در این بازدید چند ساعته که با همراهی موسوی تاکامی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، یونس اصغری، معاون بهره برداری و شهرام نقوی، مدیر دیسپاچینگ برق منطقه‌ای مازندران و گلستان همراه بود، در جریان آخرین وضعیت مصرف و تامین برق در راستای گذر موفق از پیک بار تابستانی قرار گرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ابتدا از صبوری مردم عزیز مازندران نهایت قدردانی را داریم که در این روزهای گرم که به واسطه ناترازی تولید و انتقال و مصرف برق، ناچارا همکاران ما در شبکه توزیع مجبور به قطعی برق در برخی نواحی شده‌اند، همراهی کرده اند، تشکر می‌کنم و از زحمات تمامی مجموعه برق استان نیز تشکر می‌کنم که کار بسیار سختی را در این ایام بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه میزان مصرف و تولید ما در روزهای عادی در یک تراز متعادل است و مشکل قطعی برق را نداریم؛ افزود: اما روزهای تابستان روزهای پیک مصرف برق است و حفظ پایداری شبکه با توجه به میزان تولید 3 هزار مگاواتی و تراز مصرف 5 هزار مگاواتی بسیار کار سخت و طاقت فرسایی است و طبیعتا در ساعات پیک مصرف دچار مشکلاتی می‌شویم.

توکلی، خاطرنشان کرد: به هر منظور باید گفت که زیر ساخت ما متعلق به سنوات گذشته است و امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران در مجموعه استان، تصمیماتی را اتخاذ کردیم؛ موضوعاتی که باید پیش‌تر از این ایام باید استان به آن می‌پرداخت و زیر ساخت‌ها را از لحاظ فنی و مهندسی، ارتقا می‌بخشید.

وی تصریح کرد: ایجاد نیروگاه جدید برای منطقه میانی استان مازندران که شامل بابلسر تا نوشهر است، جزو ضروریات است که در برنامه کاری است و دستور استاندار مازندران بر این است که این اتفاق در استان بیفتد و امیدورایم که با ورود نیروگاه محمودآباد این ناترازی تولید را در این بخش، اصلاح کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، گفت: طی یک دهه اخیر حجم ساخت و سازهای استان به نزدیک دو برابر رسید اما در مقابل زیرساخت‌های ما این همراهی را نداشت و موجب شد در فصل تابستان با توجه به افزایش مصرف و کاهش راندمان نیروگاه‌ها، با ساعات بحرانی و پیک مواجه شویم و تمام تلاش ما آن است که خطوط انتقال و بخش‌های تولید را ارتقا ببخشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.