کد خبر : 13922
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
127 views

مهلت ۱۰ روزه استاندار برای کاهش صف‌ طولانی نانوایی‌ها

مهلت ۱۰ روزه استاندار برای کاهش صف‌ طولانی نانوایی‌ها
استاندار مازندران گفت: اعضای شورای آرد و نان استان ۱۰ روزه مهلت دارند تا برای کاهش صف‌های طولانی نانوایی‌های استان اقدام کنند.


به گزارش تیتر شمال؛ سید محمود حسینی پور در جلسه کارگروه آرد و نان استان با بیان اینکه هوشمند سازی آرد و نان امکان دارد نواقصی داشته باشد، افزود: بخشی از این نواقص در شورای آرد و نان استان احصا و دستورالعمل‌ها مرور شوند.

وی ادامه داد: در شورای آرد و نان استان مقرر شد تا ۱۰ روز آینده کمیته فنی اقدامات خود را برای کاهش صف‌ها در نانوایی‌ها بررسی و اعلام کنند.
استاندار مازندران گفت:آنچه مهم است این است که بتوانیم نان با کیفیت بالا و با حداقل زمان ممکن در اختیار مردم قرار بگیرد و مسئولان نیز بر اساس این سیاست باید خود را هماهنگ کنند.
حسینی پور افزود: به هیچ وجه قابل قبول نیست که در تولید یا توزیع نان ناملایماتی وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح هوشمند سازی از برخی فساد‌ها در توزیع آرد و نان جلوگیری شده است، ادامه داد: اجرای این طرح برای دولت صرفه جویی قابل توجهی داشت، اما در کنار آن برخی اشکال‌های رفتاری نیز بوجود آمد.
حسینی پور گفت: برخی نانوایان با سیستم هوشمند سازی آشنا نبودند و شاید در موضوع آموزش کمتر کار شد به همین دلیل اشکال‌های بوجود آمد که نظارت حداکثری در فرایند تولید و توزیع نان باید داشته باشیم.
استاندار مازندران با بیان اینکه تولید گندم دو سال اخیر در استان ۷۰ درصد افزایش داشت، افزود: با توجه به کیفیت مناسب گندم تولیدی استان کمیته‌ای برای افزایش تولید گندم هم در استان با با حضور دستگاه‌های مربوطه و محوریت جهاد کشاورزی تشکیل شده است.
وی گفت: مقرر شده است تولید گندم در استان با استفاده از مباحث دانش بنیان افزایش داشته باشد که این امر سبب رونق در تولید، افزایش درآمد کشاورزان و افزایش بهره وری می‌شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران نیز گفت: در محصولی به نام نان که دولت ۲۱ برابر به آن رایانه می‌دهد و نبود نظارت کافی موجب برخی انحراف‌ها توسط افراد سودجو شده است.
وفایی نژاد با اشاره به اینکه سرانه آرد کشوری ۷ کیلوگرم و در مازندران ۹ کیلوگرم است افزود: در این جلسه مقرر شد با در نظر گرفتن نظارت‌های کافی در توزیع آرد و نحوه و ساعت پخت خبازان کمی از صف‌های طولانی ایجاد شده در سطح استان کاهش یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.