کد خبر : 15657
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۵۵
135 views

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران:

تعیین تکلیف ثبت جهانی روستای کندلوس تا دو هفته آینده/۲۳۰ پروژه گردشگری در حال انجام است

تعیین تکلیف ثبت جهانی روستای کندلوس تا دو هفته آینده/۲۳۰ پروژه گردشگری در حال انجام است
برزگر با بیان اینکه از بین ۴۰ روستا، هشت روستای کشور برای ثبت جهانی نامزد شدند که روستای کندلوس از جمله آن است؛ گفت: در حال حاضر ۲۳۰ پروژه در حال انجام است و تلاش داریم پروژه های در حال انجام را تکمیل کنیم.


به گزارش تیتر شمال ؛ صادق برزگر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه غرب مازندران در روستای کندلوس با بیان اینکه برای رسیدن به هدف غایی و توسعه گردشگری نیازمند شکل‌گیری خرد جمعی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه مازندران استانی است  که قابلیت های قابل توجهی در زمینه محصولات گردشگری دارد اما داشتن پتانسیل شرط کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه در این زنجیره ارزش، همه دستگاه‌های اجرایی نقش حائز اهمیت دارند، افزود: مازندران استانی است که قابلیت‌های قابل توجهی در زمینه محصولات گردشگری دارد؛ اما داشتن این همه پتانسیل شرط کافی نیست و برای توسعه پایدار گردشگری نیازمند شکل‌گیری خرد جمعی است.

روستای کندلوس در جمع هشت روستای نامزد ثبت جهانی ایران 
مدیر کل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه از بین ۴۰ روستا، هشت روستای کشور برای ثبت جهانی نامزد شدند که روستای کندلوس از جمله آن است؛ خاطرنشان کرد: مدت زمان ثبت روستای کندلوس تا دو هفته آینده مشخص می‌شود تلاش می‌شود شرایط و بستر ایجاد کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه موانعی که برای ثبت وجود دارد باید در گذار زمانی کاهش دهیم، تصریح کرد: برای ثبت روستای کندلوس باید ۱۴ شاخص داشته باشد و اگر امسال نتونستیم سال آینده نیز شرایط فراهم می‌کنیم تا با کمک همه موانع را رفع کنیم.

برزگر با تاکید بر اینکه بافت تاریخی روستا ارزشمند است، افزود:  بافت تاریخی روستا باید برای آیندگان حفظ شود.

وی عنوان کرد: در طرح هادی نیز نگاه میراثی باید وجود داشته باشد و دستگاه‌های ذیربط مثل بنیاد مسکن نیز باید همکاری داشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران به راه‌اندازی دبیرخانه استانی برای رسیدن به هدف ثبت جهانی اشاره کرد.

در حال حاضر ۲۳۰ پروژه در حال انجام است
این مسئول در خصوص یگان حفاظت در نوشهر و چالوس، گفت: یگان همه شهرستان‌ها مشغول فعالیت هستند و در استان ۹۵ نیروی یگان حفاظت داریم.

برزگر با اعلام اینکه در حال حاضر ۲۳۰ پروژه در حال انجام است و تلاش داریم پروژه های در حال انجام را تکمیل کنیم، خاطرنشان کرد: در هفته گردشگری ۲۵ پروژه با هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی با اعلام اینکه غرب مازندران از مقاصد اصلی گردشگری است، افزود: بخش عمده گردشگران از غرب است به واسطه اهمیت موضوع دفتر هماهنگی سرمایه‌گذاری غرب مازندران در روزهای آتی افتتاح می‌شود.

مازندران را باید قطب گردشگری سلامت با رویکرد گردشگری تندرستی معرفی کنیم
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه گردشگری سلامت اولین پروژه با رویکرد درمانی است، گفت: مازندران را باید قطب گردشگری سلامت با رویکرد گردشگری تندرستی معرفی کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه پروژه‌ها با نگاه گردشگری تندرستی طراحی شود، افزود:  دهکده تندرستی با مراکز آب درمانی، سالن ماساژ درمانی، مراکز گردشگری درمانی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

در تمدید اقامتگاه‌های بومگردی دارای مجوز مشکلی نداریم
برزگر با اشاره به اینکه مازندران مقصد گردشگران کشورهای حوزه اطراف است و این استان مورد استقبال این گردشگران قرار گرفت، عنوان کرد: حجم بالایی از گردشگران خلیج فارس نیز به استان سفر می‌کنند و می‌توان خدمات سلامت را ارائه داد.

وی در خصوص اقامتگاه بوم‌گردی، اذعان کرد: هر اقامتگاهی که مجوز داشته باشد در تمدید مشکلی نداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.