کد خبر : 16604
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
142 views

استاندار مازندران در آیین نکوداشت روز پرستار در ساری اعلام کرد:

تعیین تکلیف ۹۸۰ پرستار مازندرانی در دولت سیزدهم

تعیین تکلیف ۹۸۰ پرستار مازندرانی در دولت سیزدهم
به گفته استاندار مازندران، قبل از دولت سیزدهم بسیاری از پرستاران بلاتکلیف بودند که در سال گذشته حدود ۷۰۰ نفر را استخدام و مشغول بکار شدند و تا پایان امسال ۲۸۰ نفر دیگر کار جذب آن‌ها به اتمام خواهد رسید.


به گزارش تیتر شمال؛ مجتبی قربانی- بعدازظهر امروز آیین نکوداشت روز پرستار در محل سالن کنفرانس آیت‌الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران، دکتر فرهاد غلامی رئیس و معاونان دانشگاه همراه با تجلیل از پرستاران نمونه دانشگاه علوم پزشکی و مراکز تابعه برگزار شد.
سیدمحمود حسینی‌پور عصر امروز در آئین نکوداشت روز پرستار در محل سالن کنفرانس آیت‌الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: این روز بزرگ را به شما پرستاران و به ویژه شهدای سلامت تبریک و آن را گرامی می‌داریم.

وی افزود: پرستاران بازوی توانمند خدمت در حوزه سلامت هستند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی دو رویداد مهم بود که نقش پرستاران را در جامعه رونمایی کرد که یکی در دوران هشت ساله دفاع مقدس و دیگری در ایام کرونا بود.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: پرستاران در دوران دفاع مقدس از خط مقدم گرفته تا در پشت جبهه‌ها و در مراکز درمانی، آزمون سختی را با جهاد، ایستادگی و مقاومت، پشت سر گذاشتند.

             
پرستاران غزه پرستاران ایرانی را الگوی خود قرار داده‌اند
حسینی‌پور بیان کرد: امروز اگر می‌بینید پرستاران غزه در بیمارستان‌ها ماندند الگوی خود را از پرستاران ایران در دوران دفاع مقدس گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: ملت ایران در ایام سخت بحران کرونا، جان‌فشانی‌های پرستاران را لمس کردند و اگر نبود این فداکاری مشخص نبود سرنوشت کشور چه می‌شد و لذا با جهاد پرستاران ما کشور توانست از این بحران عبور کرده و توانمندی این قشر عزیز به جهانیان نشان داده شد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: یکی از کارهای عظیم که خداوند آن را از دوش مردان برداشت و بر دوش بانوان نهاد،  کاری بود که خداوند در روز عاشورا با حضرت زینب سلام الله علیها انجام داد که همانا پرستاری از امام سجاد علیه السلام بود که در تاریخ ماندگار شد.

پرستاران رهرو حضرت زینب (س) هستند

مقام عالی دولت در استان تاکید کرد: شما پرستاران مسئولیت مراقبت از انسان را بر عهده دارید که کار عظیم و بزرگی است.

حسینی‌پور اعلام کرد: شاخصه‌های حضرت زینب سلام الله علیها مشخص است که تمامی آن را می‌توان برای پرستاران نیز ذکر کنیم.

وی تشریح کرد: پرستاران ما می‌توانند با الگو قراردادن این شخصیت بزرگ امور خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند و این نشان می‌دهد که بانوان می‌توانند الگوی عالم چه برای مردان و چه برای زنان شوند.

استاندار مازندران اذعان کرد: پرستاران در ایام کرونا به چشم جامعه معنوی و الگوی ایثار دیده شدند.

پرستاران الگوی ایثار و جامعه معنوی‌اند
مقام عالی دولت در استان ادامه داد:پرستاران در ایام کرونا به چشم جامعه معنوی و الگوی ایثار دیده شده‌اند و باید این نگاه حفظ بماند.

وی افزود: حضرت زینب سلام الله علیها همانند مادرش فاطمه زهرا سلام الله علیها الگوی زنان و مردان عالم است کما اینکه بسیاری از مردان ما شغل پرستاری را انتخاب کرده‌آمد.

حسینی‌پور اظهار کرد: وقتی روز تولد حضرت زینب سلام الله علیها به عنوان روز پرستار انتخاب می‌شود یعنی شما کار الهی انجام می‌دهید.

وی عنوان کرد: زمانی که فردی به عنوان بیمار به بیمارستان مراجعه می‌کند بیشترین مشکل او مشکل روحی و روانی است که بعضا با رفتار و برخورد مناسب پرستار، بیماری فرد علاج می‌یابد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: پرستاران ما در امتحان‌های گوناگون سربلند بیرون آمدند و ما قدردان زحمات شما هستیم.

تا پایان امسال جذب ۲۸۰ پرستار دیگر به اتمام خواهد رسید

این مسئول ادامه داد: جامعه پرستاری مشغول ارائه خدمات به بیمار با تمامی سختی‌ها و مشقت‌ها در شیفت‌های متعارف و نامتعارف هستند و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

حسینی‌پور عنوان کرد: امروز توفیق یافتیم تا در جمع فاخر پرستاری استان حاضر شویم که هدف اولا عرض تقدیر و تشکر از خدمات ارزنده طی یک‌سال گذشته و دوم اینکه فداکاری‌های شما از چشم مسئولان پنهان نیست.

وی تاکید کرد: قبل از دولت سیزدهم بسیاری از پرستاران بلاتکلیف بودند که در سال گذشته حدود ۷۰۰ نفر را استخدام و مشغول بکار شدند و تا پایان امسال ۲۸۰ نفر دیگر کار جذب آن‌ها به اتمام خواهد رسید.

استاندار مازندران گفت: تلاش هستیم ما بقیه پرستاران را نیز تا پایان همین دولت تعیین تکلیف و جذب کنیم.

مقام عالی دولت در استان اذعان کرد: برنامه بهره‌وری در این دولت اجرا شد و موضوع تعرفه خدمات پرستاری از سال گذشته آغاز و تاکنون به اتمام نرسیده است.

حسینی‌پور عنوان کرد: نکته دیگر آنکه فوق‌العاده خاص پرستاری نیز در حال تامین و اجرا است که با دستور رئیس جمهور در دست انجام است.


باید الگویی را به عنوان مقصد گردشگری سلامت ایجاد کنیم
وی افزود: پرستاران ما جامعه‌ای هستند که باید جایگاه ویژه و معنوی‌شان حفظ بماند.

استاندار مازندران گفت: ما شاهدیم که پرستاران با صبر و شکیبایی و نجابت مثال‌زدنی، مشکلات اقتصادی را تحمل کردند و در کل کشور مجموعه‌های متعددی با مشکل مواجه‌اند و آنگونه که باید و شاید نتوانستیم تنظیم و روان‌سازی کنیم.

مقام عالی دولت در استان اشاره کرد: دولت و شخص رئیس جمهور در تلاش است که جامعه پرستاری به بهترین شکل در تراز واقعی خود قرار گیرد و این تلاش در استان نیز در حال انجام است که بخشی از این امور، کشوری است.

استاندار مازندران تصریح کرد: استان مازندران استان مقصد گردشگری است و گردشگری سلامت در این استان هر روز در حال گسترش است و باید برنامه‌ای داشته باشیم تا متناسب خدمات‌دهی به بیماران خارجی بهترین خدمات پزشکی را ارائه دهیم.

وی متذکر شد: ما باید الگویی را به عنوان مقصد گردشگری ایجاد کنیم و مانند سایر حوزه‌های دیگر به عنوان الگو مطرح شویم و لذا دانشگاه علوم پزشکی مازندران باید طرحی را جهت استقبال از گردشگری سلامت، آماده کند.

بهره برداری از ۲۰ پروژه مشترک با اعتبار حدود ۲۵۴ میلیارد تومان با کمک خیرین در سال ۱۴۰۱

دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در آیین نکوداشت روز پرستار در ساری اظهار کرد: تناسب این روز با ولادت زینب کبری که نشانه ایثار و از خودگذشتگی است.

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری پرستاران، فرشتگان رحمت الهی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: به بیان آیت‌الله علامه او حاضر بود تا ۷۰ سال عبادت خود را با یک شب پرستاری از بیمار معاوضه کند و این نشان از ارزش و آجر معنوی کار شما پرستاران دارد.

غلامی با عنوان اینکه در سال های گذشته خیرین کمک های قابل توجهی برای توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان استان انجام دادند،خاطرنشان کرد: با کمک خیرین سال گذشته ۲۰ پروژه مشترک با اعتبار ۲۵۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و امسال نیز ۳۵ پروژه مشترک با خیرین داریم که شامل خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت و تجهیز بیمارستان ها است.

وی گفت: ارتقای خدمات روان شناختی به بیماران مرکز آموزشی درمانی شهید زارع از جمله برنامه های مهم مشترک دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مجمع خیرین سلامت استان است که در دستور کار قرار دارد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: خیرین کمک های موثری در حوزه سلامت دارند چنانکه در دوره شیوع کرونا با کمک‌ این عزیزان توانستیم از شکست تاب آوری سیستم سلامت جلوگیری نماییم.

راز ماندگاری حضرت زینب(س) معامله با خدا بود

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی کارنامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در آیین نکوداشت روز پرستار در سالن آیت‌الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: معامله‌ای که حضرت زینب سلام الله علیها با خدا کرد پروردگار او را ماندگار کرد.

وی افزود: خیلی‌ها می‌آیند و می‌روند اما برخی‌ها ماندگار می‌مانند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: حضرت زینب سلام الله علیها در تاریخ ماندگار شد و راز ماندگاری حضرت زینب آن بود که با خدا معامله کرد و از عقل و تدبیر خود بهره برد.

این مسئول ادامه داد: لذا حضرت زینب سلام الله علیها را عقیله النسا و یا عقیله بنی‌هاشم نیز نامیده‌اند که یک ویژگی فوق‌العاده‌ای است.

حسینی اظهار کرد: معنای عقیله به زنی اطلاق می‌شود که دارای نفوذ کلام و جایگاه ویژه در قبیله خود است.

وی عنوان کرد: برخی عقیله را خردمند معنا کرده‌اند و احادیث را نقل می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: حضرت زینب سلام الله علیها در واقع راوی احادیث بود.

این مسئول مطرح کرد: این بانوی بزرگ الگوی بانوان ما است و افتخار بانوان ما آن است که الگویشان حضرت زینب کبری است.

در پایان این مراسم از پرستاران نمونه استان مازندران تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.