کد خبر : 14180
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۳۸
112 views

برق منطقه ای مازندران و گلستان در هفته ای که گذشت

برق منطقه ای مازندران و گلستان در هفته ای که گذشت
در این گزارش، اقدامات هفته گذشته شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان جهت گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۲ را می‌خوانید.


به گزارش تیتر شمال؛  رصد اخبار یک هفته گذشته شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان ( 31 تیر الی 6 مرداد ماه) حکایت از تداوم عزم جهادی مدیران و پرسنل این شرکت برای گذر موفق از پیک تابستانی دارد که در این مطلب، گزارشی از اقدامات هفته گذشته این شرکت را می‌خوانید:

ثبت حد نصاب جدید اوج بار تقاضا در نخستین هفته از مردادماه

شنبه 31 تیرماه مصادف با نخستین روز از هفته گذشته، سخنگوی صنعت برق پیش بینی کرد که حد نصاب جدید اوج بار تقاضا در هفته جاری به ثبت خواهد رسید.
مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به ظرفیت طرح پاداش مدیریت مصرف یادآوری کرد: امسال علاوه بر مشترکان با مصرف کمتر از الگو ،حتی مشترکان پرمصرف هم می توانند با اندکی کاهش مصرف نسبت به دوره مشابه سال گذشته در این طرح شرکت کرده و پاداش بگیرند.
سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه شبکه برق کشور پایدار است، اظهار امیدواری کرد با همکاری خوب مردم و مشارکت در مدیریت مصرف برق این هفته بسیار گرم را با تامین برق مطمئن و پایدار پشت سر خواهیم گذاشت.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: بر اساس پیش بینی مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور اوج تقاضای مصرف برق در روز جاری به بیش از ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات خواهد رسید که رقم بسیار بالایی است و مشارکت همه هموطنان در کاهش مصرف می تواند تضمین کننده پایداری شبکه سراسری برق کشور باشد. 

با خاموش کردن فقط یک کولر اضافی تا یک میلیون تومان پاداش بگیرید!

در همین روز، سخنگوی صنعت برق در گفت‌وگو با شبکه خبر اعلام کرد که از هر سه قبض صادره در پایان خرداد ماه، یک قبض مشمول پاداش خانگی شده که همین امر می‌تواند به افزایش تعداد مشترکانی که مصرفشان را کاهش می‌دهند منجر شده و در نهایت کمک کند تا شبکه برق کشور در روزهای آتی پایدار بماند.
وی با بیان اینکه با کمک و همکاری مردم در مدیریت مصرف برق انرژی تحویلی به بخش صنعت ۱۵ درصد افزایش داشته است؛ افزود: با خاموش کردن فقط یک کولر اضافی در مناطق گرمسیر مشترکان می توانند پاداش خوبی دریافت کنند، پاداشهایی که به یک میلیون تومان هم می‌رسد.
سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: در مناطق عادی قبض های رایگان یا بستانکار زیادی داشتیم، مردم با خاموش کردن لامپهای اضافی و یا قرار دادن کولر آبی بر روی دور کند می‌توانند از این پاداشها بهره مند شده و صنعت برق را در تامین برق پایدار یاری دهند.

۶۴۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی برق برای مردم

در روز پر ترافیک مصاحبه شرکت توانیر، کردی مدیرعامل شرکت توانیر نیز طی گفت‌وگویی اعلام کرد که امروز 31 تیرماه مجددا شاهد اوج مصرف ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات بودیم که عدد قابل توجهی محسوب می‌شود و کماکان نیازمند همراهی مشترکان در زمینه مدیریت مصرف هستیم.
وی افزود: در این ایام سامانه‌های سرمایشی نزدیک به ۵۰ درصد مصرف برق مشترکان خانگی را به خود اختصاص می‌دهند.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: مشترکان با کاهش مصرف برق و صرفه‌جویی مشمول پاداش خواهند شد و تاکنون از ۲۴.۵ میلیون قبض صادر شده بیش از ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار قبض مشمول پاداش شده است که رقمی بالغ بر ۶۴۰ میلیارد تومان می‌شود.

برپایی پنجمین شب از موکب عزای حضرت سیدالشهدا (ع) شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان 

 

گفتنی است در شامگاه آخرین روز از تیرماه، پنجمین شب از برپایی موکب عزای حضرت سیدالشهدا (ع)، با نام دانشمند مجاهد و عارف گمنام شهید دکتر مصطفی چمران با حضور پرشور کارکنان شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان همراه بود و مراسم عزاداری سالار شهیدان همراه با نوحه و روضه خوانی برگزار شد.

 

درخواست سخنگوی صنعت برق از مردم برای کاهش ۱۰ درصدی مصرف

دومین روز از هفته گذشته مصادف با یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ با درخواست سخنگوی صنعت برق از مردم برای کاهش ۱۰ درصدی مصرف همراه شد.
رجبی‌مشهدی گفت: اوج تقاضای مصرف برق دیروز به عدد ۷۲ هزار و ۲۶۰ مگاوات رسید و فاصله‌ای چندانی با حد نصابی که دو هفته پیش پشت سر گذاشتیم، نداریم.
وی افزود: میزان مصرف برق به صورت لحظه‌ای امروز یکم مردغادماه، ۵۰۰ مگاوات از دیروز بیشتر است و اگر این روند ادامه داشته باشد به حد نصاب جدیدی از اوج مصرف می‌رسیم.
سخنگوی صنعت برق با اظهار این نکته که تا این لحظه نسبت به بار پایه که حدود ۴۰ هزار مگاوات است که بیش از ۳۲ هزار مگاوات اثر بار سامانه‌های سرمایشی است؛ ادامه داد: تقریبا ۲۰ میلیون کولر آبی و ۱۰ میلیون کولر گازی داریم، اگر فقط ۱۰ درصد کاهش مصرف در این بخش باشد، می‌توانیم با شبکه پایدار و امکان تامین برق برای همه فعالیت کنیم.
رجبی‌مشهدی متذکر شد: با تنظیم دمای کولر گازی روی ۲۵ درجه و بالاتر، ۲۰ درصد از مصرف کاسته خواهد شد، همچنین استفاده از دور کُند کولرهای آبی کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی مصرف را به دنبال خواهد داشت.

 

قدردانی جوانان شاغل در شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان از دکتر موسوی تاکامی

در نخستین روز از مردادماه، جوانان شاغل در شرکت برق منطقه‌ای مازندران در پیامی از تلاش‌ها و پیگیری‌های دکتر موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، مسئول دفتر و امور رفاهی شرکت به جهت فراهم نمودن زمینه‌ی سفر زوج‌های جوان به مشهد مقدس قدردانی نمودند.


در قسمتی از این پیام آمده است؛
طرح جوانی جمعیت که در مجلس به تصویب نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی رسیده است، نیازمند حمایت همه‌ی دستگاه‌های متولی و ذی‌ربط جهت رسیدن به اهداف عالیه‌ی خود است. ازاین‌رو می‌طلبد تمامی دستگاه‌های اجرایی ازجمله شرکت‌ها، سازمان‌ها، نهادها و… در راستای اجرایی شدن قانون مذکور که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است تمام تلاش خود را به کار گرفته و این دغدغه‌ی به‌حق مسئولین نظام را مرتفع نمایند.
یکی از اقداماتی که می‌توان جهت ایجاد انگیزه و تشویق جوانان به امر ازدواج در دستگاه‌های اجرایی انجام داد فراهم نمودن مشوق‌های مادی و معنوی است که شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با اعزام زوج‌های جوان به مشهد مقدس و متقبل شدن تمامی هزینه‌های سفر این عزیزان در این مسیر پیش‌قدم بوده است.
جا دارد از پیگیری و تلاش‌های دکتر موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، مسئول دفتر و امور رفاهی شرکت در راستای فراهم نمودن امکانات مناسب جهت سفر زیارتی زوج‌های جوان به مشهد مقدس و همچنین پرداخت تمامی هزینه‌های این سفر معنوی تشکر و قدردانی نماییم.

پیش‌بینی افزایش ۵۰۰ مگاواتی مصرف برق در روز دوشنبه

در همین روز، پیرپیران معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اظهار کرد که امروز اوج مصرف برق به عدد بالای ۷۲ هزار مگاوات رسید که نسبت به دیروز حدود ۵۰۰ مگاوات بیشتر شد، فردا هوای نسبتا گرمتری را در همه نقاط کشور داریم و به طور طبیعی عدد اوج مصرف از امروز بالاتر خواهد بود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم فردا نسبت به امروز ۵۰۰ مگاوات برق بیشتر مصرف شود، بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم همکاری خود را در زمینه کاهش مصرف با صنعت برق ادامه دهند تا بتوانیم این روزهای گرم را سپری کنیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، خاطرنشان کرد که تاکنون بیش از ۲۵ میلیون قبض صادر شده که این تعداد بیش از ۹ میلیون قبض مشمول پاداش صرفه‌جویی شد، یعنی حدود ۳۵ درصد از مشترکان از پاداش صرفه‌جویی بهره‌مند شدند.

برپایی ششمین شب از موکب عزای حضرت سیدالشهدا (ع) شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان

گفتنی است در شامگاه نخستین روز از مردادماه، ششمین شب از برپایی موکب عزای حضرت سیدالشهدا (ع)، با نام دانشمند مجاهد و عارف گمنام شهید دکتر مصطفی چمران با حضور پرشور کارکنان شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان همراه بود و مراسم عزاداری سالار شهیدان همراه با نوحه و روضه خوانی برگزار شد.

بازدید مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان از نیروگاه شهیدسلیمی نکا

در سومین روز از هفته گذشته مصادف با دوشنبه دوم مرداد ۱۴۰۲، به منظور بررسی نحوه تامین برق مطمئن و پایدار، دکتر موسوی تاکامی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان از نیروگاه شهیدسلیمی شهرستان نکا، استان مازندران، بازدید بعمل آورد و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت این نیروگاه قرار گرفت.

پیش‌بینی می‌شود امروز اوج مصرف برق به عدد ۷۳ هزار مگاوات نزدیک شود

در همین روز جمشیدی مدیر بهره‌برداری و کنترل سیستم مدیریت شبکه برق ایران در گفت‌وگویی تازه اعلام کرد که از ابتدای هفته با توجه به افزایش دما در بیشتر نقاط کشور با افزایش قابل توجه مصرف برق مواجه هستیم، به طوریکه اوج مصرف در روزهای شنبه و یکشنبه از عدد ۷۲ هزار مگاوات عبور کرد.

وی افزود: امروز دوشنبه نیز مشابه دیروز است و پیش‌بینی می‌شود مقداری افزایش مصرف نسبت به دیروز داشته باشیم، براساس پیش‌بینی‌ها امروز، مصرف برق به عددی میان ۷۲ هزار و ۵۰۰ تا ۷۳ هزار مگاوات برسد.

آذربایجان شرقی، هرمزگان و غرب مازندران بیشترین کاهش مصرف برق را داشته‌اند
در ادامه مصاحبه مدیر بهره‌برداری و کنترل سیستم مدیریت شبکه برق ایران، رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در گفت‌وگویی عنوان کرد: همانطور که همکارم در بخش خبری قبلی گفته بودند امروز ما به حد نصاب جدیدی در اوج تقاضای مصرف برق در کشور رسیدیم.
وی افزود: امروز اوج تقاضای مصرف برق به عدد ۷۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید که نسبت به پارسال ۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات بیشتر است، این میزان مصرف معادل مصرف برق سه استان کرمانشاه، ایلام و کردستان است که عدد بسیار بزرگی است.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۵ درصد از مشترکان بخش خانگی مشمول پاداش صرفه‌جویی شده‌اند، کهبا احتساب این عدد، به طور متوسط هر مشترکی که مشمول شده، ۲۱.۵ درصد مصرف برق خود را کاهش داده است.

این مسئول تصریح کرد: تا این لحظه استان آذربایجان شرقی، غرب استان مازندران و استان هرمزگان بیشترین کاهش مصرف را داشته‌اند.

 

برپایی هفتمین شب از موکب عزای حضرت سیدالشهدا (ع) شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان


گفتنی است در شامگاه دومین روز از مردادماه، هفتمین شب از برپایی موکب عزای حضرت سیدالشهدا (ع)، با نام دانشمند مجاهد و عارف گمنام شهید دکتر مصطفی چمران با حضور پرشور کارکنان شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان همراه بود و مراسم عزاداری سالار شهیدان همراه با نوحه و روضه خوانی برگزار شد.

سه شنبه روز پرکار مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان در دیدار با مردم


چهارمین روز از هفته گذشته مصادف با سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ همچون سه شنبه های گذشته، ملاقات عمومی و دیدار مردمی دکتر موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، به منظور رسیدگی به درخواست ها؛ مسائل و مشکلات آنان در ساختمان ستادی این شرکت برگزار شد.

 

پیش‌بینی کاهش ۶۰۰ مگاواتی اوج مصرف برق در روز جاری نسبت به دیروز


در همین روز، یاقوتی مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین شرکت توانیر در گفت‌وگویی از پیش‌بینی کاهش ۶۰۰ مگاواتی اوج مصرف برق در روز جاری نسبت به دیروز خبر داد و گفت: به علت گرمای حاکم بر کشور، روزهای اوج مصرف را پشت سر می‌گذاریم و در چنین شرایطی تامین برق مطمئن سخت‌تر خواهد شد، همچنین به تجهیزات شبکه فشار بیشتری می‌آید و راندمان کاهش پیدا می‌کند.
وی افزود: یکی از طرح‌هایی که سبب شده است تا مشترکان بخش خانگی صرفه‌جویی کنند، طرح پاداش مدیریت مصرف برق است که به ازای هر میزان صرفه‌جویی مشترک نسبت به مدت مشابه پارسال، پاداش قابل توجهی پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین شرکت توانیر، اعلام کرد: تاکنون نزدیک به ۲۵ میلیون قبض صادر شده است که از این تعداد بیش از ۸ میلیون و ۶۰۰ قبض مشمول پاداش شده است که معادل ۳۶ درصد می‌شود.
این مسئول گفت: بر اساس اطلاعات موجود تا ساعت ۱۳ نسبت به دیروز میزان برق مصرفی حدود ۶۰۰ مگاوات معادل یک درصد کاهش یافته است و پیش‌بینی می‌شود امروز نسبت به دیروز، همین میزان اوج مصرف برق کاهش یابد.

تحویل ۱۴ درصد انرژی بیشتر به صنایع بزرگ نسبت به پارسال
در ادامه روز سه شنبه سوم مردادماه، مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در گفت‌وگویی تازه اظهار کرد: بعد از تابستان پارسال در وزارت نیرو برنامه‌ریزی دقیقی برای تامین برق بخش‌های مختلف و صنایع کشور، با توجه به اینکه که در سال رشد تولید هستیم، انجام شده است.
وی با بیان اینکه صنایع را به سه بخش تقسیم کردیم به طوری که برای صنایع کوچک و کارگاه‌ها که ۹۲ درصد از مشترکان صنعتی کشور را تشکیل می‌دهند هیچ محدودیتی برای تامین برق‌شان اعمال نمی‌شود؛ گفت: صنایع متوسط بخش دیگری هستند که در شهرک‌های صنعتی فعالیت می‌کنند و یک نیمروز در هفته شامل محدودیت مصرف می‌شوند و در شش و نیم روز باقی مانده می‌توانند مصرف کافی داشته باشند و اگر واحد صنعتی خارج از شهرک باشد نیز چنین شرایطی دارد.
مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: برای صنایع بزرگ هم که ۳۰۰ واحد هستند یک برنامه با وزارت صمت در نظر گرفته‌ایم که مشکلی از لحاظ چرخه بازار و زنجیره تولید نداشته باشند.
این مسئول ادامه داد: خوشبختانه امسال از ابتدای دوره مدیریت مصرف برق که از ابتدای خرداد آغاز شده نسبت به پارسال ۱۴ درصد انرژی بیشتری به صنایع بزرگ تحویل دادیم و صنایع فولادی که ۵۰ درصد برق بیشتری مصرف می‌کنند ۱۷ درصد انرژی بیشتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تحویل گرفته‌اند.
رجبی مشهدی با بیان اینکه حدود هزار شهرک صنعتی داریم و هر کدام بر اساس جدول و برنامه خاص خود تامین برق می‌شوند؛ اذعان کرد: طول شبکه برق کشور یک میلیون کیلومتر است که به لحاظ اندازه ظرفیت تولید و شبکه از کشورهای بزرگ محسوب می‌شویم و گاهی اوقات احتمال حادثه روی شبکه وجود دارد که همکاران ما به سرعت رسیدگی و مشکل را رفع می‌کنند.

برپایی هشتمین شب از موکب عزای حضرت سیدالشهدا (ع) شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان
گفتنی است در شامگاه سومین روز از مردادماه، هشتمین شب از برپایی موکب عزای حضرت سیدالشهدا (ع)، با نام دانشمند مجاهد و عارف گمنام شهید دکتر مصطفی چمران با حضور پرشور کارکنان شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان همراه بود و مراسم عزاداری سالار شهیدان همراه با نوحه و روضه خوانی برگزار شد.

یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، بیشترین میزان پاداش برای یک قبض برق
در پنجمین روز از هفته گذشته مصادف با چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق اعلام کرد: برای امروز پیش‌بینی می‌کنیم اوج مصرف برق به حدود ۷۱ هزار مگاوات برسد که تقریبا نسبت به روز مشابه پارسال، ۷ هزار مگاوات افزایش مصرف داریم.
وی افزود: بخش عمده این افزایش مصرف به حوزه تولید کشور مربوط می‌شود و خوشبختانه رشد مصرف برق در بخش صنعتی بسیار خوب بوده است و در دوره مدیریت مصرف توانستیم حدود ۱۴ درصد انرژی بیشتر به صنایع تحویل دهیم.
سخنگوی صنعت برق، خاطرنشان کرد: اوج مصرف برق، دوشنبه هفته جاری به عدد ۷۲ هزار و ۷۲۴ رسید که نصاب جدیدی در اوج مصرف محسوب می‌شد و در مقایسه با اوج مصرف پارسال حدود ۳ هزار و ۲۰۰ مگاوات بیشتر بود؛ برای تامین این میزان برق مصرفی باید حدود ۵ هزار مگاوات نیروگاه ساخته شود.
این مسئول ادامه داد: در بحث پاداش مدیریت مصرف، بیشترین پاداش تاکنون مربوط به قبضی است که یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان پاداش دریافت کرده است.
رجبی مشهدی یادآور شد: در مناطق گرمسیر به طور متوسط هر مشترکی که مشمول پاداش شده حدود ۲۷۰ هزار تومان پاداش دریافت کرده است، در مناطق عادی نیز این عدد به طور متوسط به ازای هر مشترک ۷۵ هزار تومان بوده است.
وی با این توضیح که متوسط کاهش مصرف برق برای هر قبضی که مشمول پاداش شده ۲۱.۵ درصد بوده است؛ گفت: پیش بینی می‌کنیم برای هفته آینده با توجه به افزایش دما مصرف برق به بیش از ۷۳ هزار مگاوات برسد.

هیئت‌ها از لامپ‌های فوق کم‌مصرف استفاده کنند
در همین روز، جمشیدی مدیر بهره‌برداری و کنترل سیستم مدیریت شبکه برق ایران نیز در گفت‌وگویی اظهار کرد: در دو سه روز گذشته اوج مصرف حدود ۷۱ هزار و ۷۲ هزار مگاوات را داشتیم، برای امروز پیش‌بینی می‌کنیم اوج مصرف برق به حدود ۶۹ هزار و ۶۰۰ مگاوات برسد.
وی توصیه کرد: متصدیان برگزاری هیئت‌های مذهبی حتما در وهله نخست نکات ایمنی را رعایت کنند و در وهله بعدی از لامپ‌‌های کم‌مصرف و فوق کم‌مصرف استفاده کنند، زیرا سبب می‌شود هم در مصرف برق صرفه‌جویی شود و هم در محیطی که هستند گرمای کمتری از این لامپ‌ها تولید شود و به این شکل به پایداری شبکه کمک می‌کنند.
مدیر بهره‌برداری و کنترل سیستم مدیریت شبکه برق ایران، تاکید کرد: روزهای تاسوعا و عاشورا در زمینه پایداری شبکه برق مشکی نخواهیم داشت، برنامه‌ریزی‌ها از قبل در این‌باره انجام شده است و دست‌اندرکاران صنعت برق آماده هستند تا یک شبکه برقِ پایدار را فراهم کنند.

 

برپایی مراسم شب تاسوعا موکب عزای حضرت سیدالشهدا (ع) شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان
گفتنی است در شامگاه چهارمین روز از مردادماه، نهمین شب از برپایی موکب عزای حضرت سیدالشهدا (ع)، با نام دانشمند مجاهد و عارف گمنام شهید دکتر مصطفی چمران با حضور پرشور کارکنان شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان همراه بود و مراسم عزاداری سالار شهیدان همراه با نوحه و روضه خوانی برگزار شد.

پیام تسلیت مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان به‌مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی


در ششمین روز از هفته گذشته پنجشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۲ مصادف با تاسوعای حسینی، دکتر کوروش موسوی تاکامی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای مازندران وگلستان با صدور پیامی فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت.
متن پیام تسلیت بدین شرح است:
«کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا»
محرم، یادآور بزرگترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشر است. عاشورا، مائده بزرگ روح انسان است در تداوم اعصار، تجسم اعلای وجدان بزرگ است در دادگاه روزگار، صلابت شجاعت انسان است در تجلّی گاه ایمان، تجلّی کعبه است در میقات خون.
کربلا صحنه وقوع حماسه جاویدی است که وجدان انسان‌های آگاه، صلابت آسمانی‌اش را ستایش می‌کند و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظیم فرود می‌آورد.
اینجانب؛ فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورا را که یادآور شعار بلند «هیهات من الذله» از سوی حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان است را به همگان به ویژه همکاران، شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان تسلیت عرض نموده و امیدوارم با الطاف ویژه الهی در زمره یاران صدیق حضرت ولی عصر(عج) و پیروان راستین مکتب سالار شهیدان باشیم.

 

برپایی مراسم عزاداری شب عاشورا در موکب عزای حضرت سیدالشهدا (ع) شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان
روابط عمومی شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان در این روز طی اطلاعیه‌ای از برگزاری مراسم عزاداری شب عاشورا با اجرای گروه نوای عاشورا همراه با مداحی و پذیرایی خبر داد.

گفتنی است این مراسم عزاداری از ساعت ۳۰ :۲۰ در موکب عزای حضرت سیدالشهدا (ع) شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان برگزار شد.
شایان ذکر است مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور دکتر مهدی قبادی رئیس مرکز قرآن وزارت نیرو، دکتر موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، دکتر تربتیان مسئول رفاه و ورزش و مشاور جوان معاونت منابع انسانی توانیر، دکتر صابر هادی نژاد رئیس ستاد برگزاری مراسم عزاداری محرم شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، همکاران برق منطقه ای و جمعیت گسترده‌ای از عزاداران آن حضرت در موکب عزای حضرت سیدالشهدا (ع) بانام دانشمند مجاهد و عارف گمنام شهید دکتر مصطفی چمران شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان برگزار شد.

 

*رئیس مرکز قرآن وزارت نیرو: امروز قرآن تنها متعلق به مسلمانان نبوده و همه‌ی پیروان ادیان به آن احترام می‌گذارند
در مراسم مراسم عزاداری شب عاشورا در موکب عزای حضرت سیدالشهدا (ع) شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، دکتر مهدی قبادی رئیس مرکز قرآن وزارت نیرو با اشاره به فاجعه‌ی قرآن سوزی در کشور سوئد و دانمارک در سخنانی گفت: امسال در حالی عزادار مصیبت‌های سید و سالار شهیدان هستیم که دشمنان قرآن و اسلام اقدام به فاجعه‌ی عظیمی نسبت به کتاب آسمانی مسلمانان جهان نموده و دست به قرآن سوزی زده‌اند.وی اظهار داشت: این فاجعه‌ی عظیم جنایت بزرگی علیه بشریت و ظلم آشکاری علیه دیانت، انسانیت و منطق است.دکتر قبادی بیان داشت: آنانی که به ساحت مقدس قرآن کریم اهانت می‌کنند نمی‌دانند که انوار درخشان این کتاب آسمانی روزبه‌روز تابناک‌تر خواهد شد و این کتاب وحی هرروز در بین انسان‌های جهان عزیزتر و محبوب‌تر می‌شود.

وی در خصوص علل اهانت به کتاب آسمانی مسلمانان جهان گفت: آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که آیات و ادبیات قرآن کریم روح‌بخش بوده و جامعه را به سمت محبت و صمیمیت هدایت می‌کند، لذا از این تأثیر کلام وحی و همه‌گیری آن هراس دارند ازاین‌رو به این کتاب آسمانی هجمه آورده‌اند.رئیس مرکز قرآن وزارت نیرو افزود: اعتراض و موضع‌گیری کشورهای جهان علیه این اقدام شنیع مشت محکمی بر دهان کسانی است که به ساحت مقدس قران تجاوز کرده‌اند.قبادی بابیان اینکه امروز قرآن تنها متعلق به مسلمانان نبوده و همه‌ی پیروان ادیان به قرآن احترام می‌گذارند گفت: تمامی مسلمانان وظیفه‌دارند در پاسخ به این اهانت روزبه‌روز با قرآن مأنوس‌تر شده و مروج آیات الهی این کتاب آسمانی شوند.وی خاطرنشان کرد: مسلمانان رمز قران را از زندگی و قیام امام حسین (ع) آموخته‌اند زیرا اباعبدالله الحسین (ع) درراه قران و برای حفظ و حراست از این کتاب آسمانی به شهادت رسید، همان‌طوری که ائمه‌ی اطهار (ع) نیز برای ترویج فرهنگ قرآنی به شهادت رسیدند.وی اذعان داشت: کینه‌ی دشمنان اسلام نسبت به قران منتسب به سال‌های اخیر نبوده و دارای سبقه ی تاریخی است بنحویکه در صدر اسلام نیز دشمنان کلام وحی اقدام به تحریف این کتاب اسمانی نمودند ولی نتوانستند در این مسیر موفق شوند.وی ادامه داد: امروز نیز دشمنان با تمام کینه و بغضی که نسبت به اسلام و قران دارند دست به قران سوزی زده‌اند و می‌خواهند با جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان جهان به اهداف پلید خود دست یابند ولی غافل از آن‌اند که اهانت به این کلام وحی موجبات همبستگی بیش‌ازپیش مسلمانان جهان را فراهم خواهد کرد.رئیس مرکز قرآن وزارت نیرو گفت: ما این جنایت را محکوم کرده و به دنیا اعلام می‌کنیم که همه‌ی ما جان فدای قران هستیم و برای حفظ و حراست از این کتاب آسمانی جان خود را نیز فدا خواهیم کرد.دکتر قبادی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص عملکرد شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان گفت: شرکت برق منطقه‌ای مازندران با عملکرد درخشان خود در سطح کشور جزو شرکت‌های ممتاز بشمار می رود.وی یادآور شد: امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد هستیم که در طی دو سال اخیر اصلا خاموشی برنامه ریزی شده را در شبکه نداشتیم و این نشان از همت و تلاش شبانه‌روزی مجموعه‌ی وزارت نیرو در جای‌جای ایران اسلامی و بالاخص شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان است.وی با اشاره به این مطلب که سال گذشته مشترکین با مدیریت مصرف 1500 مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی کردند افزود: با تداوم این فرهنگ مصرف و رعایت الگوی مصرف می‌توانیم با تقویت نیروگاه‌های برق و برق‌رسانی خدمات بیشتری را به هم‌وطنان عزیز در سراسر کشور ارائه دهیم.
دکتر قبادی در خصوص برپایی موکب عزای حضرت سیدالشهدا (ع) بانام دانشمند مجاهد و عارف گمنام شهید دکتر مصطفی چمران توسط شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان گفت: به‌واقع برپایی این موکب در سطح کشور کم‌نظیر است و جا دارد از تمامی متصدیان برپایی این موکب به‌ویژه دکتر موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان که از مدیران قرانی کشور هستند قدردانی نمایم.وی همچنین از آقای دکتر صابر هادی نژاد رئیس ستاد برگزاری عزاداری ماه محرم برق منطقه ای مازندران وگلستان و آقای صمدی دبیر ستاد برگزاری مراسم ماه محرم شرکت تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.