کد خبر : 13482
تاریخ انتشار : جمعه ۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
129 views

رئیس کل دادگستری مازندران در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه ساری:

دستگاه قضایی مازندران در برخورد قاطع و قانونی با مجرمین مماشات نمی‌کند

دستگاه قضایی مازندران در برخورد قاطع و قانونی با مجرمین مماشات نمی‌کند
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: دستگاه قضایی استان بر اساس منویات مقام معظم رهبری و سیاست های قوه قضاییه، با تعامل و همراهی ضابطان عام و خاص، در برخورد قاطع و قانونی با مجرمین به ویژه جرائمی که دین و دنیای مردم را تباه می کند، هیچ گونه مماشاتی نخواهد داشت.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت الاسلام والمسلمین اکبری همزمان با دومین روز از هفته قوه قضاییه در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه ساری، با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید دکتر بهشتی و شهدای والامقام، جایگاه قوه قضاییه در نظام اسلامی را جایگاهی رفیع و والا برشمرد و اظهار کرد: هفته قوه قضاییه هر سال فرصتی است تا با استفاده از ظرفیت های مختلف، عملکرد و فعالیت های دستگاه قضایی استان به مردم اطلاع رسانی شود.

رئیس شورای قضایی استان مازندران یکی از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی استان را تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی عنوان کرد و افزود: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب دادگستری استان کاهش محسوسی داشته و بر این اساس طی سال گذشته با تلاش کارکنان قضایی و اداری دادگستری‌های استان، بیش از یک میلیون رای در شعب دادگستری مازندران صادر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با بیان اینکه در سال گذشته ۹۸ درصد ابلاغیه ها در دادگستری استان به صورت الکترونیکی انجام شده است، ادامه داد: بیش از ۵ میلیون و ۵۵۷ هزار مورد ابلاغ در سال ۱۴۰۱ به صورت الکترونیک انجام شد که دادگستری استان مازندران از این حیث رتبه برتر کشور را کسب کرده است.

وی همچنین با اشاره به این مطلب که در سال ۱۴۰۱ به درخواست هفت هزار و ۷۵۵ نفر از مراجعه کننده رسیدگی شده است، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته بیش از پنج هزار درخواست مردمی در بخش های مختلف به دادگستری استان واصل و مورد رسیدگی قرار گرفت.

لازم به ذکر است رئیس کل و معاونین قضایی دادگستری استان مازندران پیش از ظهر امروز جمعه با حضور در مصلی مرکز مازندران و برپایی میز خدمت، ضمن دیدار با ۲۴۹ نفر از مراجعین و استماع سخنان آنها، دستورات لازم را جهت رسیدگی صادر نمودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.