کد خبر : 15194
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
125 views

در سفر شهرستانی استاندار مازندران، صورت گرفت:

اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال برای توسعه ارتباطات بخش بلده نور

اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال برای توسعه ارتباطات بخش بلده نور
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، گفت: به منظور توسعه ارتباطات بخش بلده شهرستان نور در سفر شهرستانی استاندار مازندران، 600 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت. ‎


به گزارش تیتر شمال؛ اسماعیل اعزی در حاشیه سفر شهرستانی استاندار مازندران به بخش بلده شهرستان نور افزود: این مقدار اعتبار برای توسعه ارتباطات و ایجاد شبکه فیبر نوری به طول ۹۳ کیلومتر در بخش بلده هزینه می شود.

وی اظهارداشت: اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال جهت توسعه ارتباطات در شهرستان نور در دولت سیزدهم توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصیص داده شد که از این رقم، حدود ۶۰۰ میلیارد ریال در بخش بلده هزینه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با سفر استاندار مازندران به بخش بلده و تاکید ویژه مقام عالی دولت در استان جهت تسریع در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال به منظور ایجاد شبکه فیبر نوری بطول ۹۳ کیلومتر توسط مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت نیز در اولویت نخست اجرایی سال جاری قرار گرفت.

اعزی یادآور شد: در یکسال گذشته در دولت سیزدهم در حوزه توسعه سایت‌های تلفن همراه و پوشش موبایلی بخش بلده با اجرایی شدن ۹ سایت تلفن همراه (شامل سه سایت جدید و پنج سایت ارتقاء تکنولوژی)، تعداد ۱۱ روستای کام، دویلات، چل، سادات محله، نیکنام ده، ایوا، یوش، میناک، کمرود، بردون و تترستاق با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه قرار گرفت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، افزود: عملیات اجرایی چهار سایت جدید در روستاهای اوزکلا، ولاشید، کرسی و یاسل بخش بلده با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است و انشالله در طی ۲ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

اعزی با بیان درخواست‌های مکرر مردمی توسط اهالی برخی از روستاهای باقیمانده بخش بلده که فاقد پوشش مناسب ارتباطات همراه می‌باشند، عنوان کرد: در تلاش هستیم تا با پیگیری لازم از مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت نسبت به اخذ ابلاغ و تخصیص اعتبار لازم جهت اجرای پروژه سایت‌های تلفن همراه اقدام نماییم.

استاندار مازندران را در این سفر شهرستانی معاونین و مدیران ستادی استانداری و شماری از مدیران کل استانی، فرماندار و روسای ادارات شهرستان نور همراهی می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.