کد خبر : 14175
تاریخ انتشار : شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
106 views

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران:

آغاز ساخت زائرسرای اربعین مازندران در مرز مهران

آغاز ساخت زائرسرای اربعین مازندران در مرز مهران
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: ساخت زائر سرای اربعین مازندران در مرز مهران آغاز شده است و با اعتبارات استانی به اتمام می‌رسد.


به گزارش تیتر شمال؛  احمد توکلی در جلسه ستاد اربعین مازندران که در محل استانداری برگزارشد، ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم در مراسم‌های عزاداری دهه اول محرم و تجلیل از همه عوامل فعال نظامی و انتظامی جهت برقرار نظم و امنیت حضور مستمر داشتند، اظهار کرد: ساخت محل اسکان برای زائران اربعین مازندران بسیار مهم است که با هماهنگی استانداری ایلام زمینی به مساحت حدود ۳ هزار متر مربع در مرز مهران تحویل استان مازندران شده است و مجوز پروانه ساختمان نیز توسط استانداری صادر گردید.

وی از تحویل زمین در مرز مهران، در امسال خبر داد و افزود: بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران بعنوان مجری طرح معرفی و تا این لحظه عملیات اجرایی شامل  خاک برداری اولیه انجام شد و عملیات پی نیز آغاز شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران کل بنای این زائر سرا را ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع اعلام و تصریح کرد: این زائر سرا دارای محل اسکان، آشپزخانه صنعتی و ساختمان اداری دوطبقه به مساحت ۲۴۰ متر مربع می‌باشد.

توکلی با اشاره به اینکه بخشی از مصالح از جمله میلگرد، سیمان و بلوک به کارگاه منتقل شده است، یادآورشد: ساخت بنا و تجهیزات کامل برای مبله کردن زائرسرا حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تعهداتی نیز برای شهرستان‌ها ایجاد شده است و انتظار می‌رود تا فرماندار پیگیر آن باشند.

وی تامین بخشی از منابع برای ساخت زائر سرا را از محل کمک های عتبات خبر داد و خاطرنشان کرد: این زائرسرا از کمک‌های مردمی نیز بهره خواهد برد و همچنین ادارات کل استان نیز می توانند بر اساس ظرفیت‌هایی که دارند، کمک داشته باشند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اينکه کار اسکلت و سفت چینی زائرسرا امسال انجام می‌شود، گفت: با اجرای زائرسرای، زائرین مازندران برای اعزام به اربعین مشکلی نخواهند داشت.

توکلی با اشاره به اینکه استان مازندران برای برگزاری اربعین و اعزام زائران حسینی به کربلا در آمادگی به سر می‌برد، افزود: تجهیزات مرتبط از جمله ناوگان حمل و نقلی جهت اعزام زائران به مرز پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.