کد خبر : 14458
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
135 views

بابایی کارنامی:

پشت در ماندن 230 روزه سرمایه‌گذار برای اخذ یک مجوز در مازندران/مشکلات خبرنگاران با شعار حل نمی‌شود

پشت در ماندن 230 روزه سرمایه‌گذار برای اخذ یک مجوز در مازندران/مشکلات خبرنگاران با شعار حل نمی‌شود
بابایی کارنامی گفت: سرمایه‌گذار برای گرفتن مجوز یک پروژه در مازندران باید بیش از ۲۳۰ روز پشت درب‌های سازمان محیط زیست منتظر بماند اما در استان همسایه چنین چیزی نیست.


به گزارش تیتر شمال؛  علی بابایی کارنامی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: هر کسی و هر نماینده‌ای که نمی‌تواند خود را با قطار توسعه استان هماهنگ کند باید از قطار پیاده شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب شاخصه‌های مهم  را مشخص کردند که نظیر آن آزادسازی ارز بود که مجلس این بار سنگین را یک تنه بر دوش گرفت و کار را جلو برد.

بابایی کارنامی ادامه داد: طرح صیانت موضوع مهم بعدی بود که همچنان در مجلس در حال پیگیری است و تصویب این طرح از فعالیت غیرقانونی برخی کسب و کارها جلوگیری خواهد کرد.

وی عنوان کرد: ناامنی کارگران را ما امروز بر نمی‌تابیم و لایحه خوبی هم در این رابطه به مجلس داده شود و قطعا قانون مانع از این دل نگرانی کارگران خواهد شد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس گفت: موضوع منطقه آزاد باید قدردان سایر نمایندگان ادوار گذشته بود و نباید نگران این موضوع بود که منطقه آزاد هیچ تاثیری در اقتصاد استان نخواهد داشت.

بابایی کارنامی با بیان اینکه سرمایه‌گذار برای گرفتن مجوز یک پروژه در مازندران باید بیش از ۲۳۰ روز پشت درب‌های سازمان محیط زیست منتظر بماند اما در استان همسایه چنین چیزی نیست؛ مطرح کرد: یکی از مشکلات کشاورزی ما این است که تولیدات خوبی در استان داریم اما نمی‌توانیم صادرات کنیم.

وی اشاره کرد: ما در بدو شروع کار به مردم قول دادیم که زد و خورد سیاسی در شهر  را تعطیل خواهیم کرد و هر چند بنده و دیگر نماینده ساری و میاندورود رقابت کردیم اما در کار هیچگونه مشکلی با هم نداشتیم و با هم همراه بودیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس اذعان کرد: تمام تلاش خود را برای تامین اعتبار در سطح ملی به کار بستیم.

بابایی کارنامی متذکر شد: در ساری عقب ماندگی های فراوانی داریم و در بدو کار تنها ۲۸۵ کیلومتر جاده خاکی در دو شهر ساری و میاندورود داشتیم.

وی تصریح کرد: کارخانه زباله سوز ساری تاکنون ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کرده است و نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر تا پایان کار اعتبار نیاز دارد که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

بابایی کارنامی اعلام کرد: در حوزه فاضلاب شهری تنها ۱۰۰ کیلومتر لوله گذاری انجام شده بود که در این دوره ۱۰۰ کیلومتر انجام و ۸۰ کیلومتر نیز در دست انجام است که می‌بایست تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

وی افزود: برخی به ما اعلام کردند که شکایت خود را از  رسانه‌ها پس بگیرید؛ سوال من این است که روز خبرنگار با روز غیر خبرنگار چه تفاوتی دارد؟ اگر کسی عمدی نه سهوی اشتباهی کرده است باید چشم پوشی کرد؟ خبرنگاری که قانونی کار کرده است، انتقاد کرده است مگر ما شکایت کردیم؟ آزادی بیان و انتقاد حق مسلم رسانه‌ها است.

نماینده مردم ساری و میاندورود گفت: بیمه خبرنگاران با شعار حل نمی‌شود باید وزرا لایحه به مجلس بدهند؛ متاسفانه برخی‌ها فقط حرف بزنند، چه کسی می‌تواند جلوی وزیر را بگیرد؛ مگر وزیر نمی‌تواند مکتوب اعلام کند که به رسانه‌ها کاغذ رایانه‌ای اختصاص یابد.

بابایی کارنامی عنوان کرد: بحث قرار گرفتن خبرنگاری در زمره مشاغل سخت تحت عنوان ۲۰ سال متناوب و ۲۵ سال غیرمتناوب جزو اموری است که در حال پیگیری است.

وی متذکر شد: برنامه هفتم خیلی حایز اهمیت است که برای استان موضوعات مهمی نظیر ساماندهی ساحل، صدور مجوزها برای استان‌های شمالی به ویژه کسب و کارهای خرد و صنایع کوچک، استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی از محل درآمدهای دولت در استان، قوانین جدید مربوط به مالیات، از موضوعات بسیار اساسی و سرنوشت ساز است که باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود یادآور شد: قوانین جدید مالیاتی برای پیشگیری از فرار مالیاتی است که شاید در دو سال نخست فواید آن آشکار نشود اما در ادامه اثرات مطلوب آن لمس خواهد شد.

بابایی کارنامی اذعان کرد: در همین قانون انتخابات، ۵۹ ماده آن اصلاح شد، در ۳ مرحله نظارت صورت می‌گیرد و این مجلس، شجاعت اصلاح قوانین انتخابات را داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.