کد خبر : 13307
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
230 views

در مراسمی با حضور مسئولان؛

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران شد

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران شد
در مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن سلمان هراتی ساری، احسان آهنگر به‌عنوان مدیرکل جدید ارشاد مازندران معارفه شد.


به گزارش تیتر شمال؛ طی مراسمی با حضور مدیرکل هماهنگی امور استان‌ها به عنوان نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، جمعی از مدیران و مسئولان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان احسان آهنگر به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران معارفه و از زحمات حسین جوادی قدردانی شد.

مهدی رمضانی چابک مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: با توجه به پیشینه غنی و ظرفیت فعال فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان مازندران اکنون این استان از نظر زیرساخت‌های فرهنگی هنری در جایگاه شانزدهم کشور قرار دارد که زیبنده نیست.

*مشکلات حوزه رسانه رفع می‌شود

وی با بیان اینکه رفع دغدغه‌های معیشتی و رفاهی پرسنل حوزه فرهنگ و هنر مورد توجه جدی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اظهار داشت: به دلیل حجم جمعیت شناور استان تلاش داریم افزایش سرانه فرهنگی را داشته باشیم.

رمضانی چابک از ارتقای رتبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به عنوان رتبه یک کشور خبر داد و گفت: با توجه به پیشینه غنی و ظرفیت فعال فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان مازندران اکنون این استان از نظر زیرساخت‌های فرهنگی هنری در جایگاه شانزدهم کشور قرار دارد که زیبنده نیست.

این مسئول با بیان اینکه همگرایی مجموعه‌های فرهنگی هنری را پیگیر هستیم، اظهار کرد: معتقدیم که تعالی با همراهی و همگرایی محقق خواهد شد.

رمضانی‌چابک با بیان اینکه تلاش دشمن به دامن زدن به واگرایی است، گفت: بدون توجه به حواشی به دنبال تحقق قانون و مرجعیت در حوزه فرهنگ و هنر هستیم.

وی با بیان اینکه صندوق اعتباری هنر فعال است و امید است دغدغه‌ها و انتظارات قشر شریف و ارزشمند اصحاب خبر و رسانه را شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: قطعا با همگرایی و هم افزایی که بین مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق هنر دارد، مشکلات موجود در حوزه رسانه مرتفع خواهد شد.

*اعتبارات فرهنگی مازندران افزایش یابد

روح‌الله‌سلگی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز در این مراسم با اشاره به سابقه تاریخی مردم استان در پذیرش شیعه، گفت: جریان علوی یک فرهنگ و اندیشه بوده و نباید کلیشه‌ای با این موضوع برخورد شود.

وی با اشاره به فعالیت متعدد رسانه‌ها در استان، اظهار کرد: مازندران استان رسانه‌ها بوده و ضریب مصرف اینترنت در این استان دو برابر کشور و بوده و همین موضوع مسؤولیت فعالان این عرصه را زیاد می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خواستار شناسایی افراد فعال فرهنگی متعهد در استان شد و گفت: انتظار داریم مدیرکل جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به این مسئله بپردازد.

سلگی در ادامه خواستار افزایش اعتبارات فرهنگی استان مازندران با اشاره به میزان مسافری که وارد استان می‌شود، شد و گفت: در تابستان پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۴۰ میلیون نفر وارد این استان شوند به دلیل کمبود اعتبارات فرهنگی استان به واسطه ورود خرده فرهنگ‌ها مازندران آسیب دیده است.

معاون استاندار مازندران اضافه کرد: رسانه‌ها بدانند باید فرهنگ اصیل استان را گسترش داده و در عین حال قلم فسادستیز فعالان این عرصه باید فعال شود.

*تقویت فرهنگ اصیل مازندرانی

احسان آهنگر مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با بیان اینکه بدون نقش آفرینی ظرفیت های مردمی موفقیت در عرصه فرهنگ و هنر امکان پذیر نخواهدبود، گفت: معتقدم ظرفیت های مردمی شامل هنرمندان، نویسندگان، اصحاب خبرو رسانه، مولفین و ناشران باید در تمام مراحل کار فرهنگی نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه تلاش داریم احیای هویت بومی استان مورد توجه دستگاه فرهنگی استان باشد، اظهار کرد: مهمترین و اصلی ترین رویکرد این اداره کل توجه به فرهنگ عمومی استان بعنوان یکی از مولفه های هویت ساز خواهد بود.

این مسئول با تاکید براینکه توجه به گویش، ادبیات بومی، موسیقی سنتی و… اصیل این خطه از شمال کشور به طور جدی در دستور کار قرار دارد، گفت: ارتقای هنر انقلابی را نیز پیگیر هستیم. چرا که طی چهل و چهارسال که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد هنوز آنگونه که باید شاهد توفیق در عرصه هنر انقلاب نیستیم.

آهنگر بابیان اینکه تقویت فرهنگ اصیل مازندرانی که ریشه در فرهنگ علوی دارد نیز مورد توجه است، خاطرنشان شد: احیای اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر نیز برای دستگاه فرهنگ و هنر استان یک اولویت است.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه بدون نقش آفرینی ظرفیت های مردمی موفقیت در عرصه فرهنگ و هنر امکان پذیر نخواهدبود، اظهار امیدواری کرد همه ظرفیت های فرهنگی هنری و رسانه ای استان و گروه های جهادی کمک کنند تا در ماموریت ها و اولویت های حوزه فرهنگ و هنر استان مازندران به توفیقاتی دست پیدا کنیم.

گفتنی است مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از قرائت حکم احسان آهنگر به عنوان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد که حکم مدیرکلی احسان آهنگر قطعی است و اعلام سرپرستی تنها برای رعایت مناسبات اداره صادر شده و طی دو هفته آینده حکم مدیرکلی وی صادر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.